asterix schreef:Ik heb nog een compleet cv systeem los liggen, te koop maar ook te leen als je wat wil proberen... In Nieuwleusen, brug heb ik ook om eventueel naar de rammel te zoeken...
Dank je asterix, ik zal t onthouden. Hattem is eventueel nog te doen.
Dopski schreef:Ik heb al een afsplitsing gemaakt van je oorspronkelijke topic. Leek me wel zo handig. Heb je gelijk je eigen "voorstel" topic.
Ik zit op een erg langzame campingwifi, dus heb je foto's nog niet kunnen bekijken. Wel snel wat antwoorden in willekeurige volgorde.
- De klik van de achteruit is erg kenmerkend voor de M45,46 en 47 (jij zal een m47 hebben), dat is volkomen normaal.
- De lage snelheid en hoge temp kan komen door een te arm mengsel (of verkeerde timing, maar dat verwacht ik niet). De 150-160 moet je ook met een 2liter wel kunnen halen lijkt me, desnoods in de 4.
- Je hebt een B200F volgens het label. Dat is de 2 liter met normaal gesproken een LH2.4 ecu die werkt met injectie.
- Nordicar.nl, Scandix.de vind ik zelf erg prettige webshops. Onderdelen nummers heb je bij de laatste site amper nodig, ze hebben een handige car-configutator die zelf de juiste onderdelen selecteert.
- die windvanger van de deuren is vaak wat lam.
- de CV: werkt hij wel als je het knopje op de bestuurdersdeur omlaag drukt met de hand?
Dank voor de opsplitsing Dopski. En voor je reactie. Alle websites meteen even gebookmarkt. V.w.b. de CV; als ik hem van binnenuit (bestuurdersportier) indruk sluit alleen die deur af.
Net nog even een ritje gemaakt op de snelweg. In de 3 bij het optrekken, rond de 90-100, begint de motor zo tussen de 3000-3500 toeren vrij hard te joelen. Vanaf dat moment doorgeschakeld naar de 4. Heb daarna de 160 net kunnen halen (in de 5 uiteraard), maar hij kruipt er naar toe. Dus dat
HSGHOR schreef:inderdaad, mijn b200f haalt ;-)
geldt voor mij helaas niet ...
Trouwens, tot nu nog geen druppel olie gezien op t oprit of elders :-).
Voor dit ritje de bandenspanning nog even nagekeken, en deze op 1,9 voor/2,1 acter gezet volgens t boekje. Had t idee dat de spanning die ze al hadden hoger was.
Zet de auto binnenkort even op de brug en ga de nodige punten (met iemand die wel kan sleutelen aan die dr stukken handiger in is dan ik, Ã
n technischer op motorgebied) dan wel af, voor zover bepaalde zaken zelf te fixen zijn. Lijstje met to-do maken, meteen goede bestemming voor de kerstvakantie :-). Misschien nog even wat foto's posten vd onderkant.
Potvisboer schreef:Nette bak hoor! Maar laat je niet misleiden door de bodem. Er zit aan de buitenkant een soort plastic plaklaag op en als die ook maar een klein beetje beschadigd is gaat er vocht onder zitten met roestgaten tot gevolg. Mijn bodem ziet er hetzelfde uit als de jouwe, maar ik ontdekte toch twee gaten. Ik zag wat minimale bruine plekjes zitten die nauwelijks opvielen, maar na duwen met een schroevendraaier bleek het hartstikke krokant te zijn over een groter oppervlak, toevallig ook altijd bij de langsdragers. Aan de binnenkant van de bodem kan het ook moeilijk te zien zijn omdat er op de vloerplaten een dikke bitumenlaag zit. Best kans dat er nog niks aan de hand is, maar voor het behoud van je mooie wagen kun je maar beter goed blijven opletten, vooral na de winter.
Bijgevoegd nog wat foto's posten van alle roestplekken die ik heb kunnen vinden (behalve de achterklep), voor zover vanaf de buitenkant zichtbaar. Onderkant lukt nu nog even niet. Benieuwd of jullie dit normale/'acceptabele' roest vinden (of wordt nul komma nihil roest hier als de norm gezien)?