Berichten: 5
Topics: 2
Lid sinds: Apr 2016
Hallo allemaal,
Ik heb een 264, uitgerust met de leuke set oppompbare schokbrekers en compressor met bediening op het dashboard. Ik kan ze oppompen tot een goede waarde, maar in ongeveer een uur lopen ze weer leeg. Waar zoek ik het meest voorkomende probleem? Is het in de slangetjes en aansluitingen of zijn het meestal de schokbrekers zelf?
:confused:
Berichten: 125
Topics: 33
Lid sinds: Feb 2010
24 April 2016, 15:50
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 24 April 2016, 15:53 door Boet.)
ben hier zelf ook tijdje mee bezig geweest... meest voorkomende probleem is aansluiting. Na verloop van tijd komt daar knikje in. Wat je kunt doen: klein stukje afknippen (voorbij knikje) en opnieuw erop draaien. Let wel op dat je dat handvast doet en niet met tang. Ook hoort er een klein zwart afdichtringetje over het slangetje gedaan te worden. Aansluiting bij schokbrekers is kunstof (wartel) op ijzer (aansluiting met schroefdraad op schokbreker), deze gaan na verloop roesten dus kan ook zorgen voor slechtere afdichting.
Bij mij is overigens uiteindelijk 1 schokbreker overleden (lek), heb er dus wel nog een over (mocht dit bij jou ook het geval zijn dan kun je er een overnemen). Heb er nu twee oppompbare monroe dempers van een 740 op gezet...
Als het overigens na een uur leegloopt denk ik niet dat de schokbreker lek is. Deze liep in mijn geval meteen leeg, je kon het systeem niet meer op druk zetten...
Berichten: 5
Topics: 2
Lid sinds: Apr 2016
Bedankt voor de tips Boet, ik heb inmiddels een paar Gabriels gemonteerd die ik nog ongebruikt had liggen, met nieuwe rubbertjes , maar dat loopt erg snel leeg. Ik probeer de oude nog eens met het nieuwe rubbertje. Heb jij ook de pomp in de auto? ik beng bang dat er
Berichten: 125
Topics: 33
Lid sinds: Feb 2010
ik heb ventiel voor oppompen achterin auto. Met losse compressor zet ik deze op druk. Je kunt de oude (Monroe) beter eerst op druk zetten terwijl je ze nog niet gemonteerd hebt. Vervolgens met emmer water (of eventueel alleen schuim) kijken waar ze lekken. Als ze snel leeglopen moet je dat zo kunnen vinden. Ik zou ze pas gaan monteren als je zeker weet dat ze niet lek zijn... Succes!
Berichten: 125
Topics: 33
Lid sinds: Feb 2010
Mocht nu blijken dat er 1x schokbreker lekt, dan heb ik zelf nog 1x die je kunt overnemen...