Aangeboden:
AW71 automatische versnellingsbak met overdrive:
3 traps automaat met overdrive (werkt dus als 4 traps, vergelijkbaar met hand 5-bak)
is lopend gedemonteerd
ca 200.000 km gedraaid
compleet met koppelomvormer en baksteun
electronische km-telleraandrijving
BW55 automatische versnellingsbak:
3-traps
is lopend gedemonteerd
ca 100.000 gelopen
compleet met koppelomvormer
mechanische telleraandrijving
Aandrijfas ook erbij, maar weet zo niet welke lengte (ligt in stalling).
De 3-traps BW55 komt uit mijn Volvo 245. Deze heb ik vervangen door een AW71 met overdrive. Hiervoor had ik de aangeboden AW71 gekocht, maar had over het hoofd gezien dat ik een mechanische telleraandrijving nodig had. Daarom dus nog een andere aageschaft en nu deze over.
Beide bakken zijn in principe goed, maar verse olie en pakking is verstandig voor het inbouwen (kitje nog geen 2 tientjes).
Beide bakken hebben een staartstuk met lagerbus. Hierdoor is het ook mogelijk om het staartstuk van de BW55 (met mechanisch aandrijving) over te zetten op de AW71 (voor meer info zoek op: oudevolvo Mechanische telleraandrijving op 4-traps automaat). Ik heb hioer destijds niet voor gekozen, omdat het meer tijd kost en ik de auto niet te lang kon missen. Nu zou het makkelijk kunnen, omdat beide bakken al uitgebouwd zijn.
Volvo vraagprijzen:
AW71: 210 euro
BW55: 66 euro
AW71+BW55: 245 euro
Gezien het gewicht alleen ophalen of anderszins in overleg.
Ook op Marktplaats met meer foto's: http://link.marktplaats.nl/m1033706780
AW71 automatische versnellingsbak met overdrive:
3 traps automaat met overdrive (werkt dus als 4 traps, vergelijkbaar met hand 5-bak)
is lopend gedemonteerd
ca 200.000 km gedraaid
compleet met koppelomvormer en baksteun
electronische km-telleraandrijving
BW55 automatische versnellingsbak:
3-traps
is lopend gedemonteerd
ca 100.000 gelopen
compleet met koppelomvormer
mechanische telleraandrijving
Aandrijfas ook erbij, maar weet zo niet welke lengte (ligt in stalling).
De 3-traps BW55 komt uit mijn Volvo 245. Deze heb ik vervangen door een AW71 met overdrive. Hiervoor had ik de aangeboden AW71 gekocht, maar had over het hoofd gezien dat ik een mechanische telleraandrijving nodig had. Daarom dus nog een andere aageschaft en nu deze over.
Beide bakken zijn in principe goed, maar verse olie en pakking is verstandig voor het inbouwen (kitje nog geen 2 tientjes).
Beide bakken hebben een staartstuk met lagerbus. Hierdoor is het ook mogelijk om het staartstuk van de BW55 (met mechanisch aandrijving) over te zetten op de AW71 (voor meer info zoek op: oudevolvo Mechanische telleraandrijving op 4-traps automaat). Ik heb hioer destijds niet voor gekozen, omdat het meer tijd kost en ik de auto niet te lang kon missen. Nu zou het makkelijk kunnen, omdat beide bakken al uitgebouwd zijn.
Volvo vraagprijzen:
AW71: 210 euro
BW55: 66 euro
AW71+BW55: 245 euro
Gezien het gewicht alleen ophalen of anderszins in overleg.
Ook op Marktplaats met meer foto's: http://link.marktplaats.nl/m1033706780
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005