Berichten: 4
Topics: 1
Lid sinds: May 2016
Beste leden.
Wie kan mij aan een elektrisch schema voor een volvo 265 6-cilinder automaat uit 1980 (amerikaans model) helpen?
Mijn emailadres is : rogerbuisman@hotmail.com
(Zou iemand zo'n schema naar mij kunnen mailen aub)
De auto slaat niet aan. Ik heb de brandstofpomp al vervangen. De zekeringen nagekeken en zelfs een nieuwe brandstofpomp relais gehaald. Als ik de auto op contact zet dan hoor ik de brandstofpomp niet! Maar als ik de brandstofpomp extern met 12v aanstuur dan slaat de auto wel aan.
Wie kan mij hierbij helpen?
Bijvoorbaat dank
Roger
Berichten: 6.717
Topics: 162
Lid sinds: Aug 2006
Klinkt ernstig naar kapot brandstofpomprelais.
Schema's kan je vinden in de Haynes en k-jet.org
Berichten: 2.416
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
zit er ook LPG in de Volvo?
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 7
Topics: 1
Lid sinds: Dec 2015
Maken de zekeringen wel goed contact ?
Dit was bij mijne het probleem samen met een brandstof-relais; dit is beide goed te meten met een proeflampje.
Berichten: 4
Topics: 1
Lid sinds: May 2016
4 May 2016, 09:54
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 4 May 2016, 09:59 door Roger007.)
Bedankt voor de schema links! Er zit geen LPG op. Brandstofpomp en brandstofpomprelais heb ik beide vervangen.
De rood/geel draad op de brandstofpomprelais krijgt geen constant stroom. Indien ik de relais van de stekker aftrek en bij de stekker (waar zes gaten in zitten) extren met 12v stroom geef dan hoor ik de brandstofpomp en dan start de auto ook. Starten gebeurt ook indien ik het bij zekering 5 (brandstofpomp zekering) extern 12 v toedien. Ook start de auto als ik de stekker van deze zekering 5 eruit haal en op de stekker (ook een rood-geel draad) extern 12 v toedien.
Hoe meet ik of de zekeringen goed contact maken? En wat moet ik doen? Heb bij zekering 5 geen stroom iig. Bij extern toedienen van 12 v hoor ik de brandstofpomp wel en start de auto ook.
Eerder is een brandstofpomprelais verbrand! Dus heb nieuwe gehaald. Denk dat dat kwam doordat er geen 8 A zekering erin zat maar een sterkere. Waardoor deze is verbrand. Of er zit ergens kortsluiting. Maar waar? Ik kom er gwn niet uit
Waar kan het aanliggen? Kan iemand mij een gouden raad geven.
Berichten: 3.884
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Je kunt ook een losse draad buiten de kabelboom om leggen van pomp naar relais en van relais naar zekering om een eventuele draadbreuk te omzeilen.
Berichten: 4
Topics: 1
Lid sinds: May 2016
4 May 2016, 10:08
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 4 May 2016, 10:18 door Roger007.)
Hoe moet ik dan te werk gaan jos245?
Waar moet ik de draden loshalen en waar bevestigen?
Ik heb geen stroom op de zekeringkast (zekering nummer 5 voor de brandstofpomp) brandstofpomp zit onder het achterwiel!
Nu weet ik niet waarom en waardoor dat komt?
Nog een vraag:
Hoe verloopt de bedrading vanaf de motor? Gaat deze eerst naar het brandstofpomp relais en dan naar de zekeringskast? Of andersom eerst naar de zekeringskast en daarna naar de relais?
Berichten: 7
Topics: 1
Lid sinds: Dec 2015
Ik heb geen schema bij de hand, maar komt de voeding voor zekering 5 niet vanaf je contactslot ?
Dan zal er daar tussen ergens een breuk moeten zitten of een fout achter je contactslot.
Het contact voor de zekeringen is te controleren door te meten of er op de 'lipjes' waar de zekeringen inzitten aan beide kanten stroom hebben.
Anders even de gedeelten waarop de zekeringen tegen deze lipjes aan komen met een schuurpapiertje 'schoon' schuren.
Berichten: 174
Topics: 13
Lid sinds: Jun 2012
Hoi. ze zijn zeldzaam de 265 mooi hoor gou hem op de weg. Ik ben bezig met een ombouw van een carb naar injectie in mijn 265 en heb de complete bedrading incl relais nieuw aan moeten leggen.
Je brandstof relais laat alleen de pomp lopen als hij zeker weet dat de motor "loopt" dit doet hij door een signaal te krijgen van de bombine naar het relais. Dit genereer je door te starten. Dan of als hij loopt geeft de bobine zijn stroom af en zal je pomp draaien. Controleer ooj of deze kabel in tact is.
Verstuurd vanaf mijn HTC One mini met Tapatalk