Ik had zaterdag een nieuwe spoel geregeld, en die gisteren maar eens ingebouwd. De bobine die er al in zat vonkte bij iedere start steeds 3-4 keer, daarna niet meer. De andere zwart/rode bobine die ik nog had liggen leek daar geen last van te hebben, dus die er maar op gezet. Bij het starten lijkt de motor wel aan te gaan slaan, maar toch steeds `net niet`. De ene keer wel een vonk, de andere keer niet. Distributie staat op tijd.
Elektronische ontsteking inbouwen
|
11 April 2016, 14:36
En je hebt het ontstekingstijdstip al geprobeerd van 0 tot 20 BTDC? 1-3-4-2 met de klok mee?
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
11 April 2016, 15:20
Ontstekingstijdstip heb ik op +- 15 graden voor BDP 1e cilinder staan, bout van de verdeler handvast gezet zodat ik 'm nog iets kan draaien mocht het nodig zijn. Ik zet bougiekabels altijd 1 voor 1 over naar een andere verdelerkap, dus dat klopt ook allemaal. Vanmorgen leek het de goede kant op te gaan, maar nu vaker geen vonk dan wel een vonk (lees: Helemaal niet). Accuspanning is 12,6 V, ik geloof dat ik 'm zo ongeveer voor de helft leeg heb gestart.
12 April 2016, 21:20
Voor de zekerheid de accu een nacht opgeladen, nu krijg ik wel een vonk. Na een paar keer doorstarten wordt dat al snel minder, dus ik heb het idee dat de accu wat minder wordt. De startmotor blijft gek genoeg met een redelijke gang draaien. Binnenkort toch maar eens de accuconditie controleren.
14 April 2016, 20:58
Ik weet niet of een motor op LPG moeilijker aanslaat als de zuiger in de carburateur `plakt`, maar ik heb vandaag de carburateur vervangen door de 175 CD-2 die ik vorig jaar gereviseerd heb. Hiermee sloeg de motor meteen aan, heb er zelfs mee gereden. Voor de zekerheid maar een ratel met dop 13 meegenomen, maar dat was achteraf niet nodig. Ik ben benieuwd wat hij op benzine zal doen, eerst maar eens de ontstekingsdelen goed aansluiten en een stuk kabelboom vervangen.
14 April 2016, 21:40
Beter! Ik denk wel dat de zuiger behoorlijk in de weg zit voor LPG. Dan kan je hem net zo goed van het membraan halen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
14 April 2016, 22:08
Ik wil graag ook op benzine kunnen rijden, dus die zuiger blijft zitten waar hij zit. Er zat trouwens een `gewone` 175 CD op, heeft wat speling op de gasklepas, verder is `ie vooral erg smerig. Misschien maar eens een kennis vragen of hij er nieuwe lagerbusjes voor kan draaien.
14 April 2016, 22:40
Ja tuurlijk als de zuiger netjes op en neer gaat en doet wat-ie moet doen, werkt dat prima met LPG mijn B20's lopen ook zo. Verschillende 175CD versies verschillen niet wezenlijk, principe is hetzelfde.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)