Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Elektrisch schema van een volvo 265 (6-cilinder)
#1
Beste leden.

Wie kan mij aan een elektrisch schema voor een volvo 265 6-cilinder automaat uit 1980 (amerikaans model) helpen?

Mijn emailadres is : rogerbuisman@hotmail.com

(Zou iemand zo'n schema naar mij kunnen mailen aub)

De auto slaat niet aan. Ik heb de brandstofpomp al vervangen. De zekeringen nagekeken en zelfs een nieuwe brandstofpomp relais gehaald. Als ik de auto op contact zet dan hoor ik de brandstofpomp niet! Maar als ik de brandstofpomp extern met 12v aanstuur dan slaat de auto wel aan.
Wie kan mij hierbij helpen?

Bijvoorbaat dank [Afbeelding: icon_e_smile.gif]

Roger
Antwoord
#2
Klinkt ernstig naar kapot brandstofpomprelais.

Schema's kan je vinden in de Haynes en k-jet.org
Antwoord
#3
zit er ook LPG in de Volvo?
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#4
Maken de zekeringen wel goed contact ?

Dit was bij mijne het probleem samen met een brandstof-relais; dit is beide goed te meten met een proeflampje.
Antwoord
#5
Bedankt voor de schema links! Er zit geen LPG op. Brandstofpomp en brandstofpomprelais heb ik beide vervangen.
De rood/geel draad op de brandstofpomprelais krijgt geen constant stroom. Indien ik de relais van de stekker aftrek en bij de stekker (waar zes gaten in zitten) extren met 12v stroom geef dan hoor ik de brandstofpomp en dan start de auto ook. Starten gebeurt ook indien ik het bij zekering 5 (brandstofpomp zekering) extern 12 v toedien. Ook start de auto als ik de stekker van deze zekering 5 eruit haal en op de stekker (ook een rood-geel draad) extern 12 v toedien.

Hoe meet ik of de zekeringen goed contact maken? En wat moet ik doen? Heb bij zekering 5 geen stroom iig. Bij extern toedienen van 12 v hoor ik de brandstofpomp wel en start de auto ook.

Eerder is een brandstofpomprelais verbrand! Dus heb nieuwe gehaald. Denk dat dat kwam doordat er geen 8 A zekering erin zat maar een sterkere. Waardoor deze is verbrand. Of er zit ergens kortsluiting. Maar waar? Ik kom er gwn niet uit Sad

Waar kan het aanliggen? Kan iemand mij een gouden raad geven.
Antwoord
#6
Je kunt ook een losse draad buiten de kabelboom om leggen van pomp naar relais en van relais naar zekering om een eventuele draadbreuk te omzeilen.
Antwoord
#7
Hoe moet ik dan te werk gaan jos245?
Waar moet ik de draden loshalen en waar bevestigen?

Ik heb geen stroom op de zekeringkast (zekering nummer 5 voor de brandstofpomp) brandstofpomp zit onder het achterwiel!

Nu weet ik niet waarom en waardoor dat komt?

Nog een vraag:

Hoe verloopt de bedrading vanaf de motor? Gaat deze eerst naar het brandstofpomp relais en dan naar de zekeringskast? Of andersom eerst naar de zekeringskast en daarna naar de relais?
Antwoord
#8
Ik heb geen schema bij de hand, maar komt de voeding voor zekering 5 niet vanaf je contactslot ?
Dan zal er daar tussen ergens een breuk moeten zitten of een fout achter je contactslot.

Het contact voor de zekeringen is te controleren door te meten of er op de 'lipjes' waar de zekeringen inzitten aan beide kanten stroom hebben.
Anders even de gedeelten waarop de zekeringen tegen deze lipjes aan komen met een schuurpapiertje 'schoon' schuren.
Antwoord
#9
Hoi. ze zijn zeldzaam de 265 mooi hoor gou hem op de weg. Ik ben bezig met een ombouw van een carb naar injectie in mijn 265 en heb de complete bedrading incl relais nieuw aan moeten leggen.
Je brandstof relais laat alleen de pomp lopen als hij zeker weet dat de motor "loopt" dit doet hij door een signaal te krijgen van de bombine naar het relais. Dit genereer je door te starten. Dan of als hij loopt geeft de bobine zijn stroom af en zal je pomp draaien. Controleer ooj of deze kabel in tact is.

Verstuurd vanaf mijn HTC One mini met Tapatalk
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Probleem met Volvo radio aansluiting Kogelman 6 240 23 February 2024, 18:16
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 polar start niet meer Denny 5 256 27 October 2023, 18:23
Laatste bericht: Marc1970
  Help, Spoed! Volvo 240 start niet meer marc-f 4 1.187 3 August 2022, 15:13
Laatste bericht: marc-f
  - OPGELOST - Bestuurderskant achterlicht werkt niet - Volvo 240 1993 Polar Pholsius 5 1.820 12 February 2022, 15:38
Laatste bericht: Pholsius
  Pinout Volvo 850 versterker Thijmen 4 2.193 31 January 2022, 15:30
Laatste bericht: Thijmen
  Waeco cruise control op originele Volvo hendel Daan245 10 9.423 8 May 2021, 16:13
Laatste bericht: aeos
  Volvo 240 GLE 1992 Tankmeter onjuiste waardes Lucca076 12 5.006 3 January 2021, 11:50
Laatste bericht: Grey240Polar
  Welke speakers bij Volvo radio CR-603? Boet 1 1.289 8 November 2020, 08:31
Laatste bericht: superD
  Elektrische kracht probleempje Volvo 240 1993 KennOne 7 5.876 8 October 2020, 18:40
Laatste bericht: Lee
  Schema LPI-systeem Mark244 7 4.208 12 April 2020, 14:32
Laatste bericht: Grey240Polar

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)