Berichten: 120
Topics: 43
Lid sinds: Feb 2009
1 May 2016, 20:37
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 1 May 2016, 21:05 door Erikvolvolvo.)
Volvo 245 Polar 1993 zilver
Volvo 965 B204FT 1992
Volvo 240 super polar B230F VX3 1991
Volvo 244 GL 1983
Volvo 240 polar B230 1991
Berichten: 1.403
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
Is prima te doen zonder speciaal gereedschap. Ik adviseer wel om het wel te verwijderen. Maakt je leven een stuk makkelijker namelijk!
Verstuurd vanaf mijn GT-I9506 met Tapatalk
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Berichten: 120
Topics: 43
Lid sinds: Feb 2009
Laurens Zondag schreef:Is prima te doen zonder speciaal gereedschap. Ik adviseer wel om het wel te verwijderen. Maakt je leven een stuk makkelijker namelijk!
Verstuurd vanaf mijn GT-I9506 met Tapatalk
OK, dan toch maar een momentsleutel kopen om de wielen er weer goed op te zetten. Kan ik voortaan op de andere 245 de winterbanden er zelf op zetten.
Volvo 245 Polar 1993 zilver
Volvo 965 B204FT 1992
Volvo 240 super polar B230F VX3 1991
Volvo 244 GL 1983
Volvo 240 polar B230 1991
Berichten: 6.717
Topics: 162
Lid sinds: Aug 2006
Krik onder de achteras. Auto goed in de lucht.
Assteuntjes onder de kriksteunen.
Auto op de steuntjes laten zakken.
As iets laten zakken zodat de spanning van de veren af is.
Boutje losdraaien, schijfje er tussenuit en boutje weer vastdraaien.
Zelfde aan de andere kant.
Wielen kunnen gewoon blijven zitten. (als de wielen los komen van de grond is het goed)
Berichten: 3.235
Topics: 172
Lid sinds: Nov 2005
Citaat:Boutje losdraaien, schijfje er tussenuit en boutje weer vastdraaien.
Moertje losdraaien gaat makkelijker dan de bout is mijn ervaring.
Idd, goed te doen op deze manier, zet voor de vakantie altijd 5 cm blokken er tussen en na de tijd er weer tussenuit.
Makkie (alleen bout kan nog wel vaak eens meedraaien als je de moer verwijdert, beetje pielen met dopsleutel tussen de veer om 'm tegen te houden)
Berichten: 120
Topics: 43
Lid sinds: Feb 2009
Ok. Dank voor de tips. Ga er woensdag mee aan de slag.
Berichten: 1.403
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
Dat is de rede waarom ik de bout vast gelast heb aan het plaatje
Verstuurd vanaf mijn GT-I9506 met Tapatalk
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Berichten: 1.614
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
Spuit vandaag vast de moeren in met kruipolie, scheelt een hoop ergernis.
Veruit de meeste mensen zetten hun wielen vast zonder momentsleutel trouwens. Ik zou hem iig niet alleen daarvoor gaan kopen.
Berichten: 3.884
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Laurens Zondag schreef:Dat is de rede waarom ik de bout vast gelast heb aan het plaatje
Verstuurd vanaf mijn GT-I9506 met Tapatalk
Een losse bout met moer is juist ideaal omdat dan het schoteltje niet mee kan draaien als de schroefdraad verroest is
Berichten: 1.403
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
Bedoel juist dat ik het schoteltje vast gelast heb aan de bout.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9506 met Tapatalk
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]