Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pin van tandwiel krukas afgebroken
#1
Vraagje er is een pinnetje van het tandwiel van de onderste krukas afgebroken. Resultaat was dat distributieriem een tand versprongen is en mijn motor dus niet goed meer loopt. Dit is tijdens het rijden gebeurt.

Heeft iemand dit wel eens gehad? En zijn mn kleppen nu krom of is het een vrijloopnaaf zodat als ik er een nieuw tandwiel opzet en de boel weer in elkaar zet ik zo weer wegrij?

Gaat om een volvo 940 1997 2.4 turbo op lpg

Alvasr bedankt
Antwoord
#2
Nooit gehad maar het schijnt te gebeuren, zoals blijkt. De 2.3 liter motor loopt vrij met de meeste nokkenassen, en hoedanook is 1 tandje verspringen nog lang niet genoeg om de de zuiger en de kleppen bij elkaar in de buurt te krijgen.
Een nieuw tandwiel erop en gaan, zou ik doen. Kijk ff dat je de goede hebt, ze zijn er voor ronde tandriemen en hoekige.

Hier een ronde tandriem-tandwiel waar de pin af is, en iemand die er zelf een pinnetje inknutselt, misschien ter inspiratie: https://www.volvoclub.org.uk/faq/EngineM...ngSprocket
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#3
Dank je wel, ga ik op zoek naar een nieuw tandwiel.
Antwoord
#4
Ik heb hier (nieuwleusen) wel een sloop motor liggen, daar is de distributie 5000km geleden van vervangen.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)