Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Paaltje :-(
#1
Vorige week mijn GLT aan mijn vader geleend, en helaas raakte hij een paaltje doordat de ruiten nog beslagen waren.....met dit als resultaat...

[Afbeelding: IMG_6035.jpg]
[Afbeelding: IMG_6036.jpg]
[Afbeelding: IMG_6037.jpg]

Ik ben bij een schadehersteller geweest, en die adviseerde mij twee andere deuren te kopen, en dan kan hij het voor zo'n 450 euro weer in orde maken...

Heeft iemand een beter idee? (En nee, ik wil het niet zelf plamuren en dan de auto mat rollen (daarvoor is de auto op dit na veel te mooi en zo goed als roestvrij...))

Ook ben ik benieuwd of iemand een 'betaalbare' tip heeft voor eventueel twee deuren...
Antwoord
#2
Dat zijn meer krassen dan deuken lijkt me. Ik denk dat je dan een eind komt met wat polyester plamuur en een spuitbus in de goede kleur. Die deuren zijn grotendeels vlak dus lekker vlak schuren met een blok, je spuit het hele vlak onder de sierstrip, enig kleurverschil valt dan totaal niet op.

Die wielkast is wel jammer, dat soort krommingen zijn lastig te plamuren/schuren. Misschien een beetje bijpunten met een kwastje en er niet teveel naar kijken. Spuit er van binnen wat teer/tectyl in om het daarbinnen en de op elkaar gelaste plaatdelen weer sluitend te maken.
Volvo 240 1989 Volvo 144 1969
Antwoord
#3
Deuren hebben de bangers vast wel liggen (asterix een pb doen).
450 is een hele nette prijs, goedkoper en doch goed ga je niet echt vinden mischien tientjeswerk.
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Antwoord
#4
Ervan uitgaande dat je deuren roestvrij waren begrijp ik niet dat die schadehersteller je andere deuren aanraadt.
Andere deuren halen en vabn binnen en buiten opnieuw in de kleur zetten is meer werk dan deze schade strak maken en de zijkant onder de sierstrip opnieuw spuiten.
Antwoord
#5
Marc1970 schreef:Dat zijn meer krassen dan deuken lijkt me. Ik denk dat je dan een eind komt met wat polyester plamuur en een spuitbus in de goede kleur. Die deuren zijn grotendeels vlak dus lekker vlak schuren met een blok, je spuit het hele vlak onder de sierstrip, enig kleurverschil valt dan totaal niet op.

Die wielkast is wel jammer, dat soort krommingen zijn lastig te plamuren/schuren. Misschien een beetje bijpunten met een kwastje en er niet teveel naar kijken. Spuit er van binnen wat teer/tectyl in om het daarbinnen en de op elkaar gelaste plaatdelen weer sluitend te maken.

Ja, best een ok plan ja- ik ga het eerst toch eens zelf proberen. Kan iemand mij misschien de juiste stappen bij dit proces vertellen? (niet dat het gaat rotten onder plamuur oid :-( )

Alvast bedankt :-)
Antwoord
#6
Was, siliconen en resten van paaltje weghalen, kleine begroting maken vd polyester plamuur die van Motip werkt aardig, hecht goed op alles wat daar is (metaal, Volvo grondverf, lak), en sluit goed af tegen lucht water etc. Zo weinig mogelijk erop smeren, vlak schuren van grof naar fijn, laatste met water en schuurpapier. Door het water krijg je ook een goed zicht op het eindresultaat, hou er een lamp bij en kijk hoe vlak het is. Nog een keertje plamuren en schuren tot water. Niet door de verflaag heen schuren bij voorkeur. Een bobbeltje kan je beter een tik naar achter geven en vullen.

Lekker veel afplakken, spuitnevel gaat best ver. Dan kan je iets met grondlak doen en nog eens schuren, of in de kleur, en weer schuren (is ook goeie oefening voor het spuitproces). Dan de laatste laag erop. Ongeveer zo zou ik het doen.

Google een beetje op plaatwerk strak maken dan zie je ongeveer wat je tegen komt. Eerst wordt het lelijk, vlekkerig en dof en uiteindelijk weer mooi glanzend.
Volvo 240 1989 Volvo 144 1969
Antwoord
#7
Als je pa een WA verzekering heeft, proberen het daar op te gooien. Hij heeft immers jouw bezit beschadigd.
Antwoord
#8
dit is al een wat ouder type Volvo 2 serie aan de deuren te zien. deze hebben geen zwarte stootstrip onder aan de deur zo te zien. Deze deuren zijn schaarser in goede staat dan de recentere. De laatste kun je ook toepassen maar dan moeten de plastic strippen eraf en hou je gaatjes over die moet je weer dicht lassen. Als je deuren niet verrot zijn, en dat zijn ze zo te zien moet een plaatwerker dit makkelijk kunnen herstellen. Nu wil hij op een makkelijke manier geld verdienen door jou het zoekwerk te laten doen. En daarbij ook al is je pa familie hij is toch verzekerd ik zou daar persoonlijk niet moeilijk over doen om dit bij mijn eigen pa bespreekbaar te maken. Zelf gaan lopen knoeien met plamuur en verf niet doen als je geen ervaring hebt niet aan beginnen. laten taxeren wat de schade is en via de verzekering laten lopen.
Antwoord
#9
Allen dank voor de tips!
Antwoord
#10
Ja precies wat RM zegt zelf gaan knoeien met plaatwerk kun je beter niet doen of je moet precies weten wat je doet.
Het is lastiger dan het lijkt en als je b.v. verkeerde plamuur gebruikt kan je chemische reacties etc krijgen of vocht eronder met alle gevolgen van dien.
Wat je misschien wel makkelijk kan doen is even het beschadigde behandelen met hammerite of menie gewoon om de roest tegen te gaan.
De auto zal er verder niks minder om rijden alleen het ziet er wat minder uit helaas.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)