Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Demper/veer combinaties
#1
Heb de Volvo nu anderhalf jaar. Wat ietwat tegenvalt, of beter gezegd wat me voor verbetering vatbaar lijkt, is de huidige setup van HD veren achter i.c.m. Bilstein B6 dempers met op de vooras verlagingsveren en standaard dempers. Achter te hard en voor voelt als te soft....Wellicht niet vergelijkbaar, maar in mijn kitcartijd was RWD altijd achter zachter
dan voor. Heb daar prima ervaringen mee, weliswaar andere gewichtsverdelingen enz., maar het voelt nu niet helemaal ok. Mijn eerste gedachte gaat uit naar vervangen B6 achter door B4 of standaard dempers ( HD veren blijven) en voor verlagingsveren handhaven maar standaard schokkers vervangen door B6 dempers. Bij mijn Saab 900 classic heb ik dat toentertijd ook zo gedaan en dat voelde heel goed aan.
Vooral de kont is nu bij drempels, insturen, irritant knijterhard en springerig en bokkerig zonder belading (heb trouwens geen LPG tank) en de voorkant houdt het allemaal niet bij zo te zeggen. Heb al wat met bandenspanningen gespeeld, maar de basis is niet helemaal ok denk ik.
Esthetisch gezien vindt ik het wel top hoe de Volvo erbij staat nuSmile

Hoe doen jullie dat?
245 1993
Antwoord
#2
Mijn gt kon aardig de bocht om met lpg tank verzwaarde veren achter en ik dacht voor en achter 25mm stabilisatorstangen en 225 50 17 rondom 😀

Verstuurd vanaf mijn E5603 met Tapatalk
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
#3
Ligt dat stuiteren niet gewoon aan je lichte achterkant en toch heavyduty veren?
Antwoord
#4
Het zal waarschijnlijk de combinatie van HD veren en stugge dempers zijn vermoed ik.
Antwoord
#5
Denk ook dat het teveel van het goede is hd veren met stugge dempers. Ik denk in eerste instantie de dempers achter wisselen om te zien wat dat doet.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)