Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wéér een 245 T6
#21
Marc1970 schreef:Kwam toevallig een leuke berg T5 T6 details voor de 240 tegen: http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=199342

Ik had die post al gezien, maar nu ik het teruglees zie ik toch dat een aantal boodschappenlijst-punten nog ontbreken op mijn lijst Smile Ik zal dat vanavond eens rustig bekijken. Bedankt!
Antwoord
#22
Zo. Ik heb niet stil gezeten maar wou hier ook niet blijven spammen na een uurtje hobbyen.
De S80 gaat nergens meer heen en de B6284T begint mooi kaal te worden:

Het was een boel ellende maar eindelijk even klaar met de S80:

[Afbeelding: 7.jpg]

[Afbeelding: 8.jpg]

[Afbeelding: 9.jpg]

En het blok van het subframe af:

[Afbeelding: 10.jpg]

Direct maar eens gekeken of de 750cc injectors gaan passen... Nee. Jammer.
Qua dikte passen ze prima maar ze zijn zo'n 15mm korter. Dat wordt maatwerk..

[Afbeelding: 11.jpg]

Het blok is ondertussen vrij kaal, tot op heden kwam alles gemakkelijk los.

[Afbeelding: 12.jpg]

[Afbeelding: 13.jpg]

De gasklep past (zoals verwacht) ook niet. Eens uitzoeken op 'de internets' wat het beste/mooist/netst is.

[Afbeelding: 14.jpg]

We knutselen door!
Antwoord
#23
schmirnov schreef:De gasklep past (zoals verwacht) ook niet. Eens uitzoeken op 'de internets' wat het beste/mooist/netst is.

We knutselen dóór!

dit is ook een van de voordelen van de 960 kop. Je zou dit trouwens makkelijk kunnen oplossen met een tussenplaat of kun je de steek van het mechanisch gasklephuis niet boren en tappen op het s80 spruitstuk?
Antwoord
#24
nick740 schreef:dit is ook een van de voordelen van de 960 kop. Je zou dit trouwens makkelijk kunnen oplossen met een tussenplaat of kun je de steek van het mechanisch gasklephuis niet boren en tappen op het s80 spruitstuk?

Ja, dat zal de manier zijn. Het S80 spruitstuk is plat, daardoor komt het armpje van de gasklep en de TPS-sensor tegen het spruitstuk, er zal een tussenplaat gemaakt moeten worden. En een beugeltje voor het gaskabel-wiel/veer/ding-geval.

De injectoren die ik gekocht had passen ook niet (48mm vs 60mm origineel) daar kan ik volgens mij "hoedjes" voor kopen die ze 12mm langer maken.
Hoe dan ook - het brandstofsysteem wordt helemaal anders dus ik zal eens op jouw thread kijken hoe jij dat opgelost hebt :tongue:
Bakken, braden en ducktape!
Antwoord
#25
Zo, dat is ondertussen alweer een tijdje geleden, tijd voor een kleine update.


De S80 zit weer in elkaar en kan weer rollen (ook niet onbelangrijk, want het is niet de bedoeling dat hij blijft staan Smile ).
Druk bezig geweest met het verzamelen en uitzoeken van de nodige onderdelen.


Te beginnen met de oliepan en pickup-buis:

[Afbeelding: 15.jpg]


En oliefilter/koeler koppeling:

[Afbeelding: 16.jpg]


De 240 staat eindelijk binnen en meteen begonnen met slopen:


[Afbeelding: 17.jpg]


De wielen er af gehaald en toch maar meteen gekeken hoe dik de spacers moeten worden voor de S80 velgen:


[Afbeelding: 18.jpg]


[Afbeelding: 19.jpg]


[Afbeelding: 20.jpg]


Heel dik dus...


Ik heb mijn bestellijstje weer kunnen aan-/bijvullen.
Nu eerst de oude motor er uit!


p.s. Mocht er iemand nog S80 delen (groene auto, wit lederen interieur) of 240 motordelen zoeken... Schreeuw dan even!
Antwoord
#26
mooi project, zoiets zou ik dan ook willen doen in een 242/244 een t5/t6 inbouwen
Antwoord
#27
vraagje, waarom geen echte garrett turbo?
Antwoord
#28
jopie95 schreef:vraagje, waarom geen echte garrett turbo?

Omdat het een *kuch* "goedkoop" project moet zijn Rolleyes Deze kost een fractie van een echte en ik kan altijd later beslissen een heuse Garrett te kopen.
Met een nep-Garrett raakt het geld ook gemakkelijk op :tongue:
Antwoord
#29
Mijn spijt is groot en mijn schaamte is groter.
Ik heb het afgelopen half jaar niet niks gedaan maar wel niks gepost...
Bij deze een aantal posts van de vorderingen van de afgelopen maanden.

