Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wéér een 245 T6
#31
erg Dik project! ik volg het met plezier.
Volvo 142 72 2.3turbo daily, Volvo 242 75 project
Antwoord
#32
Nog wat vorderingen met het project?
Volvo V70R '98 2.3 AUT NBP
Volvo 940 Estate LPT silversand metallic 
Volvo 850 2.3T-5R AUT Cream Yellow Estate
Volvo 242 '77 B21A AUT

Volvo V70 '98 2.5T Lpi>Sold
Golf MK1 '83 GTI  8V>Sold
Volvo 245 '84 GLT Turbo>Sold
Golf MK2 '89 GTI 16V>Sold
Antwoord
#33
Ik ben heel slecht bezig geweest. Na een aantal maanden weinig omgekeken te hebben naar mijn Volvotje, verzuim ik ook nog om de progressie hier op het forum te delen. Mijn schaamte is groot maar gelukkig heeft Google Photo's al het bewijs nog.

Ik zal hier in brokken de achterstallige updates plaatsen.



Ik was gebleven bij de voorkant en voorophanging en sinds de mat-zwart verf 25% goedkoper is...

Zwarte draagarmen:

[Afbeelding: 45.jpg]

Zwarte schokbreker-fuseekogel-bevestigings-dingetjes en aandrijfas-tussenlager-houder-beugeldingetje

[Afbeelding: 46.jpg]

Zwarte motorruimte

[Afbeelding: 47.jpg]

En het resultaat met verlaagde veerpoten voor:

[Afbeelding: 48.jpg]



Nu de voorkant zover in elkaar zit en ik niet op de brug kon (was bezet) dan maar meteen de achteras onderhanden nemen.
Dat was ook echt nodig.

Het roestige stuk ellende:

[Afbeelding: 49.jpg]

Een prima rubber. Mooi laten zitten:

[Afbeelding: 50.jpg]

Er was nog zwart over!
Op 3 meter afstand (met je ogen half dichtgeknepen) ziet dat er zo een stuk beter uit:

[Afbeelding: 51.jpg]

Zwarte (wat anders?) draagarmen achter:

[Afbeelding: 52.jpg]



Via Marktplaats had ik voor weinig een Lokka differentieel locker gekocht (http://www.lokka.com).
Geen idee of het in de praktijk gaat werken.. Zwart op wit zal het doen wat ik wil, mocht het niet bevallen in de financiële schade te overzien.

Installatie was zo gepiept.

Voor:

[Afbeelding: 53.jpg]

Na:

[Afbeelding: 54.jpg]

En terug in het huis gegooid:

[Afbeelding: 57.jpg]

Snel heh?



Na lang wikken en wegen toch besloten om de rubbers te vervangen.
Niemand was het eens met mijn theorie dat de rubbers, na 200.000km inrijden, nu eindelijk lekker losgewerkt waren.

Dus Biesheuvel gebeld voor een setje Powerflex rubbers:

PFR88-210BLK (2x)
PFR88-211BLK (2x)
PFR88-212BLK (4x)
PFR88-213BLK (1x)
PFR88-214BLK (1x)

Dus de oude moesten er uit!

...
...
...

Na 2 dagen (2 weken voor mij dus) hakken, zagen en beuken:

[Afbeelding: 55.jpg]

Ja, ziet er wel mooier uit. En zwart, ook mooi:

[Afbeelding: 56.jpg]

Snel de as teruggooien onder de auto:

[Afbeelding: 58.jpg]

[Afbeelding: 59.jpg]

[Afbeelding: 60.jpg]

En het resultaat met verlaging voor en achter:

[Afbeelding: 61.jpg]
Antwoord
#34
Nu voor en achter alle pootjes vernieuwd zijn, bleef ik achter met een aantal overleden remleidingen.
Ik zal jullie niet teveel vermoeien maar sinds het me een handjevol dagen (weken dus) gekost heeft mag het niet ontbreken.

Een remleiding:

[Afbeelding: 62.jpg]

Zo. Dat dus. Genoeg over de remleidingen.

De brandstofleiding en pompen moesten ook vervangen worden.
Het plan was een Bosch 044 pomp onder de auto met een bijpassend filter, een Walbro in de tank en een 3/8 inch (~10mm) brandstofleiding. Goed voor bergen benzine.

Alles paste op het originele plateautje (dat nu mooi mat-zwart is):

[Afbeelding: 63.jpg]

Drukregelaar ook op z'n plek:

[Afbeelding: 64.jpg]

Om de flexibele leidingen te maken moest ik een speciale papagaaienbek kniptang scoren omdat anders de mantel ging rafelen. Dat spul is best tricky.



Ok, mijn achterstand is bijna weggewerkt. 
De volgende foto's zijn van januari/februari 2018.

