Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
1976 Volvo 244GL
A_A schreef:Mooi! Hoe heb je ze nu geschakeld dan?

Vraag dat nou niet:tongue:

Ze zijn nog niet aangesloten. Ik heb geen ervaring met elektra, dat wordt nog wel een puzzeltje. Op het internet zijn gelukkig wat schakelschema’s te vinden en ik ga ook eens op YouTube kijken voor wat lessen.
Antwoord
Ow hahaha sorry Smile is goed te doen maar gebruik wel een relais. Anders brand de schakelaar weg. Volgens mij hoort het dat ze mee gaan met groot licht of als je de knop indrukt dat ze apart aangaan.
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Antwoord
A_A schreef:Ow hahaha sorry Smile is goed te doen maar gebruik wel een relais. Anders brand de schakelaar weg. Volgens mij hoort het dat ze mee gaan met groot licht of als je de knop indrukt dat ze apart aangaan.

Ik wil ze het liefst apart, met zo’n schakelaar in de cabine, dan kan ik kiezen wanneer ze aangaan.
Ik vond twee veelbelovende schema’s op het internet.

1:

[Afbeelding: foglite.jpg]

2:
[Afbeelding: Automotive-Wiring-Diagram-1.jpg]

Is dit nou hetzelfde schema? Oh, en wát doet een relais eigenlijk?
Antwoord
Ik heb evt nog een originele kabel boom liggen met relais en al. Een die los is van de rest. Dus gewoon knopje op dash aan en uit.
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Antwoord
Relais schakelt de hoofdstroom. Het knopje bediend alleen het relais. De hoofdstroom kan zo 10 A 12 ampère zijn. Dat is vrij veel voor een klein dashboard knopje.
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Antwoord
Aha, dus het relais is eigenlijk de schakelaar, welke bediend wordt door het dashboard-knopje, duidelijk.

Met betrekking tot die kabelboom, ik wil graag een pb sturen, maar uw inbox is vol.
Antwoord
Geleegd
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Antwoord
heb zelf een paar jaar geleden een orginele onder mijn eigen wagen gemonteerd, de kwaliteit is niet meer wat het is geweest na 1 jaar viel hij er bijna onderuit omdat de bijgeleverde rubbers verrot waren (imittierubbers gaan ook zeer kort mee tegenwoordig:X), en een beugel van de middendemper brak af.
Scheelde me toen 2 tientjes maar 60 euro is het niet waard tenzij je echt van die imitatie rommel gaat krijgen met losse schotten erin...
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Antwoord
Schema's zijn gelijk, alleen de 2e heeft het controlelampje in de schakelaar vandaar de massadraad aan de schakelaar...
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 13 263 , 20:37
Laatste bericht: BartJu
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 2.334 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 122 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 199.977 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 1.106 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 57.500 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
  eigenaar volvo 245 1979 HenkMar 245 5 2.697 31 July 2022, 14:10
Laatste bericht: pepijnwk
Big Grin Volvo 940 2.3 i Polar LPT Bacchus 1 1.274 3 January 2022, 15:40
Laatste bericht: Marc1970
  Voorstellen met volvo 265 Wouter265 1 1.730 18 July 2021, 08:48
Laatste bericht: pepijnwk
Thumbs Up Volvo 245 L '75 (B200 -> B230) Bromtol 22 15.847 23 January 2021, 22:38
Laatste bericht: Bromtol

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)