Hieronder de (trage) vorderingen van november en december:

Op een magische wijze is de B230 verdwenen uit de 245:

[Afbeelding: 22.jpg]

Als eerste de pijlen richten op de motorsteunen:

[Afbeelding: 23.jpg]

Even tijdelijk in elkaar klemmen:

[Afbeelding: 24.jpg]

[Afbeelding: 25.jpg]

Met het hoekje er uit zodat het stuurhuis de ruimte heeft:

[Afbeelding: 26.jpg]

Hier de puzzelstukjes van de bestuurderskant:

[Afbeelding: 27.jpg]

En hetzelfde voor de passagierskant:

[Afbeelding: 28.jpg]

En het resultaat (inclusief de de baksteun die op onverklaarbare wijze opeens op z'n plek zat Big Grin)

[Afbeelding: 29.jpg]

Na de hectiek in December (feestdagen, kids, vakanties, ellende) was het plan om met gestrekt been 2017 en de loods in te duiken.
Nou.. Dat dus..

Hier de progressie:

Ten eerste nog wat pakketjes mogen krijgen.
Als eerste een koppelingsset (Sachs #3000950018 - voor de 850/S70/V70 T5)

[Afbeelding: 31.jpg]

En verder een paar verse draagarmen:

[Afbeelding: 32.jpg]

Maar verder met de bak- en motorsteunen!

[Afbeelding: 33.jpg]

[Afbeelding: 34.jpg]

[Afbeelding: 35.jpg]

Even het frontje, de radiator en de fan op z'n plek zetten om te kijken hoeveel ruimte we overhouden..

[Afbeelding: 36.jpg]

Het past! Zonder te hoeven hakken en zagen in de auto.

De baksteun past ook al is de balk (positie van het rubber) wel weer aangepast (cm of 3) en dus niet meer gelijk aan de eerdere foto...
Hier een plaatje van hoe het nu vast zit:

[Afbeelding: 38.jpg]

[Afbeelding: 37.jpg]

Okay. Verder met de rest! Draagarmen!
Ergens las ik dat ze de armen verstevigden door er een plaat onder te lassen. Nu we er toch zijn...

[Afbeelding: 39.jpg]
Antwoord
#30
Februari was voornamelijk veel schoonmaken en lakken.. En de veerpoten lassen, dat ook.

Ik ben na wat onderzoek gegaan voor het BC racing setje voor de 240.
Een volledige set (veren, schokbrekers en installatie materialen). Er bleek zelfs een setje draagarm-correctie-blokjes bij te zitten (om de geometrie te corrigeren bij verlagen).
Er zou wat laswerk mee gemoeid zijn maar qua prijs en de recensies die ik kon vinden was het de moeite waard.

[Afbeelding: 40.jpg]

[Afbeelding: 41.jpg]

[Afbeelding: 42.jpg]

[Afbeelding: 43.jpg]

En het resultaat na een likje verf en nieuwe wiellagers.

[Afbeelding: 44.jpg]
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eindelijk weer een Volvo "in huis"! hugo 5 1.183 14 February 2016, 22:58
Laatste bericht: edwin
  Weer een Volvo 245 volvo144 8 1.806 6 December 2015, 11:18
Laatste bericht: volvo144
  Weer eentje erbij: de blauwe automaat Arn02 106 33.131 19 August 2015, 23:27
Laatste bericht: Arn02
  Gelukkig weer een Volvo !!! Ties240 30 6.823 18 October 2014, 23:25
Laatste bericht: Ties240
  Joepie ik heb weer een Volvo op de oprit :) Jerry 20 3.863 27 March 2014, 20:56
Laatste bericht: Jerry
  Weer terug op het forum hoekk00 0 550 23 March 2014, 16:56
Laatste bericht: hoekk00
  Weer terug. Lekker lang. Cojones 50 11.507 7 November 2013, 16:53
Laatste bericht: v700r
  Ook ik rij weer in Zweeds staal 600aparth 9 2.456 16 May 2013, 17:01
Laatste bericht: Marc1970
  Eindelijk weer een 240 ! Pluk 9 1.590 5 April 2013, 18:59
Laatste bericht: Rob
  ' Eindelijk weer een 240!' maar nu met Virgo's Pluk 2 1.005 5 April 2013, 15:25
Laatste bericht: Erikhans

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)