Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
B23FK injectors staan vol open
#1
Bij de ombouw van mijn 245 van B21A naar B23FK (uit 940 van 1995) heb ik een kabelboom van een late 240 gebruikt. Alles is aangesloten, relais, br.pomp (systeem wordt netjes vooraf op druk gezet) en ontsteking doen het, maar nu lijkt het of de computer de injectoren continu open zet wanneer het contact op II staat.

De motor ging op een gegeven moment niet meer rond omdat de cylinder(s) vol benzine stond. Dit ontdekte ik naar de bougies te hebben los gehaald en de motor handmatig te hebben rond gedraaid.

Na wat zoeken dacht ik dat het eerst aan de lage impendatie injectoren lag, dus heb ik de bijbehorende weerstanden ertussen gezet, maar de injectoren blijven continu open staan.

Zoals ik het ooit gelezen had op dit magnifieke forum was het inbouwen van een B23FK motor een kwestie van een 240 kabelboom met de hardware en de LH2.4 computer vinden en inbouwen. Evt met de 850 injectoren ivm de impendantie.

Zijn er die hetzelfde hebben gehad of weet iemand waar dit aan ligt? Alvast bedankt voor jullie reacties.

NB
Van te voren is de hele kabelboom door gemeten
Antwoord
#2
Te lage weerstand in de injectoren kan het aanstuurgedeelte in ECU slopen, geen idee hoe snel dat gaat. Een nieuwe TIP-122 schijnt genoeg te zijn: http://ipdown.net/jetronic.info/tiki-ind...eplacement
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#3
Bedankt voor de link, lijkt inderdaad op mijn situatie.
Is er een mogelijkheid dit te meten?
Antwoord
#4
Op turbobricks stond ook iets over dat je een turbo ECU moet hebben, omdat de NA ECU de injectors niet goed aanstuurt tijdens koude start situaties. Het lijkt of je met elke willekeurige onderdelenverzameling een draaiende motor krijgt, maar soms is dat net niet het geval. Die dingen worden toch steeds minder algemeen toepasbaar.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#5
Ik heb de motor incl alle hardware, ECU en ontstekingsmodule uit de donorauto gehaald en ingebouwd, dus 1 op 1 overgezet, alleen de kabelboom komt uit een andere 240 Ãn ik had er in het begin niet de weerstanden ertussen hangen.
Antwoord
#6
Per ongeluk 240 stekker van de warmdraai injector op de statregelklep geprikt oid?
Antwoord
#7
Dat zonder weerstanden draaien zal de ECU niet hebben doorstaan. Gelukkig zijn er LH2.4 ECU's zat. Hier een lijst met nummers die je kan proberen ter vervanging, als precies dezelfde niet vinden is: http://www.nuceng.ca/bill/volvo/database/ecu.htm
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#8
Ok, heeft iemand ervaring met het repareren/verwisselen van het component zoals in de 1e link? Of de motor te laten draaien op een andere LH2.4?
Antwoord
#9
Of nog een LH2.4 liggen/beschikbaar?
Antwoord
#10
Marc1970 schreef:Dat zonder weerstanden draaien zal de ECU niet hebben doorstaan. Gelukkig zijn er LH2.4 ECU's zat. Hier een lijst met nummers die je kan proberen ter vervanging, als precies dezelfde niet vinden is: http://www.nuceng.ca/bill/volvo/database/ecu.htm

Ik heb mijn Gezocht advertentie geupdate; via de link heb ik een aantal ECU nummers gevonden die zouden moeten passen. Om eerlijk te zijn ben ik er vanuit gegaan dat de nieuwere versies (met hogere nummers) zogenaamd 'backwards-compatible' zijn. Het lijkt mij dat dit doorontwikkelde versies zijn van eerdere uitvoeringen.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvo D24TIC Thermostaat gaat niet open?? GreenD24tic 1 2.224 4 April 2020, 22:07
Laatste bericht: Grey240Polar
  164 start niet na 5 week stil staan... Ja-Cobus 3 2.350 16 March 2012, 00:23
Laatste bericht: Ja-Cobus
  Motor slaat bijna niet aan na nachtje slil staan. lauwie 8 4.514 29 January 2012, 13:49
Laatste bericht: Jambon
  open lucht filter, problemen met lambda sonde - volvo 740 marco3591 3 3.756 12 July 2011, 17:55
Laatste bericht: Jerry

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)