Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Waarschuwingslampje rem
#1
Sinds gister brandt ineens het lampje die aangeeft dat er een probleem is met de remmen (rondje met uitroepteken). Geen idee wat er mis is.

Tijdens de vakantie kreeg ik wel last van piepende remmen. Op 't moment dat ik de rem intrapte was er dan heel kort een hoge piep te horen. Bij verder indrukken van 't pedaal verdween de piep. Ook bij gas los gaf hij soms een piep.

Sinds ik weer in Nederland ben eigenlijk geen problemen meer gehad.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Volvo 240 GL '86 B230A
Antwoord
#2
Dat lampje zit aan een sensor in de buurt van het LV wiel, meet het verschil tussen het 'onderste' en het 'bovenste' remcircuit. Dus je hebt een probleempje in ÃÃn van beide. Elk circuit remt zo goed dat je het niet eens merkt als er 1 finaal lek is. Kijk er eens naar zou ik zeggen. Of de helft van het remvloeistofpotje leeg is, bijvoorbeeld.
Volvo 240 1989 Volvo 144 1969
Antwoord
#3
Marc1970 schreef:Dat lampje zit aan een sensor in de buurt van het LV wiel, meet het verschil tussen het 'onderste' en het 'bovenste' remcircuit. Dus je hebt een probleempje in ÃÃn van beide. Elk circuit remt zo goed dat je het niet eens merkt als er 1 finaal lek is. Kijk er eens naar zou ik zeggen. Of de helft van het remvloeistofpotje leeg is, bijvoorbeeld.

Dank. Zal vanavond eens het vloeistofpeil checken. Ik merkte gister trouwens dat het piepje in de rem toch nog niet helemaal weg was.
Volvo 240 GL '86 B230A
Antwoord
#4
Vloeistofpeil is in orde!
Volvo 240 GL '86 B230A
Antwoord
#5
Geen vastzittende remzuiger(s)?
Antwoord
#6
Hanatarash schreef:Ook bij gas los gaf hij soms een piep.

Als je echt alleen gas loslaat en je remt niet en je hoort een piep kan dat wel eens een lek membraan vd rembekrachtiger zijn.
controleer ook de terugslagklep van de vacuumslang welke op de bekrachtiger zit.Kan gescheurd zijn.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#7
Lampje ging plotseling uit. Probleem opgelost.....?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Volvo 240 GL '86 B230A
Antwoord
#8
Dat kan, het lampje gaat vanzelf uit als de sensor zich 'reset'. De sensor is een simpel schuivend zuigertje tussen beide circuits, als ie uit het midden schuift gaat het lampje branden en v.v.

Wat je kan doen is per klauw 1 voor 1 de remblokken eruit halen, de zuigers wat heen en terugduwen en een borrelglaasje oude remvloeistof uit alle klauwen en nippels laten lopen. Vooraan reservoir bijvullen en je hebt weer een veel frisser remsysteem.
Volvo 240 1989 Volvo 144 1969
Antwoord
#9
Alles is gecheckt, remvloeistof ververst, geheel ontlucht en zuigertjes, etc. schoongemaakt. De garage heeft wat testritjes gedaan en lampje was weg. Ik heb de auto opgehaald en het lampje brandt weer.
Garage vermoedt nu dat het de hoofdremcilinder is.
Volvo 240 GL '86 B230A
Antwoord
#10
Dat kan ook. Door te waterige remvloeistof wil het wel eens gaan roesten onderin de cilinder, en dan gaan de cupjes kapot en hoedanook valt er dan weinig remdruk meer op te bouwen. Pompend remmen wil dan nog wel eens helpen zo nodig.

Een nieuwe cilinder is niet overdreven duur. Er zijn er met uitgangen rechts en links. Gebruikt zullen er ook zat overblijven.
Volvo 240 1989 Volvo 144 1969
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)