Eindelijk eens de tijd genomen om mijzelf (opnieuw) goed voor te stellen. Ik ben opgegroeid met Volvo's, sinds mijn jeugd kan ik herinneren dat mijn pa bij Volvo werkte in het zuiden des lands.
Sinds ik mijn rijbewijs in ontvangst heb mogen nemen zijn er verschillende Volvo's de revue gepasseerd. Beginnende met een kanarie gele 343 in 1991, een jaar later is er een 340 met als ik het me goed herinner een 2 liter voor in de plaats gekomen.
We blijven nog even als student met de 3 series rijden. Als restauratie project is er in 1998 een '66 Mustang bijgekomen. En in 2000 heb ik een Volvo 340 uit 1990 gekocht. Na een paar jaar eigenlijk gebruik gemaakt te hebben van OV en fiets...
In 2003 heb ik een blauwe 240 estate gekocht tijdens een vakantie een het noorden van NL. Daar heb ik tot 2008 in gereden als ik het me goed kan herinneren. Heb daarvan in 2005/2006 de b230a vervangen door een b230k uit een 740, omdat we met auto naar Lucern op vakantie wilden. En ook nog wat dorpels moeten lassen etc. In 2008 heb ik deze ingeruild op een zwarte Volvo 940 Classic HPT. Die heb ik gereden (met veel plezier) tot eind 2010.
Naar aanleiding van verhuizing naar de VS, omdat ik daar een super aanbod qua werk had liggen, moest ik de 940 verkopen. De kosten om hem geschikt te maken voor invoer in de VS waren te hoog.
Eenmaal in de VS heb ik een 2003 Volvo XC70 gekocht en twee jaar gereden totdat ik iets groters wilde...
Dacht dat ik wel even zonder Volvo kon, en heb toen in een Ford F250 gekocht.
Vorig jaar begon het toch weer te kriebelen, en vond ik een 244 uit 1982 in de buurt van Jacksonville Florida. Een afstand die voor mij ongeveer 3 uurtjes rijden is.
Klaar voor de terugreis:
Wist dat er een paar plekjes waren die aandacht nodig hebben. Aan de bestuurderskant zit een roestplek in de bodemplaat. De hele bodem is netjes en hard op dat ene plekje na. Ik vermoed dat het via de voorruit gelekt heeft. Verder zit er een plekje op de achterklep en de deur rechtsachter.
Nog een paar foto's:
Tot nu toe heb ik de koppeling vervangen, dat is op dit forum ook nog na te lezen. De nieuwe koppelingset paste in eerste instantie niet. Een week later alles weer onder de auto uit kwamen we erachter dat er door de vorige eigenaar wat onderdelen weggelaten waren om de koppeling nog enigszins functioneel te hebben.
Heb al een lijstje:
1. Uitzoeken waarom kilometer teller zenuwachtig is bij lagere snelheden
2. Airco lekt, opsporen waar precies.
3. Zo ook lekt er koelvloeistof weg. Zowel voor punt 2 als 3 verdenking is de kachel unit in de auto. Met het er onderuit halen van de versnellingsbak dacht ik koelvloeistof op de versnellingsbak gezien te hebben.
4. Voorruit eruit en opnieuw erin, of een moderne voorruit laten installeren.
5. Bodemplaat netjes lassen.
6. Net de onderdelen binnen voor de koppelings kabel. Nu kan ik die bevestigen zoals het hoort, een rubbertje die in het uiteinde van de vork past en dan nog een 'zwaar' stuk harmonic balancer waar de koppelings kabel in valt.
Sinds ik mijn rijbewijs in ontvangst heb mogen nemen zijn er verschillende Volvo's de revue gepasseerd. Beginnende met een kanarie gele 343 in 1991, een jaar later is er een 340 met als ik het me goed herinner een 2 liter voor in de plaats gekomen.
We blijven nog even als student met de 3 series rijden. Als restauratie project is er in 1998 een '66 Mustang bijgekomen. En in 2000 heb ik een Volvo 340 uit 1990 gekocht. Na een paar jaar eigenlijk gebruik gemaakt te hebben van OV en fiets...
In 2003 heb ik een blauwe 240 estate gekocht tijdens een vakantie een het noorden van NL. Daar heb ik tot 2008 in gereden als ik het me goed kan herinneren. Heb daarvan in 2005/2006 de b230a vervangen door een b230k uit een 740, omdat we met auto naar Lucern op vakantie wilden. En ook nog wat dorpels moeten lassen etc. In 2008 heb ik deze ingeruild op een zwarte Volvo 940 Classic HPT. Die heb ik gereden (met veel plezier) tot eind 2010.
Naar aanleiding van verhuizing naar de VS, omdat ik daar een super aanbod qua werk had liggen, moest ik de 940 verkopen. De kosten om hem geschikt te maken voor invoer in de VS waren te hoog.
Eenmaal in de VS heb ik een 2003 Volvo XC70 gekocht en twee jaar gereden totdat ik iets groters wilde...
Dacht dat ik wel even zonder Volvo kon, en heb toen in een Ford F250 gekocht.
Vorig jaar begon het toch weer te kriebelen, en vond ik een 244 uit 1982 in de buurt van Jacksonville Florida. Een afstand die voor mij ongeveer 3 uurtjes rijden is.
Klaar voor de terugreis:
Wist dat er een paar plekjes waren die aandacht nodig hebben. Aan de bestuurderskant zit een roestplek in de bodemplaat. De hele bodem is netjes en hard op dat ene plekje na. Ik vermoed dat het via de voorruit gelekt heeft. Verder zit er een plekje op de achterklep en de deur rechtsachter.
Nog een paar foto's:
Tot nu toe heb ik de koppeling vervangen, dat is op dit forum ook nog na te lezen. De nieuwe koppelingset paste in eerste instantie niet. Een week later alles weer onder de auto uit kwamen we erachter dat er door de vorige eigenaar wat onderdelen weggelaten waren om de koppeling nog enigszins functioneel te hebben.
Heb al een lijstje:
1. Uitzoeken waarom kilometer teller zenuwachtig is bij lagere snelheden
2. Airco lekt, opsporen waar precies.
3. Zo ook lekt er koelvloeistof weg. Zowel voor punt 2 als 3 verdenking is de kachel unit in de auto. Met het er onderuit halen van de versnellingsbak dacht ik koelvloeistof op de versnellingsbak gezien te hebben.
4. Voorruit eruit en opnieuw erin, of een moderne voorruit laten installeren.
5. Bodemplaat netjes lassen.
6. Net de onderdelen binnen voor de koppelings kabel. Nu kan ik die bevestigen zoals het hoort, een rubbertje die in het uiteinde van de vork past en dan nog een 'zwaar' stuk harmonic balancer waar de koppelings kabel in valt.