Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
'93 245 GLT van DeBroeze
#21
DeBroeze schreef:Zo veel kilometers, zo veel vragen. Leuk, al die reacties.

Als dit te veel vragen worden, en dit beter naar een nieuw/ander topic kan, hoor ik t graag.Confusedmile:

Ik heb al een afsplitsing gemaakt van je oorspronkelijke topic. Leek me wel zo handig. Heb je gelijk je eigen "voorstel" topic.
Ik zit op een erg langzame campingwifi, dus heb je foto's nog niet kunnen bekijken. Wel snel wat antwoorden in willekeurige volgorde.

- De klik van de achteruit is erg kenmerkend voor de M45,46 en 47 (jij zal een m47 hebben), dat is volkomen normaal.
- De lage snelheid en hoge temp kan komen door een te arm mengsel (of verkeerde timing, maar dat verwacht ik niet). De 150-160 moet je ook met een 2liter wel kunnen halen lijkt me, desnoods in de 4.
- Je hebt een B200F volgens het label. Dat is de 2 liter met normaal gesproken een LH2.4 ecu die werkt met injectie.
- Nordicar.nl, Scandix.de vind ik zelf erg prettige webshops. Onderdelen nummers heb je bij de laatste site amper nodig, ze hebben een handige car-configutator die zelf de juiste onderdelen selecteert.
- die windvanger van de deuren is vaak wat lam.
- de CV: werkt hij wel als je het knopje op de bestuurdersdeur omlaag drukt met de hand?
Antwoord
#22
Ik heb nog een compleet cv systeem los liggen, te koop maar ook te leen als je wat wil proberen... In Nieuwleusen, brug heb ik ook om eventueel naar de rammel te zoeken...
Antwoord
#23
Check voor de CV de kabeldoorvoer naar de bestuurdersdeur en de bedrading in de bestuurdersdeur eens. Deze wil nog wel eens sneuvelen door open en dicht doen van deur en raam.

Voor onderdeelnummers kun je van de bekende torrent-sites een illegaal kopietje van Vadis downloaden.

Die 135 km/h met veel moeite is niet goed, dat hoor je op een vlakke weg met 2 vingers is je neus te rijden. Tijd voor een ontstekingsbeurtje incl afstellen en checken timing distributie.
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
Antwoord
#24
inderdaad, mijn b200f haalt moeiteloos 165 op de teller ;-)
240 estate GLT 1993 + 240 estate polar 1992 + V70 Classic 1997 TDI
Antwoord
#25
asterix schreef:Ik heb nog een compleet cv systeem los liggen, te koop maar ook te leen als je wat wil proberen... In Nieuwleusen, brug heb ik ook om eventueel naar de rammel te zoeken...

Dank je asterix, ik zal t onthouden. Hattem is eventueel nog te doen.

Dopski schreef:Ik heb al een afsplitsing gemaakt van je oorspronkelijke topic. Leek me wel zo handig. Heb je gelijk je eigen "voorstel" topic.
Ik zit op een erg langzame campingwifi, dus heb je foto's nog niet kunnen bekijken. Wel snel wat antwoorden in willekeurige volgorde.

- De klik van de achteruit is erg kenmerkend voor de M45,46 en 47 (jij zal een m47 hebben), dat is volkomen normaal.
- De lage snelheid en hoge temp kan komen door een te arm mengsel (of verkeerde timing, maar dat verwacht ik niet). De 150-160 moet je ook met een 2liter wel kunnen halen lijkt me, desnoods in de 4.
- Je hebt een B200F volgens het label. Dat is de 2 liter met normaal gesproken een LH2.4 ecu die werkt met injectie.
- Nordicar.nl, Scandix.de vind ik zelf erg prettige webshops. Onderdelen nummers heb je bij de laatste site amper nodig, ze hebben een handige car-configutator die zelf de juiste onderdelen selecteert.
- die windvanger van de deuren is vaak wat lam.
- de CV: werkt hij wel als je het knopje op de bestuurdersdeur omlaag drukt met de hand?

Dank voor de opsplitsing Dopski. En voor je reactie. Alle websites meteen even gebookmarkt. V.w.b. de CV; als ik hem van binnenuit (bestuurdersportier) indruk sluit alleen die deur af.

