Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hoe ver kan ik mijn 240 station verlagen?
#1
Ik wil mijn '92 240 station gaan verlagen. Nu word er voldoende aangeboden aan verlagingsveren (een schroefset gaat me te ver bij deze auto), maar het meerendeel wat ik vind is 35/40mm. Da's natuurlijk lang niet genoeg.

Nu heb ik in de UK een leverancier (classic swede) gevonden die 60 en 80mm veren aanbied. Daar heb ik een mail naar gestuurd met de vraag naar foto's van klanten en kreeg daarbij ÃÃn voorbeeld terug:

[Afbeelding: 9d4778c87a31dc70e68350372568a577_view.jpg]

Ik gaf aan dat ik het niet mooi vind dat de auto achter lager dan voor ligt, maar dat blijkt niet zo te zijn (kijk maar naar de afstand tussen de dorpel en de vloer). Dit is dus 80mm. Op de achteras mooi, maar voor dus nog niet laag genoeg.

Lang verhaal kort: wie heeft er voorbeelden van verlagingen, zodat ik een idee heb welke hoeveelheid verlaging ik moet bestellen? En wie kan iets zeggen over de problemen waar je tegenaan loopt bij "extreem" verlagen?
Antwoord
#2
De problemen vraag je?
Rij maar eens door een gemiddelde straat met meer dan 80 mm verlaging.
Groeten van Frans
Antwoord
#3
Ik rij al jaren in behoorlijk verlaagde auto's en heb al vaak vast gestaan op drempels en uitritten, dus op dat gebied weet ik de gevolgen wel Wink

Ik doel meer op problemen met bumpsteer, aanlopen, etc.

Sommige auto's zijn heel gevoelig voor verlagen. Bijvoorbeeld bij een Mini lopen de aandrijfassen vast een keer kapot als je die flink ver omlaag zet. Bij een Impreza willen de achterste aandrijfassen wel eens uit het diff schieten als je het camber niet aanpast bij veel verlaging. bij een 142 komt de vooras tegen de draagarmen als je te ver verlaagd. Dingen die dus specifiek zijn voor de 240.
Antwoord
#4
De stuurhoek (bumpsteer) zal inderdaad een probleempje worden (zie kaplhenke racing) die levert daar een oplossing voor.

Tevens moet je oppassen met de wielranden achter; aangezien de wielen niet recht in de ronding staan, zullen ze aan de achterzijde kunnen aanlopen.
De draagarmen achter met ongeveer 2,5cm inkorten kan daarvoor een oplossing zijn.

Verder ben ik hier zelf op het moment ook mee aan het uitzoeken; dus ik ben benieuwd wat er nog meer bekend is.
Antwoord
#5
met luchtvering kun je hem op de grond leggen..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#6
Automatic-freak schreef:De stuurhoek (bumpsteer) zal inderdaad een probleempje worden (zie kaplhenke racing) die levert daar een oplossing voor.

Tevens moet je oppassen met de wielranden achter; aangezien de wielen niet recht in de ronding staan, zullen ze aan de achterzijde kunnen aanlopen.
De draagarmen achter met ongeveer 2,5cm inkorten kan daarvoor een oplossing zijn.

Verder ben ik hier zelf op het moment ook mee aan het uitzoeken; dus ik ben benieuwd wat er nog meer bekend is.

Door het verlagen worden de wielen naar binnen getrokken, maar dat is met uitlijnen te fixen. Bumpsteer is iets anders, dat is dat de stuurhoek veranderd als de vering ingedrukt word. Dat voel je aan een auto dat ie een beetje begint te trekken als je over een hobbelige weg rijd. Vooral met racen is dat iets wat je niet wil.

Maar de draagarmen inkorten vergroot toch het probleem achter? Bij inveren draait de achteras om een punt halverwege de auto en komt dus verder naar voren. Ik denk dat je die eerder moet verlengen dan inkorten. Al denk ik dat dit pas een probleem is als je je wielkasten goed wil vullen met brede banden. Ik wil gewoon smalle stalen velgen met simpele banden gaan rijden en dan heb je niet snel dit soort problemen.

Jambon schreef:met luchtvering kun je hem op de grond leggen..

Eigenlijk is dat wel de beste oplossing voor wat ik zoek... plat op de grond parkeren, laag rijden en op vakantie naar zweden in SUV stand zetten. Jammer alleen dat een beetje airride set vier keer zo duur is als de auto Tongue
Antwoord
#7
Jambon schreef:met luchtvering kun je hem op de grond leggen..
Daar ben ik mee bezig .. maar zal nog wel even duren voordat ik dat voor elkaar heb.

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Volvo 244 GLT V6 Aut. '80
&
Volvo 850 GLT 20v Aut. '92
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Rode Koni + verlagen? DanielR 19 11.528 27 September 2015, 20:43
Laatste bericht: v700r
  Ik wil mijn Volvo verlagen MR skindeep 7 6.302 7 August 2012, 10:59
Laatste bericht: Arjan.
  ophogen 240 station phofstede 5 5.530 6 December 2011, 21:39
Laatste bericht: aRjen.T
  Verlagen DanielR 5 3.840 21 August 2011, 22:18
Laatste bericht: Jw240
  verlagen ? ? Wottel 67 29.592 18 January 2011, 23:43
Laatste bericht: Sebastiaan!
  Welke banden/velgen maat voor mijn 240 Station? job245 11 11.236 6 June 2010, 00:08
Laatste bericht: Jambon
  Past 195/70/14 op mijn Coronavelg? Claus 14 7.579 12 November 2009, 21:53
Laatste bericht: Claus
  Welke veren onder mijn Super Polar? geestschrijver 91 35.054 23 January 2009, 00:47
Laatste bericht: Black Moose
  Verlagen - Dempers - Veren ? jos evers 12 7.547 25 November 2008, 19:26
Laatste bericht: jos evers
  verlagen achterkant V70 voorzien van nivomats veezeventig 4 5.370 23 September 2008, 18:39
Laatste bericht: veezeventig

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)