Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Volvo 240 GL uit '86
#71
Wij hebben een hele tijd de 242 op LPG gereden, ook tijdens de overgangsregeling (dus volle pond betalen). Als je veel rijd is het nog steeds redelijk goedkoop rijden op gas.
Toen de kleine op komst was is de wat minder praktische 242 toch hobby auto geworden. Wel comfortabel en niet al te duur, maar een maxicosi worsteling op de achterbank lijkt is erg irritant als dat moet met een anderhalve meter lange deur in je rug.
Toen is er een fabia op G3 bij gekomen. Op zich prima. Maar stuk minder comfort (hoop herrie @130km/h) en reken op 1op12/13. Een 940 op G3 is dan wel een stuk duurder maar wel zo comfortabel. Of anders gewoon een BMW of Superb of Octavia op Diesel. Die moderne muslimotortjes op gas is toch niet echt heel prettig op gas vind ik achteraf. En aan die Fabia heb ik echt geen zin om te sleutelen (winterbanden wissel ken net), wat bij een 940 wel makkelijker en leuker is.

Gewoon een dampgasinstallatie inbouwen, of een gebruikte via volvo-adresjes waar ze uitgebouwd zijn de afgelopen jaren, moet onder de 1000 lukken lijkt me.
Dan moet je wel zeker weten dat de koets goed is en je er wat langer mee blijft doorrijden, want op de markt zijn ze op gas (gezien de overgangsregeling) minder aantrekkelijk.
Antwoord
#72
(23 August 2017, 13:11)Dopski schreef: Wij hebben een hele tijd de 242 op LPG gereden, ook tijdens de overgangsregeling (dus volle pond betalen). Als je veel rijd is het nog steeds redelijk goedkoop rijden op gas.
Toen de kleine op komst was is de wat minder praktische 242 toch hobby auto geworden. Wel comfortabel en niet al te duur, maar een maxicosi worsteling op de achterbank lijkt is erg irritant als dat moet met een anderhalve meter lange deur in je rug.
Toen is er een fabia op G3 bij gekomen. Op zich prima. Maar stuk minder comfort (hoop herrie @130km/h) en reken op 1op12/13. Een 940 op G3 is dan wel een stuk duurder maar wel zo comfortabel. Of anders gewoon een BMW of Superb of Octavia op Diesel. Die moderne muslimotortjes op gas is toch niet echt heel prettig op gas vind ik achteraf. En aan die Fabia heb ik echt geen zin om te sleutelen (winterbanden wissel ken net), wat bij een 940 wel makkelijker en leuker is.

Gewoon een dampgasinstallatie inbouwen, of een gebruikte via volvo-adresjes waar ze uitgebouwd zijn de afgelopen jaren, moet onder de 1000 lukken lijkt me.
Dan moet je wel zeker weten dat de koets goed is en je er wat langer mee blijft doorrijden, want op de markt zijn ze op gas (gezien de overgangsregeling) minder aantrekkelijk.
Zo'n Skoda zou een prima wagen zijn, scheelt in maandlasten (brandstof + MRB) een tientje of 5/6 vergeleken met een 940 op G3. Ik zou m'n 240 er dan uit moeten doen, want heb geen ruimte voor 2 auto's. 

LPG in m'n 240 zou per maand maar zo'n 25 euro duurder zijn dan een 940 op G3. Dat heb ik er voor over. Ik zou m'n 240 liefst zo lang mogelijk op de weg houden.
Wat is een reeël verbruik op LPG? Hij loopt nu 1:10/11.
244 GL '86 B230A - Berend - verkocht 2019
244 GL '90 B230F - Berend II - verkocht
245 DL '76 B21A - Berend Jan - verkocht
V70R '98 
Antwoord
#73
Reken voor de zekerheid op 1op8.
Mijn Fabia doet op benzine iets van 1op15. Maar op g3 helaas maar iets van 1op12 tot 13.

Het is echt een gevoelskwestie. Als je autorijden leuk vind vooral geen fabia op gas kopen. Het is zo saai...
Antwoord
#74
Inderdaad een gevoelskwestie.. en dat gevoel zegt dat ik bij Volvo moet blijven, ook al ben ik dan meer geld kwijt.

