Berichten: 260
Topics: 17
Lid sinds: Nov 2015
Ik wil mijn '92 240 station gaan verlagen. Nu word er voldoende aangeboden aan verlagingsveren (een schroefset gaat me te ver bij deze auto), maar het meerendeel wat ik vind is 35/40mm. Da's natuurlijk lang niet genoeg.
Nu heb ik in de UK een leverancier (classic swede) gevonden die 60 en 80mm veren aanbied. Daar heb ik een mail naar gestuurd met de vraag naar foto's van klanten en kreeg daarbij Ã
Ã
n voorbeeld terug:
Ik gaf aan dat ik het niet mooi vind dat de auto achter lager dan voor ligt, maar dat blijkt niet zo te zijn (kijk maar naar de afstand tussen de dorpel en de vloer). Dit is dus 80mm. Op de achteras mooi, maar voor dus nog niet laag genoeg.
Lang verhaal kort: wie heeft er voorbeelden van verlagingen, zodat ik een idee heb welke hoeveelheid verlaging ik moet bestellen? En wie kan iets zeggen over de problemen waar je tegenaan loopt bij "extreem" verlagen?
Berichten: 1.305
Topics: 54
Lid sinds: Apr 2007
De problemen vraag je?
Rij maar eens door een gemiddelde straat met meer dan 80 mm verlaging.
Groeten van Frans
Berichten: 260
Topics: 17
Lid sinds: Nov 2015
Ik rij al jaren in behoorlijk verlaagde auto's en heb al vaak vast gestaan op drempels en uitritten, dus op dat gebied weet ik de gevolgen wel
Ik doel meer op problemen met bumpsteer, aanlopen, etc.
Sommige auto's zijn heel gevoelig voor verlagen. Bijvoorbeeld bij een Mini lopen de aandrijfassen vast een keer kapot als je die flink ver omlaag zet. Bij een Impreza willen de achterste aandrijfassen wel eens uit het diff schieten als je het camber niet aanpast bij veel verlaging. bij een 142 komt de vooras tegen de draagarmen als je te ver verlaagd. Dingen die dus specifiek zijn voor de 240.
Berichten: 7
Topics: 1
Lid sinds: Dec 2015
De stuurhoek (bumpsteer) zal inderdaad een probleempje worden (zie kaplhenke racing) die levert daar een oplossing voor.
Tevens moet je oppassen met de wielranden achter; aangezien de wielen niet recht in de ronding staan, zullen ze aan de achterzijde kunnen aanlopen.
De draagarmen achter met ongeveer 2,5cm inkorten kan daarvoor een oplossing zijn.
Verder ben ik hier zelf op het moment ook mee aan het uitzoeken; dus ik ben benieuwd wat er nog meer bekend is.
Berichten: 11.654
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
met luchtvering kun je hem op de grond leggen..
Berichten: 260
Topics: 17
Lid sinds: Nov 2015
Automatic-freak schreef:De stuurhoek (bumpsteer) zal inderdaad een probleempje worden (zie kaplhenke racing) die levert daar een oplossing voor.
Tevens moet je oppassen met de wielranden achter; aangezien de wielen niet recht in de ronding staan, zullen ze aan de achterzijde kunnen aanlopen.
De draagarmen achter met ongeveer 2,5cm inkorten kan daarvoor een oplossing zijn.
Verder ben ik hier zelf op het moment ook mee aan het uitzoeken; dus ik ben benieuwd wat er nog meer bekend is.
Door het verlagen worden de wielen naar binnen getrokken, maar dat is met uitlijnen te fixen. Bumpsteer is iets anders, dat is dat de stuurhoek veranderd als de vering ingedrukt word. Dat voel je aan een auto dat ie een beetje begint te trekken als je over een hobbelige weg rijd. Vooral met racen is dat iets wat je niet wil.
Maar de draagarmen inkorten vergroot toch het probleem achter? Bij inveren draait de achteras om een punt halverwege de auto en komt dus verder naar voren. Ik denk dat je die eerder moet verlengen dan inkorten. Al denk ik dat dit pas een probleem is als je je wielkasten goed wil vullen met brede banden. Ik wil gewoon smalle stalen velgen met simpele banden gaan rijden en dan heb je niet snel dit soort problemen.
Jambon schreef:met luchtvering kun je hem op de grond leggen..
Eigenlijk is dat wel de beste oplossing voor wat ik zoek... plat op de grond parkeren, laag rijden en op vakantie naar zweden in SUV stand zetten. Jammer alleen dat een beetje airride set vier keer zo duur is als de auto
Berichten: 7
Topics: 1
Lid sinds: Dec 2015
Jambon schreef:met luchtvering kun je hem op de grond leggen..
Daar ben ik mee bezig .. maar zal nog wel even duren voordat ik dat voor elkaar heb.
Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Volvo 244 GLT V6 Aut. '80
&
Volvo 850 GLT 20v Aut. '92