Berichten: 244
Topics: 71
Lid sinds: Oct 2006
vandaag wat onderdelen binnen gekregen , maar helaas heen sproeierbuis en naald ( op bestelling). Dus alleen het rubberen membraan vervangen en nog wat geprobeerd om de motor af te stellen. Motor loopt nu regelmatig en stationair is ie goed af te stellen. Maar zodra je gas geeft smoort ie heel erg. Gisteren auto weg gezet en kon ie redelijk in toeren klimmen, maar vandaag met dezelfde afstelling haalt ie amper de 2000 toeren... Tja erg vreemd.
Het vacuum slangetje voor de ecu aangesloten of niet , dat maakt niets uit voor hoe de motor loopt.. Ook geen voelbare vacuum op de aansluiting tussen carburateur en spruitstuk.
tja, voor nu weet ik het even niet meer. Morgen proberen met een strob.lamp de ontsteking af te stellen. En de distr. riem controleren.
Berichten: 244
Topics: 71
Lid sinds: Oct 2006
Vandaag een nieuwe sproeierbuis en naald opgehaald bij bccp. Vervolgens alles in de carburateur gezet en geprobeerd. Maar het grote probleem van het smoren is hierdoor erger geworden...
Maximum toerental is misschien 1750 a 2000. Daarboven gaat de motor uit. Iemand nog suggesties, want ik weet je voor nu even niet. Eerst maar een nachtje slapen en dan zien we wel verder.
Berichten: 4.336
Topics: 252
Lid sinds: Mar 2005
erg vervelend allemaal! Misschien toch iets met de brandstoftoevoer. Volgens mij zit er een opvoerpomp in de tank, ik weet het niet zeker maar als ja, zou die kapot zijn?
Bedankt en de groeten! 244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Berichten: 3.884
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Je kunt eens proberen met een stuk benzineslang aan de ingaande kant van de benzinepomp te monteren en het andere eind in een fles/kannetje benzine te hangen en dan een eindje te rijden.
Ik verwacht niet dat dit dit de oorzaak van het smoren is maar je kunt dan in ieder geval uitsluiten dat het probleem in de benzinetoevoer van achteruit zit
Berichten: 137
Topics: 1
Lid sinds: Jan 2010
Vlotternivo wel goed?
Benzinefilter niet helemaal verstopt.
Berichten: 4.336
Topics: 252
Lid sinds: Mar 2005
Ja, en heb je vlotternaald ook al vervangen? Is die goed schoon? Het nivo van de de brandstof in de vlotterkamer moet ook juist afgesteld zijn, daar zou je nog wat mee kunnen spelen, zorgen dat de vlotterkamer niet te vroeg afsluit.
Bedankt en de groeten! 244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Berichten: 244
Topics: 71
Lid sinds: Oct 2006
Zo vandaag wat voortgang geboekt gelukkig. Ik was er wel al uit dat de motor door het vele smoren te weinig benzine kreeg. Kon haast niet anders.
Dus vanmiddag de carburateur maar weer eens uit elkaar gehaald en weer geheel in elkaar gezet volgens alle basisafstellingen in Tp11740. Alleen de naald heb ik 1 mm hoger gezet zodat er meer benzine uit de sproeier stroomt (ik heb trouwens een nieuwe naald gebruikt van een b21A). En de tab van de vlotter een beetje verbogen zodat er meer benzine in de vlotter kamer stroomt. Dit laatste had ik dus niet moeten doen, want tijdens de eerste keer starten lekte de carburateur benzine aan de luchtfilterkant. Via het overloopkanaal denk ik. Dus het beugeltje van de vlotter weer terug gebogen en nu sluit het vlotterventiel alles goed af.
Ben blij met het resultaat en kan nu verder met het klaarmaken voor de APK.
Iedereen bedankt voor het meedenken.