Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Welke auto/Volvo net zo betrouwbaar als mijn S60 2.4D?
#1
Heb in het verleden een S60 D5 uit 2003 gehad en daarna een S60 2.4D uit 2005 gekocht, waar ik nog steeds in rij. Ik probeer er 500.000 mee te rijden en dan wordt het wel weer tijd voor een nieuwe. Maar wat is nou een goede vervanger voor mijn S60? Ik heb nu het idee dat er geen andere auto is die zo betrouwbaar is en motorisch zo goed als de S60.

Zat te denken aan een V50 2.0D. Maar rij je daar ook met gemak 500.000 km mee? Ik hoorde dat bij de V50 1.6D de turbo vaak kapot gaat en dat er vaak nog andere problemen zijn, klopt dat?

Verder heb ik nog aan een BMW 3 serie zitten denken, maar weet niet of dat een goede uitstap is, omdat het onderhoud daarvan een stuk duurder zal zijn gok ik....

Ben benieuwd wat de ervaringen/meningen hier zijn Smile
Antwoord
#2
http://www.autoweek.nl/video/4876/klokje...0-24d-2001
Antwoord
#3
Bij de V50's alleen opletten dat het regeneratieproces iedere keer goed is doorlopen (mmar dat geld ook voor de laatste s60 en v70) anders heb je meer diesel als olie in je carter,,,,,,,
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983
Antwoord
#4
Mijn broer heeft een V50 met 1.6D motor gehad en heeft nu een V70 met dezelfde motor.
Hij heeft er weinig problemen mee gehad maar vermeld dient te worden dat hij een erg rustige rijder is.
Hij presteert het om zuiniger dan de fabrieksopgave te rijden met de auto.

Regelmatig olie verversen is heel belangrijk bij deze motoren !
Een euvel is diesellekkage langs de verstuivers. De brandplaatjes dienen om de zoveel km. vervangen te worden. De kosten zijn zo'n 20 euro als je dat zelf doet of 150-200 euro bij een merkloze garage of tot 800 euro bij een volvodealer, want die maken je wijs dat de injectorleidingen maar een keer gebruikt kunnen worden.

Het laten verwijderen van de katalysator schijnt de levensduur van deze motoren aanzienlijk te verlengen.
Antwoord
#5
Als ik een garagebedrijf zou runnen zou ik de injectorleidingen ook eenmalig gebruiken. Betreft hier geen 3 bar intank pompje van een 240 he Jos ;-). Neigt eerder richting 3000 bar. Meestal zal et goed gaan, maar je auto zal na het garagebezoek tot de grond affakkelen, wie heeft et dan gevreten?


Sent from my iPad using Tapatalk
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
#6
Dus een V50 is wel een goede vervanger? Of hebben jullie nog meer / beter ideeën? Smile
Antwoord
#7
Een 940 van 93 en nieuwer.
Groter, lichter, bewezen betrouwbaar, zelf aan te sleutelen, veel kennis op dit forum te vinden.
Antwoord
#8
Dopski schreef:Een 940 van 93 en nieuwer.
Groter, lichter, bewezen betrouwbaar, zelf aan te sleutelen, veel kennis op dit forum te vinden.

Ga je voor een 940: kies er eentje van de laatste bouwjaren ('97-'98, LPT of HPT) dan zijn ze volledig uitgerijpt en vrij van kinderziektes. Volgens de Zweedse werknemers uit de Volvo fabriek de beste Volvo die ze ooit gemaakt hebben in Zweden. Meeste onderhoud is goed zelf te doen en is gunstig geprijsd. De 900 serie heeft minder kunststof en computers/elektronica aan boord dan de S60, maar je moet wel van het uiterlijk houden. Een mooie Limited Edition met automaat heeft alles aan boord wat je nodig hebt aan opties. Ze zijn ook eenvoudig te tunen. Op het VolvoV700 forum, vind je er alles over (momenteel staat er een hele mooie 940 1998 van een clublid te koop).
Ik rijd er zelf eentje op LPG G3 (Prins VSI dampgas installatie) ruim 350 dkm op de teller, het rijdt als een vorst en: achterwielaandrijving (i.t.t. tot de S60).
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1 
244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2

Antwoord
#9
Houd wel de verborgen kachel/airco-radiateur in de gaten! Deze gaan geheid lekken, koelvloeistof verlies, merk je pas nadat je matten al aardig wat van dat spul hebben opgezogen. Na tien jaar zeker preventief vervangen.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvo v50 2004 t5 getik rechtsvoor tijdens optrekken en drempels Pieter V50 2 195 13 February 2024, 20:09
Laatste bericht: Pieter V50
  volvo 240 Kabelboom omwisselen van carb naar injectie?!?! Thijs69 4 467 13 October 2023, 10:49
Laatste bericht: Dopski
  Advies - auto leasen prive rosalietideman89 2 635 7 June 2023, 22:11
Laatste bericht: BartJu
  Hellup! Mag ik alsjeblieft mijn originele account terug? Hannes 2 763 25 March 2023, 01:36
Laatste bericht: Dopski
  Auto verkopen of niet. KennOne 15 14.314 7 November 2022, 17:20
Laatste bericht: Thijs69
  reservewiel volvo 240 station 1990 HELP Scottie 4 1.546 24 July 2022, 10:54
Laatste bericht: Arjan.
  Man zoekt Volvo -- man vindt Volvo Neut 9 2.816 15 July 2022, 22:30
Laatste bericht: Madman
Shocked Volvo 940 veer bouten Bacchus 3 1.884 9 May 2022, 16:20
Laatste bericht: Marc1970
Tongue Volvo 244 kopen, waarop moet ik letten? VervelendeGozer 2 1.805 5 May 2022, 22:31
Laatste bericht: Marc1970
  Voorstellen en jullie mening over mijn aan te schaffen 245 Bacchus 35 14.842 23 December 2021, 18:36
Laatste bericht: Kogelman

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)