6 March 2016, 02:00
Update:
Samen met Potvisboer er een middagje naar gekeken en we kwamen een vochtige zekering voor de injectie tegen en een vliegwiel-positiesensor zonder isolatie (heb foto bijgevoegd). De voorstoelen stonden overigens verkeerd om (bedankt, vorige eigenaar) dus die hebben we ook nog omgewisseld evenals wat kleine dingetjes vervangen zoals nachtlampje voor de achterbank.
Het starten was helaas niet veel beter en de foutcode koelvloeistoftemperatuursensor (1-2-3 van de diagnose-unit) kwam weer naar boven dus ik heb een draadje getrokken direct van de sensor naar de ECU en de control unit, draadjes aan elkaar met kroonsteentjes. Na 5 uur koud worden vandaag (toch best fris) was het starten nog steeds erg slecht helaas, maar de foutcode 1-2-3 is wel weg dus mijn draadje trekken was succesvol.
Wat ik nu ga doen:
-brandstoffilter vervangen;
-brandstofdruk neem ik aan dat goed is: verbruik bij 150 km/u hoger dan bij starten en ze rijdt lekker door wanneer warm;
-koude start injector nog eens loshalen en doormeten.
Als het dan niet opgelost is zou ik ook zo snel niet weten waar verder te zoeken.
Hmm kan fotootje niet bijvoegen dus die houden jullie tegoed.
Samen met Potvisboer er een middagje naar gekeken en we kwamen een vochtige zekering voor de injectie tegen en een vliegwiel-positiesensor zonder isolatie (heb foto bijgevoegd). De voorstoelen stonden overigens verkeerd om (bedankt, vorige eigenaar) dus die hebben we ook nog omgewisseld evenals wat kleine dingetjes vervangen zoals nachtlampje voor de achterbank.
Het starten was helaas niet veel beter en de foutcode koelvloeistoftemperatuursensor (1-2-3 van de diagnose-unit) kwam weer naar boven dus ik heb een draadje getrokken direct van de sensor naar de ECU en de control unit, draadjes aan elkaar met kroonsteentjes. Na 5 uur koud worden vandaag (toch best fris) was het starten nog steeds erg slecht helaas, maar de foutcode 1-2-3 is wel weg dus mijn draadje trekken was succesvol.
Wat ik nu ga doen:
-brandstoffilter vervangen;
-brandstofdruk neem ik aan dat goed is: verbruik bij 150 km/u hoger dan bij starten en ze rijdt lekker door wanneer warm;
-koude start injector nog eens loshalen en doormeten.
Als het dan niet opgelost is zou ik ook zo snel niet weten waar verder te zoeken.
Hmm kan fotootje niet bijvoegen dus die houden jullie tegoed.