Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De Witte
#1
Beste mede liefhebbers, helaas een slechte mededeling. Op maandag middag op weg naar Zeist, steek er plotseling vlak voor mij een Toyota over. Ik reed 80 km op de provinciale weg. Gevolg een platte neus. Zelfs de versnellings hendel stond anders. Natuurlijk heel erg balen. Zelf heb ik veel spierpijn, maar meer emotionele pijn.

Martinus, de ex 240 rijder.

P.s. Er is een foto van de auto gemaakt, maar heb als digibeet ruzie met photobucket.
945 GL 1993 en XC 70 2.5 T geartronic 2006.
Wat kan het leven lekker zijn in een Volvo.
Antwoord
#2
Da's niet best nee. Maar de Volvo heeft gedaan wat-ie moest doen, namelijk opvouwen. Het is een handig stuk blik, meer niet.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#3
Gelukkig mankeer je zelf op wat spierpijn na niets.
Scheelt toch wel als je een baksteen als 1e beschermengeltje als reisgenoot hebt.
Wel jammer dat er weer een baksteen minder is straks.
De volvo heeft wel wraak genomen en de Toyota was wel helemaal schroot mag ik hopen?

Tevens pmetje gestuurd
Antwoord
#4
[quote=daddyphilipsen]Gelukkig mankeer je zelf op wat spierpijn na niets.
Scheelt toch wel als je een baksteen als 1e beschermengeltje als reisgenoot hebt.
Echt wel. Dat is mede de reden dat we vanaf het behalen van het rijbewijs Volvo (240) rijden.
945 GL 1993 en XC 70 2.5 T geartronic 2006.
Wat kan het leven lekker zijn in een Volvo.
Antwoord
#5
Maar de Volvo heeft gedaan wat-ie moest doen, namelijk opvouwen. Het is een handig stuk blik, meer niet.[/QUOTE]
Inderdaad Marc, de kreukelzone heeft goed zijn werk gedaan.
945 GL 1993 en XC 70 2.5 T geartronic 2006.
Wat kan het leven lekker zijn in een Volvo.
Antwoord
#6
Plaatje bij het praatje:

[Afbeelding: CIMG0167_zpsbfdiyfnq.jpg]

[Afbeelding: CIMG0168_zpsymfxmmy6.jpg]

[Afbeelding: CIMG0170_zps4hhv6vcw.jpg]
Antwoord
#7
Bedankt Asterix voor het plaatsen.
945 GL 1993 en XC 70 2.5 T geartronic 2006.
Wat kan het leven lekker zijn in een Volvo.
Antwoord
#8
Ik sta er altijd nog van te kijken hoe degelijk die auto's in elkaar zitten. Er zijn genoeg modernere auto's waar ik veel minder graag in zou zitten dan in een 240 tijdens een botsing.
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
#9
Ja nou ja in "all round" botsingen is de 240 nog best goed natuurlijk, en zeker waar voor z'n geld, maar in offset botsingen ben je beter af achter nieuwere constructies en dwarsgeplaatste motoren (van hetzelfde gewicht he). In dit geval kwam de klap mooi verspreid over de hele voorkant, als je de Fifth Gear 940-Modus botsing bekijkt zie je wat er gebeurt als je de helft vd kreukelzone inzet tegen een moderne versie. De Modus gebruikt de Volvo als kreukelzone ongeveer.

Ik vind vooral de actieve veiligheid vd Volvo geweldig, op het moment dat het er toe doet kan-ie geweldig versnellen, remmen en sturen. Zo heb ik wel eens in het donker een stilstaande auto ontweken, in een flits stond ik ernaast, in berm.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#10
In verhouding zijn nieuwere auto's gewoon veiliger en sterker.
Beter ontworpen en zachtere kreukelzone.s.
Ook de staalsoorten zijn sterker geworden tegenwoordig.
Maar als je graag oldtimer of iets uit de jaren 80 rijd dan is een oude Volvo, Mercedes, of zoiets een stuk steviger en veiliger dan bijvoorbeeld een Opel ascona.
Nou stond die ook wel bekend datie wat makkelijk in elkaar kreukeld.

Verstuurd vanaf mijn E5603 met Tapatalk
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  witte sedan en je wilt deze wegdoen? even wachten! Filip 9 5.056 12 October 2006, 18:10
Laatste bericht: Robbert242DL

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)