De motor stond in de auto om de plaatsing te controleren en was nog lang niet klaar.
Hij moest er dus weer uit (hier is de bak er al weer af, met flexplaat nog):

[Afbeelding: 68.jpg]

Hier met vliegwiel van een 850/v70-gen1 en met een nieuwe krukaskeerring:

[Afbeelding: 66.jpg]

En hier met de S60R koppeling/drukgroep:

[Afbeelding: 67.jpg]

Met wat pauze (verkeerd druklager) zit dan nu de bak er weer aan:

[Afbeelding: 74.jpg]

[Afbeelding: 75.jpg]
Antwoord
#35
Lekker bezig geweest, leuk om te horen dat een klok uit en inbouwen ook heel snel kan


Verstuurd vanaf mijn E5603 met Tapatalk
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
#36
De versnellingsbak is hydraulisch dus mijn pedaal moet be-hydrauliekt worden.
Gelukkig hebben we Dave van 240turbo.com : http://www.240turbo.com/hydraulicclutch.html

Ik heb een nieuwe Volvo 260 master cylinder gekocht. De slag/verplaatsing zou overeen moeten komen met die van de 960 slave cylinder. En de 260 hoofdcylinder past bij de pedaal-box.

Ik wist dat er een afdekplaatje in het schutbord zat waar de koppeling zou komen te zitten. Wat ik niet wist is dat het afdekplaatje niks afdekt.. dus na boren en veilen had ik een gat voor de koppeling.

Het pedaal moest aangepast en verlengt worden:

[Afbeelding: 69.jpg]

Vouwen en knippen:

[Afbeelding: 70.jpg]

Knippen en plakken:

[Afbeelding: 71.jpg]

En inkleuren:

[Afbeelding: 72.jpg]

En als laatste een stukje koperleiding tussen de cylinders:

[Afbeelding: 73.jpg]

(8 March 2018, 16:31)Jerry schreef: Lekker bezig geweest, leuk om te horen dat een klok uit en inbouwen ook heel snel kan


Verstuurd vanaf mijn E5603 met Tapatalk

Ja, lekker rustig klungelen bij de werkbank. Een fijne, ontspannen afwisseling na uren liggen/zitten/hangen op 't beton onder de auto.
Ik heb er uiteraard nog niet mee gereden (het lijkt goed in elkaar te zitten) maar het plaatsen was een peulenschil Smile
Antwoord
#37
Dat gaat lekker vlot zo, op de foto's. De achterste draagarmen worden ook wel s wat doziger gelast, of dat veel oplevert weet ik niet: https://yoshifab.com/store/240-rear-trai...lates.html
Volvo 240 1989 Volvo 144 1969
Antwoord
#38
(8 March 2018, 18:38)Marc1970 schreef: Dat gaat lekker vlot zo, op de foto's. De achterste draagarmen worden ook wel s wat doziger gelast, of dat veel oplevert weet ik niet: https://yoshifab.com/store/240-rear-trai...lates.html

Ja, het in elkaar zetten (na al het sloop-, plan- en schoonmaakwerk) is een hele andere fase. Geeft wel weer het gevoel alsof er ook echt dingen gebeuren Smile

Het verstevigen van die achter-armen had ik nog niet gevonden, wel dat er aangepaste/verstelbare reactie- en panhardstangen zijn. Ik heb de originele er nog op zitten (puur uit financieel oogpunt) en met een beetje verlaging (moet wel rijbaar blijven in het dagelijks verkeer) zie ik zo geen problemen. Misschien dat bij uitlijning blijkt dat het toch echt nodig is.. Zien we dan wel.

Ik zet 't op de lijst voor eventuele toekomstige upgrades! Smile
Antwoord
#39
Mooi werk en staat ook mooi op de wielen zo.
Als ie straks klaar is kun je mooi met deze sleeper petjes gek maken in hun golfjes 1.6 ... hahaha blijft toch leuk he
Antwoord
#40
(11 March 2018, 07:08)Volvo240 schreef: Mooi werk en staat ook mooi op de wielen zo.
Als ie straks klaar is kun je mooi met deze sleeper petjes gek maken in hun golfjes 1.6 ... hahaha blijft toch leuk he

Dank je. Het in elkaar zetten en het resultaat zien is een leuke fase  Tongue
En ik ga er van uit dat een Golfje 1.6 niet een uitdaging zal worden.. maar niet te hard van stapel lopen; op dit moment moet ik mijn Volvotje de brug nog opduwen... Big Grin
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eindelijk weer een Volvo "in huis"! hugo 5 1.274 14 February 2016, 22:58
Laatste bericht: edwin
  Weer een Volvo 245 volvo144 8 1.905 6 December 2015, 11:18
Laatste bericht: volvo144
  Weer eentje erbij: de blauwe automaat Arn02 106 34.229 19 August 2015, 23:27
Laatste bericht: Arn02
  Gelukkig weer een Volvo !!! Ties240 30 7.253 18 October 2014, 23:25
Laatste bericht: Ties240
  Joepie ik heb weer een Volvo op de oprit :) Jerry 20 4.011 27 March 2014, 20:56
Laatste bericht: Jerry
  Weer terug op het forum hoekk00 0 581 23 March 2014, 16:56
Laatste bericht: hoekk00
  Weer terug. Lekker lang. Cojones 50 11.795 7 November 2013, 16:53
Laatste bericht: v700r
  Ook ik rij weer in Zweeds staal 600aparth 9 2.517 16 May 2013, 17:01
Laatste bericht: Marc1970
  Eindelijk weer een 240 ! Pluk 9 1.629 5 April 2013, 18:59
Laatste bericht: Rob
  ' Eindelijk weer een 240!' maar nu met Virgo's Pluk 2 1.044 5 April 2013, 15:25
Laatste bericht: Erikhans

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)