Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pierburg 175 cdus op B230K blok
#11
vandaag wat onderdelen binnen gekregen , maar helaas heen sproeierbuis en naald ( op bestelling). Dus alleen het rubberen membraan vervangen en nog wat geprobeerd om de motor af te stellen. Motor loopt nu regelmatig en stationair is ie goed af te stellen. Maar zodra je gas geeft smoort ie heel erg. Gisteren auto weg gezet en kon ie redelijk in toeren klimmen, maar vandaag met dezelfde afstelling haalt ie amper de 2000 toeren... Tja erg vreemd.

Het vacuum slangetje voor de ecu aangesloten of niet , dat maakt niets uit voor hoe de motor loopt.. Ook geen voelbare vacuum op de aansluiting tussen carburateur en spruitstuk.

tja, voor nu weet ik het even niet meer. Morgen proberen met een strob.lamp de ontsteking af te stellen. En de distr. riem controleren.
Antwoord
#12
Vandaag een nieuwe sproeierbuis en naald opgehaald bij bccp. Vervolgens alles in de carburateur gezet en geprobeerd. Maar het grote probleem van het smoren is hierdoor erger geworden...

Maximum toerental is misschien 1750 a 2000. Daarboven gaat de motor uit. Iemand nog suggesties, want ik weet je voor nu even niet. Eerst maar een nachtje slapen en dan zien we wel verder.
Antwoord
#13
erg vervelend allemaal! Misschien toch iets met de brandstoftoevoer. Volgens mij zit er een opvoerpomp in de tank, ik weet het niet zeker maar als ja, zou die kapot zijn?
Bedankt en de groeten! 244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
#14
Je kunt eens proberen met een stuk benzineslang aan de ingaande kant van de benzinepomp te monteren en het andere eind in een fles/kannetje benzine te hangen en dan een eindje te rijden.

Ik verwacht niet dat dit dit de oorzaak van het smoren is maar je kunt dan in ieder geval uitsluiten dat het probleem in de benzinetoevoer van achteruit zit
Antwoord
#15
Vlotternivo wel goed?
Benzinefilter niet helemaal verstopt.
Antwoord
#16
Ja, en heb je vlotternaald ook al vervangen? Is die goed schoon? Het nivo van de de brandstof in de vlotterkamer moet ook juist afgesteld zijn, daar zou je nog wat mee kunnen spelen, zorgen dat de vlotterkamer niet te vroeg afsluit.
Bedankt en de groeten! 244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
#17
Zo vandaag wat voortgang geboekt gelukkig. Ik was er wel al uit dat de motor door het vele smoren te weinig benzine kreeg. Kon haast niet anders.
Dus vanmiddag de carburateur maar weer eens uit elkaar gehaald en weer geheel in elkaar gezet volgens alle basisafstellingen in Tp11740. Alleen de naald heb ik 1 mm hoger gezet zodat er meer benzine uit de sproeier stroomt (ik heb trouwens een nieuwe naald gebruikt van een b21A). En de tab van de vlotter een beetje verbogen zodat er meer benzine in de vlotter kamer stroomt. Dit laatste had ik dus niet moeten doen, want tijdens de eerste keer starten lekte de carburateur benzine aan de luchtfilterkant. Via het overloopkanaal denk ik. Dus het beugeltje van de vlotter weer terug gebogen en nu sluit het vlotterventiel alles goed af.

Ben blij met het resultaat en kan nu verder met het klaarmaken voor de APK.

Iedereen bedankt voor het meedenken.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Pierburg naald Rin 10 2.075 23 September 2022, 20:26
Laatste bericht: Rin
  B230K stationair Volvo-MSX 2 1.485 15 October 2021, 16:10
Laatste bericht: skidje
  Volvo 240 b230k uit 1986 wil geen vonk krijgen Efge70 8 7.164 3 December 2020, 23:06
Laatste bericht: Frank&Frida
  940 blok in 240 Nicolaas H 15 7.626 17 April 2020, 17:36
Laatste bericht: Grey240Polar
  stilgevallen motor: repareren of ander blok jootman 47 31.906 2 February 2018, 01:41
Laatste bericht: daddyphilipsen
  Herkennen origineel blok ? jero 1 2.309 15 February 2017, 12:40
Laatste bericht: Marc1970
  Pierburg carburateur Yellow240 4 5.770 13 January 2017, 15:00
Laatste bericht: Yellow240
  Volvo 244 gl B21 blok Mark-Sander 1 2.484 8 September 2016, 08:21
Laatste bericht: Marc1970
  kaal B21ET blok zonder K jet onderdelen paulusb 22 16.734 30 August 2016, 19:31
Laatste bericht: Marc1970
  B21 naar lpg.. blok repareren of vervangen ? jero 8 6.393 22 August 2016, 10:40
Laatste bericht: A_A

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)