Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Stoel opknappen
#1
Mijn Baksteen, 450.000 plus km, niet kapot te krijgen, kampt met een interieur probleem(pje). De bestuurdersstoel is doorgezakt ( rubberen inhoud is ingescheurd op de plaatsen van de stoelvering) en nou kreeg ik van iemand de tip om de stoel te verwijderen en aan de onderkant kippengaas te monteren..."dan staat ie weer recht". Iemand tips hoe dit het beste te doen, en hoe je het gemakkelijkst de voorstoel eruit krijgt?

Alle tips zijn welkom..Alvast bedankt.
Fashionably late is so half an hour ago
Antwoord
#2
De voorstoel eruit is een kwestie van 2 moeren aan de voorkant in de rails losmaken en aan de achterkant van de rails 2 boutjes eruit draaien.
Het losmaken van de bekleding is een kwestie van de stoel ondersteboven neerleggen en de ringetjes waarmee de bekleding vastzit open te wrikken met een tangetje of door te knippen. Aan de voor- en achterkant zit nog een staafje verenstaal wat je door te buigen kunt losklikken.
Dan is de bekleding klaar om af te stropen. Als je dit doet zul je zien dat de zitzijde van de bekleding in het midden nog vast zit. Dit zijn weer twee van die ringetjes.
Na het afstropen is het schuimrubber er zo af te pakken.
Montage in omgekeerde volgorde, niet vergeten de twee ringetjes aan de zitzijde Tongue
Het vastmaken van het verenstaal is een kwestie van inklikken. Als je de ringetjes hebt opengebogen, moet je ze nu weer dichtbuigen. Als je de ringetjes hebt doorgeknipt, kun je de bekleding nu met ty-rapjes vastzetten

succes
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
#3
Ik ga er maar eens rustig aan beginnen, Veel dank
Fashionably late is so half an hour ago
Antwoord
#4
en een nieuwe stoelvulling kun je gewoon bij de Volvo dealer bestellen of bij estate service.
Doe ook maar meteen de rugleuning opnieuw, want het genot van een als nieuwe zitting laat je al snel opmerken dat de rugleuning ook wel vervangen kan worden :wink: tenminste da's mijn ervaring.

groetjes
Ruud
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Antwoord
#5
@ruud70: Is het dan niet net zo raadzaam om eerst de vulling van de twee voorstoelen om te wisselen, of is dit niet mogelijk?
Fashionably late is so half an hour ago
Antwoord
#6
Dit is zeker mogelijk, maar dan zadel je je passagier met jouw probleem op Cry
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
#7
tsja...dat is ook weer zoiets... :? Maar dan kan ik de reparatie met het kippengaas op de bijrijdersstoel uitvoeren en aangezien er minder vaak een bijrijder dan een bestuurder in een auto zit is dit op zich toch niet zo raar...ach ik ga gewoon een keer een weekeindje eraan werken en zie wel wat er in me opkomt :twisted: :lol:
Fashionably late is so half an hour ago
Antwoord
#8
No-Fi schreef:...ach ik ga gewoon een keer een weekeindje eraan werken en zie wel wat er in me opkomt :twisted: :lol:

Way to go No Fi =D>
[img][/img]
Antwoord
#9
No-Fi schreef:@ruud70: Is het dan niet net zo raadzaam om eerst de vulling van de twee voorstoelen om te wisselen, of is dit niet mogelijk?

kan ook :o het is jou feestje
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Antwoord
#10
Bij de meeste feestjes vind ik de combinatie met auto meestal vreselijk, maar dat heeft met bier te maken geloof ik, dit feestje is hopelijk niet zo snel afgelopen als de meeste fijne feestjes en levert nog meer kilometers plezier op! Tongue Big Grin Lang leve de Lolvo... :lol: :twisted:
Fashionably late is so half an hour ago
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Renovatie stoel Nicolaas H 4 3.212 17 March 2019, 23:07
Laatste bericht: Nicolaas H
  Volvo 240 pullman stoel Wilbert 5 5.779 30 October 2017, 16:13
Laatste bericht: Frank&Frida
  Stoel vernieuwing Martinus 5 3.847 9 March 2016, 12:22
Laatste bericht: Arjan.
  How-To netjes demonteren Besturders stoel 240 KennOne 1 2.589 3 March 2016, 16:26
Laatste bericht: asterix
  How-to knoop van leren stoel vervangen Rob 22 15.405 23 November 2015, 20:43
Laatste bericht: lopezdijkstra
  Restaureren vanuit je luie stoel HansDAF 59 33.709 16 October 2014, 22:27
Laatste bericht: Rob
  Roest onder de bijrijdersstoel - 244 T opknappen! henqui 84 40.490 2 June 2013, 22:59
Laatste bericht: frox
  amazon stoel montagepunten naar achteren verplaatsen? MartjeB 0 1.407 6 August 2012, 20:17
Laatste bericht: MartjeB
  hoe SIPS uit 850 stoel verwijderen MartjeB 5 3.366 6 August 2012, 20:03
Laatste bericht: MartjeB
  Deur opknappen. Madman 4 4.414 29 March 2012, 16:15
Laatste bericht: Black Moose

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)