8 August 2015, 23:31
Gister eindelijk maar dan toch een 240 estate GLT gekocht, van een liefhebber. Na verschillende proefritjes is het (voor de geïnteresseerden) deze geworden. Een heerlijke auto. Van binnen netjes, stuurt goed, schakelt prima. Voor zover ik kan beoordelen althans. Mooie reacties van mensen, en na verschillende verhalen hier te hebben gelezen 'klopt' alles ook. het is ook gewoon fantastisch! En kreeg bij aankoop een bak vol met onderdelen mee (handig!).
Hoewel ik geen kenner/technicus ben zit er nog wel wat werk aan de auto. Wat roestplekjes, claxon die amper geluid geeft, centrale vergrendeling gaat niet automatisch dicht (wel open). En sowieso maar een keer op de brug en goed bekijken. Dus de komende tijd hier en op verder op internet maar wat meer rondneuzen om een beetje info te vergaren (welke boekjes moet je hebben, hoe weet je welk type je hebt, hoe zit t onderdeel-modelnrs voor mijn type, etc.).
Mn grootste punt van aandacht nu is de vering/schokbrekers. Vooral als je langzaam rijdt over een straat met klinkers is t net of er bakstenen liggen te rammelen in t vooronder en de kattebak. Het rammelyt gewoon. Bij vlakke weg en normale drempels geen probleem/gehoor, maar bij klinkers .....
Bewust net even een redelijke drempel net iets te hard genomen, en klonk alsof de voorkant over de stenen schraapte (hoewel drempel stuk lager was dan de voorspoiler). Zit denk iets in de ophanging niet lekker. Auto heeft 248000 gelopen. Heeft gezien boekjes ook tijd stil gestaan. Misschien wat rubbers uitgedroogd? Iemand ideeën hoe dit aan te pakken, hoe zoek je t euvel op? Zijn er op dit vlak ook zwakke plekken die sowieso vaak aandacht behoeven? Meteen alles aanpakken als je toch eenmaal bezig gaat?
PS; grappig dat onderling gezwaaid wordt! En draaicirkel; zou haast gaan denken dat je de wielen krom rijdt, zo strak!
Hoewel ik geen kenner/technicus ben zit er nog wel wat werk aan de auto. Wat roestplekjes, claxon die amper geluid geeft, centrale vergrendeling gaat niet automatisch dicht (wel open). En sowieso maar een keer op de brug en goed bekijken. Dus de komende tijd hier en op verder op internet maar wat meer rondneuzen om een beetje info te vergaren (welke boekjes moet je hebben, hoe weet je welk type je hebt, hoe zit t onderdeel-modelnrs voor mijn type, etc.).
Mn grootste punt van aandacht nu is de vering/schokbrekers. Vooral als je langzaam rijdt over een straat met klinkers is t net of er bakstenen liggen te rammelen in t vooronder en de kattebak. Het rammelyt gewoon. Bij vlakke weg en normale drempels geen probleem/gehoor, maar bij klinkers .....
Bewust net even een redelijke drempel net iets te hard genomen, en klonk alsof de voorkant over de stenen schraapte (hoewel drempel stuk lager was dan de voorspoiler). Zit denk iets in de ophanging niet lekker. Auto heeft 248000 gelopen. Heeft gezien boekjes ook tijd stil gestaan. Misschien wat rubbers uitgedroogd? Iemand ideeën hoe dit aan te pakken, hoe zoek je t euvel op? Zijn er op dit vlak ook zwakke plekken die sowieso vaak aandacht behoeven? Meteen alles aanpakken als je toch eenmaal bezig gaat?
PS; grappig dat onderling gezwaaid wordt! En draaicirkel; zou haast gaan denken dat je de wielen krom rijdt, zo strak!