Ik hou 't bij m'n 240. Het financiele voordeel van de 940 is te minimaal. De 240 moet op een paar punten nog in orde gemaakt worden. Daarna zal ik eens kijken naar de mogelijkheden qua LPG inbouw. Thanks voor 't advies Dopski!
244 GL '86 B230A - Berend - verkocht 2019
244 GL '90 B230F - Berend II - verkocht
245 DL '76 B21A - Berend Jan - verkocht
V70R '98 
Antwoord
#75
Geen idee in welk subforum ik dit moet plaatsen, dus dan maar hier.

Sinds enkele dagen heb ik een vreemd 'probleem'. Een plotselinge vislucht in m'n auto bij het maken van scherpe bochten... klinkt absurd, maar het is echt waar.
Ik dacht aan de stuurberkrachtigingspomp en heb gecontroleerd op lekkages, maar ziet er optisch prima uit.

Iemand een idee?
244 GL '86 B230A - Berend - verkocht 2019
244 GL '90 B230F - Berend II - verkocht
245 DL '76 B21A - Berend Jan - verkocht
V70R '98 
Antwoord
#76
In het Engelse subforum; my Volvo smells fishy?

Het enige wat echt stinkt volgens mij is de olie in de achteras, naar zwavel en drek. Kijk s onder de auto, misschien hangt er een dooie vis aan.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#77
(1 September 2017, 16:33)Marc1970 schreef: In het Engelse subforum; my Volvo smells fishy?

Het enige wat echt stinkt volgens mij is de olie in de achteras, naar zwavel en drek. Kijk s onder de auto, misschien hangt er een dooie vis aan.
Zo vreemd... De lucht komt ook echt pas het interieur binnen bij een scherpe bocht.

De olie in de achteras, bedoel je dan in t differentieel? Die doet natuurlijk in de bochten wel wat werk, dus zou t kunnen verklaren!

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) met Tapatalk
244 GL '86 B230A - Berend - verkocht 2019
244 GL '90 B230F - Berend II - verkocht
245 DL '76 B21A - Berend Jan - verkocht
V70R '98 
Antwoord
#78
Haal de vuldop s uit het diff dan kan je het ruiken. Een 3/8 ratel past. Kan je meteen je vinger erin dopen om te kijken of er nog genoeg olie in zit.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#79
Denk dat t koelvloeistof is. Even geroken in t expansievat en de geur komt aardig overeen. Er zit ook wat witte aanslag op t vat. Zat er voorheen niet. Niveau zit netjes tussen min en max en zo op t eerste gezicht kan ik geen lekkage vinden.

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) met Tapatalk
244 GL '86 B230A - Berend - verkocht 2019
244 GL '90 B230F - Berend II - verkocht
245 DL '76 B21A - Berend Jan - verkocht
V70R '98 
Antwoord
#80
(3 September 2017, 15:00)Hanatarash schreef: Denk dat t koelvloeistof is. Even geroken in t expansievat en de geur komt aardig overeen. Er zit ook wat witte aanslag op t vat. Zat er voorheen niet. Niveau zit netjes tussen min en max en zo op t eerste gezicht kan ik geen lekkage vinden.

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) met Tapatalk
Iemand een idee waar ik het moet zoeken?

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) met Tapatalk
244 GL '86 B230A - Berend - verkocht 2019
244 GL '90 B230F - Berend II - verkocht
245 DL '76 B21A - Berend Jan - verkocht
V70R '98 
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 11 164 , 15:45
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 107 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 18 2.157 23 February 2024, 19:30
Laatste bericht: Kogelman
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 199.260 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 1.072 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 57.081 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
  eigenaar volvo 245 1979 HenkMar 245 5 2.652 31 July 2022, 14:10
Laatste bericht: pepijnwk
Big Grin Volvo 940 2.3 i Polar LPT Bacchus 1 1.250 3 January 2022, 15:40
Laatste bericht: Marc1970
  Voorstellen met volvo 265 Wouter265 1 1.707 18 July 2021, 08:48
Laatste bericht: pepijnwk
Thumbs Up Volvo 245 L '75 (B200 -> B230) Bromtol 22 15.731 23 January 2021, 22:38
Laatste bericht: Bromtol

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)