Berichten: 184
Topics: 30
Lid sinds: Apr 2009
Marc1970 schreef:Te lage weerstand in de injectoren kan het aanstuurgedeelte in ECU slopen, geen idee hoe snel dat gaat. Een nieuwe TIP-122 schijnt genoeg te zijn: http://ipdown.net/jetronic.info/tiki-ind...eplacement
Korte update; ik heb de benodigde driver gevonden en vervangen, zoals in de link wordt beschreven. Alleen gebeurt er nu helemaal niks meer bij de injector. Ik heb tussentijds niets veranderd aan de situatie alleen dus de driver vervangen. De zoektocht gaat verder, al snap ik er nu even niks meer van. Iemand nog suggesties?
Berichten: 184
Topics: 30
Lid sinds: Apr 2009
12 June 2016, 15:35
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 12 June 2016, 15:38 door Hansepans.)
Ik heb alles nogmaals nagelopen, de weerstanden zitten ertussen, de (inderdaad) doorgebrande TIP-122 is vervangen en toen geprobeerd -> niks, geen enkele puls uit de injectoren, pomp draaide eventjes zoals het hoort maar er gebeurde niks.
Nu een andere ECU gevonden en gekocht van een iets oudere turbo (adhv de lijst), precies het zelfde, helemaal niks.
Zie ik misschien nog iets over het hoofd? Ik vind het vooral raar dat hij met doorgebrande TIP-122 een onafgebroken puls gaf en na het vervangen van de TIP en het plaatsen van de weerstanden helemaal niks meer doet, ook niet met een andere ECU. Alle delen, behalve de ECU komen uit dezelfde donor auto, die ik ooit zelf naar huis heb gereden.
Iemand suggesties? Die worden zeer op prijs gesteld namelijk
Berichten: 9.974
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
12 June 2016, 16:07
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 12 June 2016, 16:11 door Marc1970.)
Hier:
http://www.turbobricks.com/forums/showth...p?t=265208 wordt een 'noid light' gebruikt, dat is een testlampje om pulsen te zien in de injectie bedrading etc. Geen idee hoe dat in Nederland te vinden is, zo'n lampje.
Misschien zijn de injectoren nu ook gebakken door de continue inschakeling?
Er is ook een DTM beschikbaar bij het OBD doosje, daarmee kan je componenten laten klikken om beurten:
https://www.volvoclub.org.uk/faq/EngineOBDCodes.html
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 184
Topics: 30
Lid sinds: Apr 2009
Dank voor de nieuwe info.
NB.
Op Turbobricks staat een opmerking over het relais. Dat is nu even niet van toepassing omdat ik, samen met een vriend overigens, het relais overbrugd hebben om dit uit te sluiten.
Ook zal ik de injectoren nog eens controleren.
Verder hebben we de ECU open gemaakt en een scope aan de TIP 122 gehangen om te kijken of deze werkt. Hij doet het wel maar het lijkt erop dat TIP 122 na het krijgen van het signal de injectoren niet naar massa 'trekt' (of hoe je dat ook noemt)
Berichten: 184
Topics: 30
Lid sinds: Apr 2009
19 June 2016, 11:21
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 19 June 2016, 11:23 door Hansepans.)
Update; van de week nog een keer alles na gelopen, met nieuwe ECU en originele ECU. Geen verandering. Toen hele bedrading nogmaals nagelopen, toch nog losse massa draad gevonden. Bleek de massa draad van de LH2.4 naar het motorblok door al het zoeken niet meer opnieuw te zijn vast gezet. Klassiek gevalletje.
Draad vast gezet, nieuwe start poging en jawel, de injectoren geven een puls.
Nu alle bedrading netjes maken, injector rail weer terug, de weerstanden aan de carrosserie monteren en dan moet het toch eens gaan gebeuren.
Samenvatting, het was inderdaad de TIP-122 die was doorgebrand ivm het niet plaatsen van de weerstanden (resistor pack) voor de injectoren.
Berichten: 469
Topics: 42
Lid sinds: Jul 2008