18 April 2016, 21:29
Heb een probleempje met de 740.
Hij loopt met name stationair op 3 cilinders. Normaal rijdend merk je het niet heel erg dan loopt hij volgens mij ook op 4, trek je hard door hoor ik het klappen in de uitlaat.
Als ik de injector of bougie stekker er tijdens stationair lopen af haal, merk ik dat het probleem bij cilinder 3 zit.
Als ik de bougiekabel of injector stekker los laat en een blokje rond rij, merk ik wel echt een verslechterde prestatie. Dus die cilinder doet wel iets.
In eerste instantie dacht ik dat het aan de bougies lag. De derde was helemaal zwart uitgeslagen, ook aan de buitenkant.
Ook zag ik dat de rotorkap nog productiejaar gelijk aan het bouwjaar van de auto had. Dus die omgewisseld voor een zgan gebruikte.
Vervolgens zie ik in het donker nog steeds vonken overslaan van de 3e bougiekabel bij de verdelerkap...
Dus ook de kabels onderling verwisseld en ook nog de hele set met een goede gebruikte. Helaas zonder effect.
Dan nog het volgende. Als ik stilstaand gas geef (met hand op gasrol) hoor ik een tikken geluid wanneer ik gas los laat. Volgens mij uit de kop.
Echter rijd de auto wel prima. En de compressietest was ook heel netjes. Dus kan dat nog niet plaatsen. En heeft niets te maken met de ontsteking lijkt me.
Volvo heeft een hoop kwaliteiten. Maar zelfdenkende onstekig hadden ze nog niet...
Kan me nog inbeelden dat die reserve rotorkap toch niet goed was.
En wat tikkende kleppen bij gas los betekent moet ik nog onderzoeken. Gokte op een gebroken veer oid.
Iemand vergelijkbare ervaringen? Of iets wat ik verder kan onderzoeken?
Hij loopt met name stationair op 3 cilinders. Normaal rijdend merk je het niet heel erg dan loopt hij volgens mij ook op 4, trek je hard door hoor ik het klappen in de uitlaat.
Als ik de injector of bougie stekker er tijdens stationair lopen af haal, merk ik dat het probleem bij cilinder 3 zit.
Als ik de bougiekabel of injector stekker los laat en een blokje rond rij, merk ik wel echt een verslechterde prestatie. Dus die cilinder doet wel iets.
In eerste instantie dacht ik dat het aan de bougies lag. De derde was helemaal zwart uitgeslagen, ook aan de buitenkant.
Ook zag ik dat de rotorkap nog productiejaar gelijk aan het bouwjaar van de auto had. Dus die omgewisseld voor een zgan gebruikte.
Vervolgens zie ik in het donker nog steeds vonken overslaan van de 3e bougiekabel bij de verdelerkap...
Dus ook de kabels onderling verwisseld en ook nog de hele set met een goede gebruikte. Helaas zonder effect.
Dan nog het volgende. Als ik stilstaand gas geef (met hand op gasrol) hoor ik een tikken geluid wanneer ik gas los laat. Volgens mij uit de kop.
Echter rijd de auto wel prima. En de compressietest was ook heel netjes. Dus kan dat nog niet plaatsen. En heeft niets te maken met de ontsteking lijkt me.
Volvo heeft een hoop kwaliteiten. Maar zelfdenkende onstekig hadden ze nog niet...
Kan me nog inbeelden dat die reserve rotorkap toch niet goed was.
En wat tikkende kleppen bij gas los betekent moet ik nog onderzoeken. Gokte op een gebroken veer oid.
Iemand vergelijkbare ervaringen? Of iets wat ik verder kan onderzoeken?