Net nog even een ritje gemaakt op de snelweg. In de 3 bij het optrekken, rond de 90-100, begint de motor zo tussen de 3000-3500 toeren vrij hard te joelen. Vanaf dat moment doorgeschakeld naar de 4. Heb daarna de 160 net kunnen halen (in de 5 uiteraard), maar hij kruipt er naar toe. Dus dat
HSGHOR schreef:inderdaad, mijn b200f haalt ;-)
geldt voor mij helaas niet ...
Trouwens, tot nu nog geen druppel olie gezien op t oprit of elders :-).
Voor dit ritje de bandenspanning nog even nagekeken, en deze op 1,9 voor/2,1 acter gezet volgens t boekje. Had t idee dat de spanning die ze al hadden hoger was.

Zet de auto binnenkort even op de brug en ga de nodige punten (met iemand die wel kan sleutelen aan die dr stukken handiger in is dan ik, Ãn technischer op motorgebied) dan wel af, voor zover bepaalde zaken zelf te fixen zijn. Lijstje met to-do maken, meteen goede bestemming voor de kerstvakantie :-). Misschien nog even wat foto's posten vd onderkant.

Potvisboer schreef:Nette bak hoor! Maar laat je niet misleiden door de bodem. Er zit aan de buitenkant een soort plastic plaklaag op en als die ook maar een klein beetje beschadigd is gaat er vocht onder zitten met roestgaten tot gevolg. Mijn bodem ziet er hetzelfde uit als de jouwe, maar ik ontdekte toch twee gaten. Ik zag wat minimale bruine plekjes zitten die nauwelijks opvielen, maar na duwen met een schroevendraaier bleek het hartstikke krokant te zijn over een groter oppervlak, toevallig ook altijd bij de langsdragers. Aan de binnenkant van de bodem kan het ook moeilijk te zien zijn omdat er op de vloerplaten een dikke bitumenlaag zit. Best kans dat er nog niks aan de hand is, maar voor het behoud van je mooie wagen kun je maar beter goed blijven opletten, vooral na de winter.

Bijgevoegd nog wat foto's posten van alle roestplekken die ik heb kunnen vinden (behalve de achterklep), voor zover vanaf de buitenkant zichtbaar. Onderkant lukt nu nog even niet. Benieuwd of jullie dit normale/'acceptabele' roest vinden (of wordt nul komma nihil roest hier als de norm gezien)?


Bijlagen Afbeeldingen
                   
_____________
'93 245 GLT B200F M47
'09 C30 1.6D Sport
Antwoord
#26
Die roest, ach, gewoon patina. Met name die wielranden achter zie je vaak in deze toestand. Wel op tijd aanpakken, anders is er opeens een hap uit verdwenen. Wat betreft de snelheid, zit je katalysator niet gewoon verstopt? Kun je eigenlijk alleen checken door 'm eraf te halen...
Antwoord
#27
Als ie zn poos stil gestaan heeft zou ik eens de kleppenstellen, schone olie met filter, luchtfilter en je boegiesn en onsteking nakijken. Best kans dat hier dit ook al wat scheelt. En niet geheel onbelangrijk voor een lange levensduur.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9506 met Tapatalk
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord
#28
Welke Volvo specialisten zitten er in t oosten?

Stel dat ik buiten de deur zaken wil laten doen (bv motor nakijken, kleine beurt, kleppenstellen), dan vindt ik vooral adressen 'ver' weg, zoals
http://www.vomd.nl/onderhoudsprijzen/kleppen-stellen
http://www.kdlautomotive.nl/onderhoud/va...reparatie/

Deze zit redelijk id buurt, maar geen idee of t wat is
http://www.timensmit.nl/contact.html
_____________
'93 245 GLT B200F M47
'09 C30 1.6D Sport
Antwoord
#29
Als Vaassen een optie is, kan je wellicht ook iets verder doorrijden naar Barneveld. Daar zitten Dries Bakkenes en Wimbo, op een kleine kilometer afstand van elkaar. Met Bakkenes heb ik inmiddels zelf wat ervaring en die is zeer positief. Zeer veel kennis en kunde, schappelijke prijzen en nog voor je goedemorgen hebt kunnen zeggen heb je al een bak koffie in je hand...
Antwoord
#30
Timen Smit staat goed bekend voor zover ik weet. Thom de Jong in Delden is ook een specialist volgens mij maar heb weinig ervaringen gehoord. In Enschede zit Tomsclassics, de VolvoKV heeft daar sleuteldagen dus die zullen ook wel wat kennis in huis hebben.
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)