Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rode Koni + verlagen?
#1
Ik heb voor en achter nieuwe rode Koni schokbrekers kunnen kopen voor mijn 240 station uit 1993. Aan de voorkant gewone rode Koni's en achter Load Adjusters. Heeft iemand ervaring met deze schokbrekers in combinatie met verlagingsveren van bijvoorbeeld Lesjofors of IPD? is dit te doen of zijn originele veren toch beter voor deze schokbrekers?
Antwoord
#2
Hoever wil je verlagen? Tot 40 mm zou moeten kunnen begreep ik. [Afbeelding: 05d3fe967a91dd76714e0a67ed8b3b4f.jpg]
Ik heb nu bilstein B6 rondom en 35 mm verlaagd.
Is mix tussen mooi en praktisch.
Ik vind -60/40 erg mooi. Die wig vorm vind ik mooi

Alleen is het ook een werkpaard met dit jaar al dik 23k km waarvan redelijk wat met de auto vol, nu al 3 keer een b230fb met m47 opgehaald en regelmatig aanhangers.

En zoals van de week reed ik op een landweggetje 80 en kwam er een tegenligger aan. Dan kan ik nu nog prima gewoon 80 blijven rijden met de helft van de auto in het natte gras van de berm en gewoon met 80 door rijden. Veerweg heb je nog genoeg, met -35 is ie nog steeds hoger dan de gemiddelde moderne auto.
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Antwoord
#3
Verlagen met Lesjofors veren is geloof ik 35mm voor en achter. Ik wil de veren en schokbrekers gelijkertijd vervangen. Het lijkt me mooier als de auto iets lager staat maar vroeg ,e dus af of dit kan in combinatie met load adjusters van Koni aan de achterzijde en oliegevulde rode Koni's aan de voorzijde. Indien dit wordt afgeraden zet ik er gewoon originele veren onder.
Antwoord
#4
DanielR schreef:Verlagen met Lesjofors veren is geloof ik 35mm voor en achter. Ik wil de veren en schokbrekers gelijkertijd vervangen. Het lijkt me mooier als de auto iets lager staat maar vroeg ,e dus af of dit kan in combinatie met load adjusters van Koni aan de achterzijde en oliegevulde rode Koni's aan de voorzijde. Indien dit wordt afgeraden zet ik er gewoon originele veren onder.
de load=adjusters duwen um omhoog, dan zie je dus weinig terug van de verlaging. Er zijn wel versterkte verlagingsveren voor achter te koop..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#5
Ik heb de laod adjusters gekocht omdat ze goedkoop en nieuw waren (NOS) niet omdat ik veel met zware last of aanhangwagens rij. Zou het dan ook kunnen dat de verlagingsveren los komen te zitten met de load adjusters? Hier heb ik ook al wat over gelezen. In principe zijn de originele veren dan de beste combinatie. Zou de auto met Haevy duty veren erg stug worden?
Antwoord
#6
load adjusters staan in uitgeveerde toestand hoger dan gewone dempers dus het zou goed kunnen dat verlagingsveren dan bovenaan net te kort komen.

Als je over verkeersdrempels rijdt zal dat zoiezo het geval zijn vermoed ik.
Antwoord
#7
Het is wat Raymond zegt. Load adjusters zorgen ervoor dat je altijd, hoe zwaar ook beladen, op dezelfde rijhoogte zit. Verlagingsveren hebben totaal geen nut bij deze sjokkers en ik spreek uit ervaring!
Groeten van Frans
Antwoord
#8
Ik heb verlagingsveren met oppompbare schokbrekers achter in mijn auto. Voor zover het te vergelijken is met de load adjusters komen de veren niet los in volledig opgepompte toestand. Echter heeft de verlaging niet altijd positief effect op de levensduur van normale schokbrekers schijnt het, b6 bilstein wordt dan vaak aangeraden.

Persoonlijk denk ik dat het allemaal niet zoveel kwaad kan en dat de verlaging vooral voor de wegligging een positief effect heeft, mocht je nou echt wild gaan rijden dan zou je altijd een andere optie kunnen overwegen.
Blauwe 1984 245 B21ET Intercooler
Antwoord
#9
Ik heb een 245 GLT uit '83 ook verlaagd met -35 mm van Lesjeford veren. Ik heb gas onderbouw met trekhaak. Bij drempels en zo moet ik bedachtzaam overgaan, anders schraapt de oploopkabelhouder voor de aanhangwagen over de grond. Zonder dit was mijn uitlaat al een ovaal. Zonder gas onderbouw heb je dit probleem niet, dan zit het uitlaat enzo wat hoger. Met een fikse belading achterin moet ik echt stapvoets over drempels.
Ik zit daarom te denken om monroe levelers te monteren. Metertje met houder heb ik al ��
Volvo 245 GLT 1984
Volvo V70R AWD MY 2000
Antwoord
#10
Mijn '92er 245 heeft de Monroe Levellers en versleten achterveren. Daar komen -40mm verlaging op (rode veren, merk onbekend). De Monroe's geven in vol opgepompte staat (en weinig bagage) een enorm stuitereffect. Ben ook benieuwd hoe ze het gaan houden met de verlaging (anders vervangen voor Bilsteins oid logischerwijs).
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Hoe ver kan ik mijn 240 station verlagen? Barracuda_82 6 6.922 18 May 2016, 09:57
Laatste bericht: Automatic-freak
  Ervaringen met koni sport schokdempers Schipper 6 5.441 9 May 2015, 19:32
Laatste bericht: Schipper
  Ik wil mijn Volvo verlagen MR skindeep 7 6.327 7 August 2012, 10:59
Laatste bericht: Arjan.
  koni loadadjusters afstellen 240diesel 1 4.142 3 October 2011, 23:55
Laatste bericht: 240diesel
  Verlagen DanielR 5 3.862 21 August 2011, 22:18
Laatste bericht: Jw240
  Koni Geel en Bilstein beiden gebruiken onder een auto? DennisvdB 8 6.470 23 April 2011, 09:55
Laatste bericht: flip_21
  Gele koni"s bunne 2 3.026 13 April 2011, 17:52
Laatste bericht: abbabak
  verlagen ? ? Wottel 67 29.796 18 January 2011, 23:43
Laatste bericht: Sebastiaan!
  rode koni's quintus 5 4.632 26 December 2010, 01:17
Laatste bericht: Jambon
  GROUPBUY GELE KONI"S black245 14 6.687 10 November 2009, 13:45
Laatste bericht: black245

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)