Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Monroe oppompbare schokbrekers lopen leeg
#1
Hallo allemaal,

Ik heb een 264, uitgerust met de leuke set oppompbare schokbrekers en compressor met bediening op het dashboard. Ik kan ze oppompen tot een goede waarde, maar in ongeveer een uur lopen ze weer leeg. Waar zoek ik het meest voorkomende probleem? Is het in de slangetjes en aansluitingen of zijn het meestal de schokbrekers zelf?
:confused:
Antwoord
#2
ben hier zelf ook tijdje mee bezig geweest... meest voorkomende probleem is aansluiting. Na verloop van tijd komt daar knikje in. Wat je kunt doen: klein stukje afknippen (voorbij knikje) en opnieuw erop draaien. Let wel op dat je dat handvast doet en niet met tang. Ook hoort er een klein zwart afdichtringetje over het slangetje gedaan te worden. Aansluiting bij schokbrekers is kunstof (wartel) op ijzer (aansluiting met schroefdraad op schokbreker), deze gaan na verloop roesten dus kan ook zorgen voor slechtere afdichting.

Bij mij is overigens uiteindelijk 1 schokbreker overleden (lek), heb er dus wel nog een over (mocht dit bij jou ook het geval zijn dan kun je er een overnemen). Heb er nu twee oppompbare monroe dempers van een 740 op gezet...

Als het overigens na een uur leegloopt denk ik niet dat de schokbreker lek is. Deze liep in mijn geval meteen leeg, je kon het systeem niet meer op druk zetten...
Antwoord
#3
Bedankt voor de tips Boet, ik heb inmiddels een paar Gabriels gemonteerd die ik nog ongebruikt had liggen, met nieuwe rubbertjes , maar dat loopt erg snel leeg. Ik probeer de oude nog eens met het nieuwe rubbertje. Heb jij ook de pomp in de auto? ik beng bang dat er
Antwoord
#4
ik heb ventiel voor oppompen achterin auto. Met losse compressor zet ik deze op druk. Je kunt de oude (Monroe) beter eerst op druk zetten terwijl je ze nog niet gemonteerd hebt. Vervolgens met emmer water (of eventueel alleen schuim) kijken waar ze lekken. Als ze snel leeglopen moet je dat zo kunnen vinden. Ik zou ze pas gaan monteren als je zeker weet dat ze niet lek zijn... Succes!
Antwoord
#5
Mocht nu blijken dat er 1x schokbreker lekt, dan heb ik zelf nog 1x die je kunt overnemen...
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  schokbrekers voor vervangen 240 1993 PdeBruijne 4 1.886 9 September 2016, 19:35
Laatste bericht: boedr
  Schokbrekers GLE / GLYT / Turbo Nicolaas H 1 706 23 August 2016, 14:31
Laatste bericht: Marc1970
  Schokbrekers en lagere veren volvoman0_0 0 1.050 15 July 2016, 23:13
Laatste bericht: volvoman0_0
  Monroe ride levelers voor 240? Boet 7 3.351 24 April 2016, 15:55
Laatste bericht: Boet
  la 332 oppompbare schokbrekers TheBird 16 5.610 15 January 2015, 23:00
Laatste bericht: oudevolvo
  Ervaring monroe levellers met lesjofors verlagingsveren Stevves 1 894 19 October 2013, 11:41
Laatste bericht: Jambon
  Schokbrekers voor vervangen 242 Laurens Zondag 19 2.912 25 August 2013, 11:41
Laatste bericht: DennisvdB
  Pomp Monroe Ride levellers Rob 6 1.478 1 July 2013, 22:24
Laatste bericht: Rob
  welke schokbrekers voor een 940 KAB 1 880 15 July 2012, 11:25
Laatste bericht: KAB
  Hoe 'goed' zijn de Monroe Ride Levellers (LA332)? JES240 3 2.310 11 July 2012, 23:09
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)