11 June 2016, 15:42
Nee, accu krijgt 13,5v. Bobine krijgt tijdens start maar 9,5v
Motor valt uit na starten
|
11 June 2016, 15:42
Nee, accu krijgt 13,5v. Bobine krijgt tijdens start maar 9,5v
11 June 2016, 20:45
Het kan nog net zo goed de accu zijn, hij levert 13,5 V met je voltmeter, maar zodra hij vermogen moet leveren zakt de spanning spectaculair. Dan is-ie echt stuk, op en versleten. Dat is eigenlijk het enige onderdeel wat 'slijt' tijdens stalling/ongebruik, zelfs met een druppellader. Sommige druppelladers geven structureel te veel laadstroom.
Anders kan je bedrading eens nameten, op stand III komt de 12V vanaf de startmotor naar de 'uitgang' van de voorschakelweerstand (de kant met twee pinnen) en op stand II vanaf het contactslot, dat is de kant met 1 pin. Voorschakelweerstand is een keramiek buisje ergens op je schutbord, deze: http://forums.turbobricks.com/showpost.p...stcount=13
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
11 June 2016, 21:20
Even voor alle duidelijkheid, je accu krijgt 13.5 volt, van wat krijgt hij dat?
En wat leverd je accu zonder laders erop tijdens het starten. En wat is het voltage zonder laders en niet draaiende motor.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
11 June 2016, 22:52
Maar als de motor start met 12v direkt van de accu naar de bobine (zonder lader) dan is er toch niks mis met de accu??
245L VAN
11 June 2016, 23:40
Je zegt dat je 9.5 volt van de startmotor krijgt dan denk ik dat je accu instort met starten.
Meten is weten en gissen is missen vandaar mijn vragen.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
18 June 2016, 10:03
Hallo,
nu heb ik het contactslot vervangen maar dit heeft geen verbetering gegeven. Ik heb eens de stekker bij het schutbord doorgemeten en de meetwaardes zijn als volgt. 1 Zwart 13,5V 2 Blauw/Geel 0V 3 Geel 9,7V 4 -- 5 Rood 13,5V 6 Blauw 0V 7 Rood/Blauw 13,5V 8 Bruin 13,5V Waar gaat de gele draad naartoe? heb geprobeerd m te volgen maar alls is ingepakt in krimpkous dus zie de kleur niet. Ik snap niet waarom die maar 9,7V krijgt. Moeten Blauw/Geel & Blauw ook stroom krijgen? De auto loopt met direkt 12V naar de bobine. Tijdens het starten zakt de accu niet weg. Startstroom ligt tussen de 12 en 12,3V.
245L VAN
Uit: http://www.turbobricks.com/forums/showth...p?t=307796 Als de gele vd TEMP meter is, kan dat van de 9,7 V wel kloppen want die meter loopt op een apart gereguleerd voltage van 10V +/- 0,2V (samen met de benzinemeter).
Here is mine. Your mileage may vary. Pin 1 - Oil Pressure (black) connection Pin 2 - Temperature (yellow) connection Pin 3 - Alternator (red) connection is to Volvo ignition switch which supplies B+ through the instrument panel alternator light bulb. Pin 4 – Pin 5 – Tachometer (red/white) connection Pin 6 – Pin 7 - Ignition Start (blue/yellow) Pin 8 - Ignition Run (blue) connection provides B+ from the Volvo ignition switch
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
18 June 2016, 20:34
Danke danke.
Hoe kan het dan toch fout zijn als ik t contactslot heb vervangen. (dan te denken aan blue provides B+ from the ignition switch)
245L VAN
18 June 2016, 20:39
Blauw en Blauw/Geel krijgen beide geen stroom dus daar zit het foutje in. Maar als die van de accu --> contactslot --> eindbestemming gaan dan kan het toch niet anders zijn dan dat het aan het contactslot ligt??
(alles in het instrumentpaneel werkt incl ventilator, het enige wat sinds het probleem zich voor heeft gedaan niet meer heeft gewerkt is de radio. Zekeringen beide in de zekeringkast en achter op de radio zijn heel)
245L VAN
Blauw krijgt 13V op stand II en blauw/geel op stand III natuurlijk (sorry is waarschijnlijk andersom). Het hele contactslot krijgt 12V vanaf het junction block op het binnenscherm, vlakbij de accu. Op pin 30, leve the interweb: http://cleanflametrap.com/ignsw.jpg
Vreemd, standaard is 50 de pin naar de startmotor in de Bosch wereld, die zou dan blauw zijn. Ja dat is-ie ook in het schema. Dan krijgt pin 50 spanning op stand III, en 15 op stand II, wat voor kleur draad er ook aan hangt. Dan kan je vrij eenvoudig nameten. Welk jaar/motor is jouw 240 eigenlijk?
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|