Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Elektronische ontsteking inbouwen
#21
Ik had zaterdag een nieuwe spoel geregeld, en die gisteren maar eens ingebouwd. De bobine die er al in zat vonkte bij iedere start steeds 3-4 keer, daarna niet meer. De andere zwart/rode bobine die ik nog had liggen leek daar geen last van te hebben, dus die er maar op gezet. Bij het starten lijkt de motor wel aan te gaan slaan, maar toch steeds `net niet`. De ene keer wel een vonk, de andere keer niet. Distributie staat op tijd.
Antwoord
#22
En je hebt het ontstekingstijdstip al geprobeerd van 0 tot 20 BTDC? 1-3-4-2 met de klok mee?
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#23
Ontstekingstijdstip heb ik op +- 15 graden voor BDP 1e cilinder staan, bout van de verdeler handvast gezet zodat ik 'm nog iets kan draaien mocht het nodig zijn. Ik zet bougiekabels altijd 1 voor 1 over naar een andere verdelerkap, dus dat klopt ook allemaal. Vanmorgen leek het de goede kant op te gaan, maar nu vaker geen vonk dan wel een vonk (lees: Helemaal niet). Accuspanning is 12,6 V, ik geloof dat ik 'm zo ongeveer voor de helft leeg heb gestart.
Antwoord
#24
Voor de zekerheid de accu een nacht opgeladen, nu krijg ik wel een vonk. Na een paar keer doorstarten wordt dat al snel minder, dus ik heb het idee dat de accu wat minder wordt. De startmotor blijft gek genoeg met een redelijke gang draaien. Binnenkort toch maar eens de accuconditie controleren.
Antwoord
#25
Ik weet niet of een motor op LPG moeilijker aanslaat als de zuiger in de carburateur `plakt`, maar ik heb vandaag de carburateur vervangen door de 175 CD-2 die ik vorig jaar gereviseerd heb. Hiermee sloeg de motor meteen aan, heb er zelfs mee gereden. Voor de zekerheid maar een ratel met dop 13 meegenomen, maar dat was achteraf niet nodig. Ik ben benieuwd wat hij op benzine zal doen, eerst maar eens de ontstekingsdelen goed aansluiten en een stuk kabelboom vervangen.
Antwoord
#26
Beter! Ik denk wel dat de zuiger behoorlijk in de weg zit voor LPG. Dan kan je hem net zo goed van het membraan halen.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#27
Ik wil graag ook op benzine kunnen rijden, dus die zuiger blijft zitten waar hij zit. Er zat trouwens een `gewone` 175 CD op, heeft wat speling op de gasklepas, verder is `ie vooral erg smerig. Misschien maar eens een kennis vragen of hij er nieuwe lagerbusjes voor kan draaien.
Antwoord
#28
Ja tuurlijk als de zuiger netjes op en neer gaat en doet wat-ie moet doen, werkt dat prima met LPG mijn B20's lopen ook zo. Verschillende 175CD versies verschillen niet wezenlijk, principe is hetzelfde.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Zuigerbodemkoeling inbouwen Mark244 11 6.090 1 June 2020, 19:05
Laatste bericht: Mark244
  LPG inbouwen MacVolvo 3 3.315 6 July 2019, 02:05
Laatste bericht: MacVolvo
  Inbouwen cruise control UraniumFever 5 4.817 14 November 2017, 03:53
Laatste bericht: UraniumFever
  Ontsteking vonkt niet maar laat brandstofrelais klapperen. Coenraad 6 6.634 7 August 2017, 11:42
Laatste bericht: 244GL1978
  Afstellen ontsteking B21ET b.b. 2 3.601 20 May 2016, 22:32
Laatste bericht: b.b.
  [B200ET] Probleem met ontsteking of toch kop Dopski 7 5.364 21 April 2016, 22:45
Laatste bericht: Dopski
  Ontsteking b20a lenlux 2 2.648 20 November 2015, 09:55
Laatste bericht: Marc1970
  motor 850 t5r inbouwen raymondvandermolen 10 9.166 6 April 2015, 19:56
Laatste bericht: Jambon
  ontsteking stuk - toevalligheid of meer aan de hand? Dinges 10 10.598 13 October 2014, 14:59
Laatste bericht: Dinges
  D24T(ic) inbouwen in 240 Scooby Doo 0 1.583 21 September 2014, 22:03
Laatste bericht: Scooby Doo

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)