Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De 245 van de vriendin van Chris B
#1
Dag allemaal,

Van een bekende begreep ik dat hier een grote groep 240 liefhebbers actief is. Daarom afgelopen week maar eens aangemeld als forumlid. Afgelopen zomer heeft mijn vriendin op mijn aanraden een Volvo 240 van 1992 in de kleur Tropical Green aangeschaft. Dit nadat haar Carisma Di-D toch wel heel veel onkosten voor de boeg had. Kostprijs van de Estate was €1.000,- en in redelijke staat van hardheid en techniek.

[Afbeelding: Foto-OMJVX3CP-D.jpg]

[Afbeelding: Foto-QTVOR7NO-D.jpg]

[Afbeelding: Foto-MG6HVDW4-D.jpg]

Bij aanschaf was de 240 in erbarmelijke staat, achterruit lag eruit, centimeters mos erop, smeriger dan smerig interieur, etc. Doorslaggevende reden was dat het een heel goede basis was om een goede auto van te maken. Erg goed lopend motorblok, paar roestdingetjes maar bovenal onverprutst! Mijn vriendin rijd veel kilometers, elke dag 80 km-er woon/werk. Ben een dikke week bezig geweest met het op orde krijgen van de techniek, zelf Prins VSI ingebouwd, koppeling vernieuwd, koppakking gedaan en verder alle dingen bij langsgegaan die je kunt verwachten bij een 240 op leeftijd. Gelukkig ben ik geen onbekende met de Redblock Volvo's.

[Afbeelding: Foto-DHMZWLFS-D.jpg]

[Afbeelding: Foto-MNT8IVIB-D.jpg]

[Afbeelding: Foto-L4L6IBFB-D.jpg]

Dit is trouwens het ergste roestgat dat eraan zit:
[Afbeelding: Foto-CPDFKPMV-D.jpg]

Nu op dit moment nog druk bezig om alle beginnende roest weg te werken en een grondige antiroestbehandeling door het kaal maken van roest met Rustyco, gevolgd door Multiprime ZF van Nelf, spuiten op kleur of beschermen met undercoating en verder grondig met de Mike Sanders Fett (bodem, deuren en holle ruimten).

Ondertussen hebben we er al flink wat kilometers opzitten, grotendeels probleemloos. Gecorrodeerde zekeringen in de zekeringenkast gaven even wat rare nukken. Gasverbuik is zo'n 1 op 9,5 tot 9,8 gemiddeld. Mij vriendin moest even wennen aan de oude, titanic formaat, schuit maar ondertussen wordt ze er steeds gelukkiger mee. In het begin was het van "och het rijd", tot nu is het "lekker overzichtelijk, comfortabel en wendbaar".

Zelf wil ik ondertussen ook weer aan de oude Volvo, ben dus zoekende naar een goede 240 sedan op LPG met bij voorkeur injectie en kat voor een budget van €1.000,- Dus als iemand iets weet in regio Noord NL, graag! Zelf heb ik op dit moment deze te koop staan: http://link.marktplaats.nl/m972852649

Een erg leuke en fijn rijdende auto, alleen 1.000 km in de week is gewoon teveel en dat merk je aan de techniek. Gaat veel tijd inzitten, een Volvo 240 is dan toch beter bestand daartegen.

Tips e.d. zijn dus welkom.

Verder met de 240, ik heb daarvoor nog genoeg klussen op de planning staan. Interieur verder verbeteren naar een two-tone dashboard, mis daarvoor nog een b-stijlplaat met lange zekeringendeksel, een handschoenenkastje en het juiste kleurnummer en verf om de onderstukken van het dashboard te spuiten. Leuk toch, zo'n hobby!
Antwoord
#2
Leuk verhaal.
Dash verven zou ik niet doen. Je kan waarschijinlijk voor weinig een ander dash kopen en die omwisselen. Hier op de sloop staan nu 2 zwarte.
Antwoord
#3
Welkom! Mooie wagen, interieur lijkt wel nieuw. GLE grille?

Bijna 1:10 op LPG is ongelofelijk.
Antwoord
#4
Mooie auto. Volgens mij zie ik ook een airbagstuur. Zeldzame optie.
Antwoord
#5
Dank voor de complimenten :-)

Het is inderdaad een GLE met een airbagstuur. Wist niet dat dat zeldzaam is. Wat betreft het interieur, de camera verbergt veel hoor. Er is nog best wat kapot of vies, leuk werk om te verbeteren. Ik ben trouwens ook nog op zoek naar een bijpassende achterbank, er zit nu eentje in die aardig kleurt maar echt een andere (grovere) stof is.

Dat vebruik is inderdaad ongelofelijk, maar waar! Wat dat betreft ben ik blij dat ik tegen een Prins VSI aanliep voor weinig. Gasinjectie is heel fijn afstellen en het blok loopt er supermooi op.

Het dashboard is nu zwart en dat wil ik naar zwart/beige hebben. Ik ben nog geen ongescheurd tweekleurig dash tegengekomen in de sloop. Omdat het alleen het onderstukje links van het stuur en rechts van het handschoenenkastje is zat ik te denken aan spuiten.
Antwoord
#6
Handschoenen kast in zwart? Of al 2 Tone?
Zwart dash zonder scheuren heb ik sinds vandaag. Zijpaneel ook.
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Antwoord
#7
Nou, als je vriendin rustiger rijdt dan jij doet snap ik die 1 op 10 wel Smile
Je was een klein stipje in de spiegel Smile
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Antwoord
#8
Niet iedereen heeft schoenprotheses van lood A_A!

(en ik zoek dus een ongescheurd dash en handschoenenkastje two-tone)
Antwoord
#9
Op Marktplaats staan nog wel eens wat beige onderdelen.

http://link.marktplaats.nl/m962964078

http://link.marktplaats.nl/m972459667
Antwoord
#10
Op Marktplaats staan nog wel eens wat beige onderdelen.

http://link.marktplaats.nl/m962964078

http://link.marktplaats.nl/m972459667
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  De 740 van Chris B - Opoe, de relaxschuit a.k.a. Der Bismarck Mk III Chris B 19 14.427 7 April 2016, 21:07
Laatste bericht: Chris B
  Even Voorstellen...........Chris brun-c 10 7.599 25 May 2015, 17:03
Laatste bericht: SFRC

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)