Even een updeetje. Zo vlak voor de kerst nog even aan het sleutelen geweest.
N.a.v. Ticcies tip heb ik Bij Skandix een benzinepomp, -filter, het verbindingspijpje en een brandstofdrukregelaar en nog een paar pakkingen besteld. Dat het spul vanuit de buurt van de Harz moest komen was geen probleem. Zondag besteld, dinsdag al binnen.
Het vervangen was redelijk recht toe recht aan. De oude pomp zat deels onder de tectyl, en was misschien wel het exemplaar waar de auto de fabriek mee verliet.
Marc1970 schreef:Ik heb wel eens het benzinefilter onder mijn 240 vandaan gehaald, er zat denk ik een kopje roestdrab en gruizigheid in, de motor had daar niks van.
In 2009 verving ik voor het eerst het benzinefilter, ik had toen zo'n 30.000 km met de 240 gereden. Dat was een Bosch, ook met hier en daar tectyl erop, maar ik kan me bijna niet voorstellen dat het benzinefilter in al die jaren (en bijna 243.000 km) nooit eerder was vervangen. Maar wie weet, het zijn wel gigantische filters en in het filter dat ik nu bijna 69.000 km (op benzine, deze heeft nooit LPG gehad) heb gebruikt zat ook nog helemaal niets aan gruis of wat dan ook dat ik via de openingen kon zien. Misschien moet ik hem eens open zagen zodat ik het filterelement kan bekijken (edit: inmiddels gedaan, zie
hier).
Ik ben blij dat ik het relatief dure verbindingspijpje heb gekocht want de oude was behoorlijk gecorrodeerd en bijna één geworden met de benzinepomp.
Ik vond het overigens wel vreemd om te zien dat het filter na de pomp zit, en niet ervoor. Ik dacht eerst dat ik het verkeerd had gedaan, maar de pomp moet toch echt voor het filter...
Ook voor het gaasje aan de ingang van de pomp zat helemaal niets aan gruis o.i.d.
Nadat alles weer onder de auto zat de motor gestart, maar - zoals verwacht - bleef het probleem met de koude start.
Ik heb daarom ook maar meteen de nieuwe brandstofdrukregelaar geplaatst en ik zit nu te wachten tot de motor weer helemaal is afgekoeld.
Ik houd er rekening mee dat ook dit niet de oorzaak is, maar wilde hem toch vervangen. Na bijna 312.000 km kan ik me voorstellen dat die misschien toch wel eens aan slijtage onderhevig is.
Ik heb ook een nieuwe pakking voor het gasklephuis, dus die krijgt binnenkort ook wat aandacht.
Wordt vervolgd...
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47