Berichten: 28
Topics: 11
Lid sinds: Nov 2010
Goedenavond,
Ik ben al een tijdje bezig met mijn 245 turbo, maar ik ben opzoek naar een specialist die samen met mij de motor en inspuiting wil afstellen. De motor loopt slecht stationair maar levert wel vermogen. Er valt goed mee te rijden maar toch klopt er iets niet.
Waar in Nederland zit iemand die ervaring heeft met het k-jet systeem en kan dit voor mij afstellen?
Injectoren, rubbers, vacuumslangen en bougies enz zijn al reeds vervangen.
Ik ben vandaag bij volvo lotte in ophemert geweest. Zij zijn alleen niet heel bekend met het k-jet systeem, ze zijn meer van de 140 en amazon.
Ze hebben mij door verwezen naar Svenska Bildelar. Is iemand bekend met dit bedrijf en wat zijn de ervaringen?
Ben erg benieuwd en wil graag mijn b21et mooi laten lopen.
gr,
Bruno
Berichten: 607
Topics: 78
Lid sinds: Nov 2008
Google kjet op dit forum. Misschien wil Hansdaf (op dit forum zijn alias) je warmloopregelaar wel even meten qua drukken. Na jaren proberen en proberen is het hem gelukt om zijn B21et erg mooi te laten draaien , ook koud stationair.
Er is een Ferrari-specialist in Den Haag die alles weet van k-jet blijkbaar... Daar kan je uiteraard ook nog terecht.
Verder hadden we hier een specialist op Texel maar die horen we helaas al jaren niet meer.
Verder is het dun gezaaid vrees ik....
Succes ermee.
Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
Berichten: 174
Topics: 13
Lid sinds: Jun 2012
Svenska bildelar heb ik mijn wagen nu staan. In de hoop dat ze het kjet aan de praat kunnen krijgen. Komt mij erg goed over en hebben ook verstand van de prv motoren. De tijd moet het nog leren maar ben tot nu toe vol lof over de support die ik tot nu toe heb ontvangen
Verstuurd vanaf mijn HTC One mini met Tapatalk
Berichten: 28
Topics: 11
Lid sinds: Nov 2010
265gl schreef:Svenska bildelar heb ik mijn wagen nu staan. In de hoop dat ze het kjet aan de praat kunnen krijgen. Komt mij erg goed over en hebben ook verstand van de prv motoren. De tijd moet het nog leren maar ben tot nu toe vol lof over de support die ik tot nu toe heb ontvangen
Verstuurd vanaf mijn HTC One mini met Tapatalk
Ben er benieuwd hoe het met jouw wagen afloopt daar. Ik heb gebeld en ze zitten de komende 3 weken nog vol, ik moet dus nog even geduld hebben.
Berichten: 28
Topics: 11
Lid sinds: Nov 2010
Ik zal Hansdaf een bericht sturen. Kijken of hij me op weg kan helpen.
Heb me al wat verder verdiept in de kjet. Ik moet nu benzine drukken gaan meten in het systeem, hier heb ik de spullen niet voor.
Berichten: 28
Topics: 11
Lid sinds: Nov 2010
Hier nog een kleine introductie over wat ik al gedaan heb.
Zelf heb ik een paar maanden terug een 245 turbo uit 1983 gekocht. B21et. Toen ik hem kocht liep de motor wel, maar slecht. Toen ik ermee thuis kwam bleek de motor af te slaan bij stationair. Na wat zoeken zag ik dat de carterontluchtingslang die over het blok loopt door midden was. Deze besteld en de motor bleef lopen bij stationair toerental. Nu de motor loopt kom ik erachter dat hij maar op 3 cilinders loopt. Ondertussen heb ik het blok al een kleine beurt gegeven, olie, bougies/kabels, vacuumslangen, benzinefilter. Het probleem zat in cilinder 4. De injector van cilinder 4 verwisseld met cilinder 3 en nu zat het probleem bij cilinder 3. Het was dus een verstopte injector. Op internet 4 nieuwe injectoren besteld met bijbehorende rubbers erbij. Dit past allemaal mooi en de motor loopt weer iets beter.
De motor loopt alleen nog heel slecht stationair, schokkerig, ik noem het zelf maar op 3,5 cilinder. Alle cilinders doen wel mee maar er zit ergens een hapering. Met de CO verstel schroef heb ik het mengsel wat rijker afgesteld. Hierdoor is het schokken bij stationair al minder geworden. Het brandstofverbruik is nu wel te hoog en hij stinkt naar benzine.
De motor levert wel vermogen en rijdend zijn er eigenlijk geen problemen, op het hoge verbruik na. Het probleem zit echt in het stationair lopen. Verder heb ik nooit problemen met starten, warm of koud maakt niet uit. Onderhand heb ik ook de klepspeling gecheckt en deze is voor alleen kleppen binnen de grenzen.
Ik denk dat ik nu op het punt ben om benzine drukken te gaan meten, alleen heb ik hier niet de spullen voor.
Mijn naam is Bruno, 24 jaar en zit momenteel in het laatste jaar van de zeevaartschool op Terschelling
Berichten: 1.778
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
drukmeetspulletjes heb ik wel , maar IJmuiden is wat te ver voor je, denk....
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Berichten: 649
Topics: 26
Lid sinds: May 2008
B.B., doet ie het al ?
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Berichten: 205
Topics: 11
Lid sinds: Jan 2008
29 August 2017, 13:17
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 29 August 2017, 13:17 door Karinsky.)
Met de OEM rubbertjes lukte het niet voor mij ... die draaide ook heeel slecht stationair . Zelf iets grotere rubbers moeten gaan zoeken voor de injectoren in een dichtingenwinkel en nadien was het beter. Zeker dat uw probleem daar niet zit ? Eens met remmenreiniger rond de injectoren spuiten, als hij dan sneller gaat draaien (door de remmenreiniger) zit je nog met een luchtlek .
Mijn WUR/SDR zat vast en regelde ook niet meer. Dan start ie, draait voor 2 sec en valt stil , ook koud moet hij sneller lopen stationair dan warm (soort van koudstart gelijk bij een D24) . Regelt dit ding ook allemaal.
Drukken meten is heel belangrijk bij een K-jet systeem. Als de drukken niet juist zijn, grote kans op slecht lopen van de motor enz. Pompdruk moet 5 bar zijn, restdruk 2,1 bar na 20 minuten ? enz ... (ben de waarden even vergeten - kan ze opzoeken indien nodig)
MY88 240 GL b230kH z34/34 / MY84 245 TURBO B21ET / MY87 740 GLE TD D24T / MY90 240 B200E
Berichten: 203
Topics: 43
Lid sinds: Jun 2013
ik heb een hele prettige ervaring gehad bij Skenska Bildelar. K-jet van de 740 van een vriend van me goed gerepareerd. fijn volvo zaakje
Gr, Henry
*** 245 GLE 1981, B23A, M46, groen *** --> gestolen
*** 245 GL 1976, B230A, M47, LPG, geel ***
*** 244 GLE 1979, B21A, M46, LPG, geel, (ex-carbage runner) ***