29 October 2016, 20:51
Hoi,
Van de week mij 144 weer van stal gehaald voor het winterseizoen, kan de DS weer op stal. Auto heeft een B20E motor die normaal op LPG draait. Nu had ik een probleem, als je het gas loslaat kruipt het toerental vrij snel naar de 2500-3000 toeren. Knap vervelend, zal wel valse lucht zijn dacht ik dus even kijken op benzine, daar gebeurt het niet bij.
Thuis gekomen onder de kap gedoken en gekeken of ik losse of kapotte slangen zag, wat niet het geval is.
Op benzine rijdt de auto eigenlijk als een krant, trekt slecht schokt stuitert etc. Kom we; vooruit maar vergelijk met mijn andere 140's is het maar niets.
Nu besloten eerst eens te zorgen dat de auto perfect op benzine rijdt voordat ik verder ga met het gas gebeuren.
Gisteren avond de nodige zaken gecontroleerd, oa de bougies. Die gaven duidelijk aan dat de motor te veel brandstof krijgt, maar waarom?
Wat ik tot nu toe gecontroleerd heb:
Compressie bij warme motor en gasklep open: 14, 14, 13,5 en 14 bar. Prima dus.
Klepspelling: is goed.
Lucht temperatuur sensor: juiste weerstand, althans volgens boekje welke ik via de VKV site gedownload heb.
Koelwater temperatuur sensor: juiste weerstand. Zelfde als boven.
Triggercontacten, net een nieuwe 123 ontsteking geplaatst, zou dus goed moeten zijn.
Alle injectoren werken.
Brandstofdruk is 2,1 bar: moet dus goed zijn.
Gecontroleerd of koude start klep doorlekt tijdens het draaien van de motor: niet het geval.
Wat nu voor mij verdachten zijn:
De vacuum sensor,
De gasklep schakelaar,
De injectoren, er zitten geen Bosch injectoren in dus misschien hebben deze injectoren een te grote capaciteit.
Weet iemand toevallig hoe die 1ste 2 te testen? Of weet iemand een betrouwbaar adres waar je dat kunt laten doen?
Groet,
Mathieu.
Van de week mij 144 weer van stal gehaald voor het winterseizoen, kan de DS weer op stal. Auto heeft een B20E motor die normaal op LPG draait. Nu had ik een probleem, als je het gas loslaat kruipt het toerental vrij snel naar de 2500-3000 toeren. Knap vervelend, zal wel valse lucht zijn dacht ik dus even kijken op benzine, daar gebeurt het niet bij.
Thuis gekomen onder de kap gedoken en gekeken of ik losse of kapotte slangen zag, wat niet het geval is.
Op benzine rijdt de auto eigenlijk als een krant, trekt slecht schokt stuitert etc. Kom we; vooruit maar vergelijk met mijn andere 140's is het maar niets.
Nu besloten eerst eens te zorgen dat de auto perfect op benzine rijdt voordat ik verder ga met het gas gebeuren.
Gisteren avond de nodige zaken gecontroleerd, oa de bougies. Die gaven duidelijk aan dat de motor te veel brandstof krijgt, maar waarom?
Wat ik tot nu toe gecontroleerd heb:
Compressie bij warme motor en gasklep open: 14, 14, 13,5 en 14 bar. Prima dus.
Klepspelling: is goed.
Lucht temperatuur sensor: juiste weerstand, althans volgens boekje welke ik via de VKV site gedownload heb.
Koelwater temperatuur sensor: juiste weerstand. Zelfde als boven.
Triggercontacten, net een nieuwe 123 ontsteking geplaatst, zou dus goed moeten zijn.
Alle injectoren werken.
Brandstofdruk is 2,1 bar: moet dus goed zijn.
Gecontroleerd of koude start klep doorlekt tijdens het draaien van de motor: niet het geval.
Wat nu voor mij verdachten zijn:
De vacuum sensor,
De gasklep schakelaar,
De injectoren, er zitten geen Bosch injectoren in dus misschien hebben deze injectoren een te grote capaciteit.
Weet iemand toevallig hoe die 1ste 2 te testen? Of weet iemand een betrouwbaar adres waar je dat kunt laten doen?
Groet,
Mathieu.