13 May 2016, 17:07
Bij de ombouw van mijn 245 van B21A naar B23FK (uit 940 van 1995) heb ik een kabelboom van een late 240 gebruikt. Alles is aangesloten, relais, br.pomp (systeem wordt netjes vooraf op druk gezet) en ontsteking doen het, maar nu lijkt het of de computer de injectoren continu open zet wanneer het contact op II staat.
De motor ging op een gegeven moment niet meer rond omdat de cylinder(s) vol benzine stond. Dit ontdekte ik naar de bougies te hebben los gehaald en de motor handmatig te hebben rond gedraaid.
Na wat zoeken dacht ik dat het eerst aan de lage impendatie injectoren lag, dus heb ik de bijbehorende weerstanden ertussen gezet, maar de injectoren blijven continu open staan.
Zoals ik het ooit gelezen had op dit magnifieke forum was het inbouwen van een B23FK motor een kwestie van een 240 kabelboom met de hardware en de LH2.4 computer vinden en inbouwen. Evt met de 850 injectoren ivm de impendantie.
Zijn er die hetzelfde hebben gehad of weet iemand waar dit aan ligt? Alvast bedankt voor jullie reacties.
NB
Van te voren is de hele kabelboom door gemeten
De motor ging op een gegeven moment niet meer rond omdat de cylinder(s) vol benzine stond. Dit ontdekte ik naar de bougies te hebben los gehaald en de motor handmatig te hebben rond gedraaid.
Na wat zoeken dacht ik dat het eerst aan de lage impendatie injectoren lag, dus heb ik de bijbehorende weerstanden ertussen gezet, maar de injectoren blijven continu open staan.
Zoals ik het ooit gelezen had op dit magnifieke forum was het inbouwen van een B23FK motor een kwestie van een 240 kabelboom met de hardware en de LH2.4 computer vinden en inbouwen. Evt met de 850 injectoren ivm de impendantie.
Zijn er die hetzelfde hebben gehad of weet iemand waar dit aan ligt? Alvast bedankt voor jullie reacties.
NB
Van te voren is de hele kabelboom door gemeten