Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Remstof op velgen?
#1
Misschien een gekke vraag; maar mij viel/valt altijd op bij het wassen dat de voorvelgen viezer zijn (met stof van de remblokken) dan de achtervelgen bij mijn auto's (en nu ik rondkijk zie ik dat ook). Bij mijn 244, blijven de voorvelgen in vergelijking met de achtervelgen wel erg schoon - komt dat omdat ze niet goed remmen? (de 244 uit 75 remt veel minder dan mijn andere uit 84). Systeem is wel prima ontlucht...
Antwoord
#2
lenlux schreef:Misschien een gekke vraag; maar mij viel/valt altijd op bij het wassen dat de voorvelgen viezer zijn (met stof van de remblokken) dan de achtervelgen bij mijn auto's (en nu ik rondkijk zie ik dat ook). Bij mijn 244, blijven de voorvelgen in vergelijking met de achtervelgen wel erg schoon - komt dat omdat ze niet goed remmen? (de 244 uit 75 remt veel minder dan mijn andere uit 84). Systeem is wel prima ontlucht...
je hebt maar hooguit 20% remvermogen op je achterwielen, anders zouden ze blokkeren.. de auto duikt bij het remmen en wil in principe de achterkant optillen.. doet ie alleen niet..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#3
Is het veel meer remstof op de achterwielen, en dus het missende remstof op de voorwielen een indicatie van te weinig remwerking op de voorwielen? Zo ja, waar zou dat aan kunnen liggen?
Antwoord
#4
Als dat zou zou zijn, zou dat kunnen komen door een of meerdere vastzittende zuigers in de remklauw. Met de velg eraf kan de remblokjes wel een beetje terugduwen, en dus zien of ze nog goed gangbaar zijn.
Antwoord
#5
ah.. goed lezen is ook lastig.. misschien heb je voor remblokken die minder stof produceren.. je hebt ontlucht, heb je dan ook de veiligheidsklep onder de motorkap 'gereset'..?
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#6
Nee, dat niet, daar had ik nog niet eerder van gehoord.. Waar zit die klep, en hoe kan ik dat doen? :-) Dank!
Antwoord
#7
De 240 heeft een zelf-resettende klep. Maar je zou een lek in de hoofdremcilinder kunnen hebben, dan rem je met 1 circuit van het veelgeprezen dubbel uitgevoerde remsysteem. Het nadeel daarvan is dat die 80% zo goed is dat er geen alarmbellen gaan rinkelen. Je zou wel een lichtje moeten krijgen voor remdrukverschil.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)