Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Welke achterveren
#1
In de zoektocht naar verzwaarde achterveren van Lesjöfors voor mijn 245 kom ik twee typen tegen: 4295803 en 4295816.

Navraag bij de leverancier levert als antwoord alleen op dat ze 'beiden geschikt zijn'. Wie weet wat de verschillen zijn?

Groet van Niek
[Afbeelding: avatar.png] [Afbeelding: gle.JPG]

Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 - B230F - M47 [huidige auto]
Antwoord
#2
Het enige wat varieert is de diameter van de veerstaaldraad. Geleend van Brickboard:

According to a post from Turbobricks that I reference often:

Spring thickness according to VADIS
Front:
1229337 14.2mm
1229338 13.5mm
1229339 13.3mm
1229137 13.85mm/13,9mm
1205951 14.8mm
1330841 13.5mm
Rear:
1212426 12.0mm 244GL, 244GLE,242/244GLT,265GL,264,262C
1212427 12.7mm 245DL,GL,D
1229052 12.95mm 245/265GL,DL,GLE
1206750 13.8mm 245DL Australia

The Scantech fronts that FCP sells have a 14.5mm wire diameter - as you can see, they are thicker than any front spring ever offered on a 240 but one. I believe the 14.2mm spring was the diesel spring, I seem to remeber hearing that the 14.8mm spring was an extremely rare performance option.
--

Bij de 816 vind ik forstarket, bij die 803 niks, is blijkbaar de standaard veer.
Volvo 240 1989 Volvo 144 1969
Antwoord
#3
Ja, logisch!

Dank je wel.
[Afbeelding: avatar.png] [Afbeelding: gle.JPG]

Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 - B230F - M47 [huidige auto]
Antwoord
#4
Ze zitten eronder. Rijdt fijner vind ik, niet dat gezwabber. Ik merk wel dat ik verkeersdrempels 'anders' moet benaderen. Ha!
[Afbeelding: avatar.png] [Afbeelding: gle.JPG]

Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 - B230F - M47 [huidige auto]
Antwoord
#5
Welke zijn het geworden?
Antwoord
#6
De 4295816. Ik ben er blij mee.
Ik kan me voorstellen dat een ander het ietsje te bonkerig vindt maar dat heeft misschien ook met rijstijl te maken. Ik rijd rustig in de stad en op de snelweg zo hard als mag ; )

Ik heb nog niet echt een zware vracht te vervoeren gehad [behalve dan met volle gastank en halfvolle benzinetank] maar ik kan me niet voorstellen dat hij achter met deze veren gaat doorzakken.
[Afbeelding: avatar.png] [Afbeelding: gle.JPG]

Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 - B230F - M47 [huidige auto]
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Welke Adapters? - BBS RC040 Polaris 1 67 9 July 2018, 12:58
Laatste bericht: Marc1970
  Welke naafdop/naafkap op stalen velg? jos evers 15 3.703 4 November 2016, 20:23
Laatste bericht: jos evers
  Welke Veren of Hulpveren te gebruiken om achterkant omhoog te krijgen 240 KennOne 7 3.174 11 March 2016, 16:26
Laatste bericht: BartJu
  Welke velgen voor de 240 Lukie5704 15 3.921 27 March 2015, 21:30
Laatste bericht: MarcoV
  welke verlaging veren voor 2 serie en waar te halen RM 12 4.583 21 November 2014, 01:16
Laatste bericht: Jambon
  Welke banden hellohaas 12 3.968 29 June 2014, 14:52
Laatste bericht: Dinges
  Achterveren en reactiearmen vervangen 240 estate uit 1993 DanielR 10 8.919 16 June 2014, 11:47
Laatste bericht: Rob
  Velgen 5.5J welke bandenmaat? chrisvolvo 9 3.315 11 June 2014, 20:51
Laatste bericht: Ticcie
  Welke 'stevige' banden? Doeke Dobma 14 2.599 17 April 2013, 18:07
Laatste bericht: Doeke Dobma
  op welke volvo zijn deze origineel geleverd? skidje 9 1.729 22 February 2013, 20:43
Laatste bericht: Dopski

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)