Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Volvo 1972 144DL
#11
Joost Zuidam schreef:Wow, super auto man! Wat Dopski al zegt; ziet er heel erg tof uit zo!
Heb je hem met deze "uitrusting gekocht of zelf zo gemaakt?

pieterveenstra schreef:B230 is ijzersterk. Als je toch de keus maakt, zou ik voor een blok van na 1993 gaan, die hebben oliesquirters onder de zuigers. Liefste altijd zo laag mogelijke km stand. Ze willen nog wel een last hebben van 'piston-slap' zoek daar
Maar eens op.

Hallo Joost bedankt voor het compliment. Ik heb de auto gekocht als een wrak zijnde zie foto. De frontspoiler is van een Volvo 740 die er verrassend goed onder past. Het is alleen een kwestie van de zij kantjes bij schaven. De striping is afgekeken van de R sport van Volvo. Het lijkt er veel op maar net niet maar ik vind het mooi genoeg.

Pieter, Ik wil graag een motor met een carburateur ik weet niet of een injectie goed om te bouwen is of Volvo nog na 1993 een motor met carburatie geleverd heeft wat mij stug lijkt. En ik probeer een motor onder de 250.000Km aan te schaffen.

[IMG][Afbeelding: christine%20002_zpsr5rdipfn.jpg][/IMG]
Antwoord
#12
Daar heb je Idd wat werk aan gehad. Complimenten! Ziet er echt heel tof uit!

Verstuurd vanaf mijn HTC One M8s met Tapatalk
Volvo 245 DL 1976 Cali import
Antwoord
#13
Ik heb nog een B230 carburatie motor liggen die voorheen in een 244 automaat heeft gelegen. Hij heeft 2 ton gedraaid. Hij was voor mijn zoon zijn 245 uit 1982 maar we gaan een 940 LPT blok erin leggen. Als je interesse hebt hoor ik het wel.

En de redblocks zijn echte toppers, of je nu een B18 of 20 hebt of een redblock uit een 2-7-9 serie hebt zijn allemaal kilometer vreters mits ze op gepaste tijd onderhoud krijgen. Maar meer computers erop is meer problemen.
Antwoord
#14
RM schreef:Ik heb nog een B230 carburatie motor liggen die voorheen in een 244 automaat heeft gelegen. Hij heeft 2 ton gedraaid. Hij was voor mijn zoon zijn 245 uit 1982 maar we gaan een 940 LPT blok erin leggen. Als je interesse hebt hoor ik het wel.

En de redblocks zijn echte toppers, of je nu een B18 of 20 hebt of een redblock uit een 2-7-9 serie hebt zijn allemaal kilometer vreters mits ze op gepaste tijd onderhoud krijgen. Maar meer computers erop is meer problemen.


Hallo RM,

Ik heb zelf al een paar keer bij een b18/b20 een exact ronde nokkenas gezien en bij heel veel gevallen lekkende keerringen die word veroorzaakt door een te hoge carter druk.
Nu zijn daar oplossingen voor waardoor de motor niet meer lekt.
Nu wil ik zelf een auto gaan bouwen die ook goed snelweg kilometers rijd. daarbij wil ik ook mijn kilometertellerkabel behouden voor mijn tellerbak. Nu schijnt het staartstuk van een AW77 op die van een BW55 te kunnen plaatsen maar ik heb daar eerlijk gezegd geen trek in. Nu weet ik ook dat een automaat motor geen toplager heeft maar bus voor de automaatbak. Dat zou dus omgebouwd moeten worden. Zeer hartelijk dank voor het aanbod maar ik kijk nog eventjes verder misschien kom ik er nog op terug.
Antwoord
#15
Een b20e met een 5 bak of een 4 bak met overdrive valt prima mee te rijden op de snelweg. Je moet alleen niet vol continu 130 rijden. Dan moet je namelijk je auto gaan isoleren. Anders word je horens dol...

Verstuurd vanaf mijn GT-I9506 met Tapatalk
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord
#16
Dat heb je met een 2 serie motor ook, de 100 serie is gewoon heel slecht tegen geluid geisoleerd. Een 5 bak achter een B20 of 18 neemt al 750 toeren weg maar dan nog lijkt het alsof je 200 rijd.
Antwoord
#17
Ik heb trouwens nog een B23 liggen. incl carburateur. komt van een bw55 automaat af (heb ik ook nog liggen). Blok mag je hebben voor 125€.
Ding heeft 115.000 km gedraaid. gewisseld met een turbo motor, vandaarConfusedmile:
Antwoord
#18
Bedankt Pieter maar het is hem niet geworden. Eerst maar eens het spulletje ( motor met m40) uitbouwen en dan rustig verder kijken.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 10 130 25 March 2024, 19:59
Laatste bericht: BartJu
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 106 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 18 2.153 23 February 2024, 19:30
Laatste bericht: Kogelman
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 199.228 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 1.067 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 57.071 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
  eigenaar volvo 245 1979 HenkMar 245 5 2.650 31 July 2022, 14:10
Laatste bericht: pepijnwk
Big Grin Volvo 940 2.3 i Polar LPT Bacchus 1 1.248 3 January 2022, 15:40
Laatste bericht: Marc1970
  Voorstellen met volvo 265 Wouter265 1 1.707 18 July 2021, 08:48
Laatste bericht: pepijnwk
Thumbs Up Volvo 245 L '75 (B200 -> B230) Bromtol 22 15.700 23 January 2021, 22:38
Laatste bericht: Bromtol

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)