Berichten: 186
Topics: 60
Lid sinds: Dec 2010
3 October 2015, 11:50
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 3 October 2015, 12:54 door Pluk.)
Wij hebben een 240 gekocht. Een 240 2.3 GL estate uit 91 met een B230F motor (1289478 / 8825)
De motor heeft hydraulische klepstoters, zelf gezien ;-) maar waar ik ook deze klepstoters wil bestellen, overal geeft men mechanische klepstoters aan?
Alsof deze motor mechanisch kleppenstoters hoort te hebben.
Hoe kan dit?
En nog een vraagje, waar kan ik deze hydraulische klepstoters dan wel bestellen?
Daily drivers: Volvo 240 2.3 GL (91) & Saab 9.3 sportsedan 1.8 T 2006 / Eerdere Volvo's : 240 DL (86) - 245 GLT Turbo (83)- 245 GLT (91) - 850 GLE (94) - Volvo 240 2.0 i Polar (93) - Volvo 244 GL D6 (81) - 240 sedan 2.3 GL (90) -940 Estate 2.3 GLE HPT Turbo (94)- Volvo V70 2.5 T exclusive- Volvo 240 2.3.Polar (92)
Berichten: 3.884
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
De 2 serie is naar mijn weten nooit met hydraulische klepstoters geleverd geweest.
Berichten: 680
Topics: 49
Lid sinds: Aug 2012
Pluk schreef:De motor heeft hydraulische klepstoters, zelf gezien ;-)
Huh, wat heb je precies gezien dan? Zoek anders op
http://www.k-jet.org in de greenbooks een exploded view van de cilinderkop. Dan kan je aanwijzen wat je precies bedoeld.
Op de klepstelen zit een soort bus (met daarop een klepstelplaatje) en die komen tegen de nokken vd nokkenas. Bedoel je die busjes? Zo ja, waarom wil je die vervangen?
Volvo 244 DL - B21A - 1976 ____
Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____ Lid van het
Volvo 240-260 Register sinds 2012
Berichten: 186
Topics: 60
Lid sinds: Dec 2010
Hoi Jos,
Zie foto's.
Daily drivers: Volvo 240 2.3 GL (91) & Saab 9.3 sportsedan 1.8 T 2006 / Eerdere Volvo's : 240 DL (86) - 245 GLT Turbo (83)- 245 GLT (91) - 850 GLE (94) - Volvo 240 2.0 i Polar (93) - Volvo 244 GL D6 (81) - 240 sedan 2.3 GL (90) -940 Estate 2.3 GLE HPT Turbo (94)- Volvo V70 2.5 T exclusive- Volvo 240 2.3.Polar (92)
Berichten: 186
Topics: 60
Lid sinds: Dec 2010
3 October 2015, 13:09
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 3 October 2015, 13:20 door Pluk.)
ZOAB schreef:Huh, wat heb je precies gezien dan? Zoek anders op http://www.k-jet.org in de greenbooks een exploded view van de cilinderkop. Dan kan je aanwijzen wat je precies bedoeld.
Op de klepstelen zit een soort bus (met daarop een klepstelplaatje) en die komen tegen de nokken vd nokkenas. Bedoel je die busjes? Zo ja, waarom wil je die vervangen?
Eerlijk gezegd ; Ik heb het niet met 'eigen' ogen gezien, ik zou niet eens weten waar ik moet kijken ;-) maar iemand die enigszins technisch is zegt mij gezien te hebben dat hij ziet dat het hydraulische zijn. Hij heeft het laten zien maar kan mij alles wijsmaken.
Maar dat trek ik dus in twijfel nu omdat ze er niet zijn. Dank voor de reactie. Te veel technisch ' gedoe' voor een vrouw ;-)Conclusie we brengen hem gewoon naar VOMD, want het stellen van de kleppen was wat wel wilden laten doen maar toen werd er gezegd dat we beter eerst de ' hydraulische klepstoters ' konden vervangen. Case closed wat mij betreft, haha ( met rode blossen van schaamte )
Daily drivers: Volvo 240 2.3 GL (91) & Saab 9.3 sportsedan 1.8 T 2006 / Eerdere Volvo's : 240 DL (86) - 245 GLT Turbo (83)- 245 GLT (91) - 850 GLE (94) - Volvo 240 2.0 i Polar (93) - Volvo 244 GL D6 (81) - 240 sedan 2.3 GL (90) -940 Estate 2.3 GLE HPT Turbo (94)- Volvo V70 2.5 T exclusive- Volvo 240 2.3.Polar (92)
Berichten: 2.838
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Die zijn definitief niet hydraulisch hoor. Is inderdaad gewoon met plaatjes. Gelukkig maar, laten stellen is niet duur van deze klepjes.
Berichten: 1.403
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
Alleen de 16 klepperts zijn hydraulisch. En zijn niet (standaard) geleverd in de 240
Verstuurd vanaf mijn GT-I9506 met Tapatalk
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]