Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Arjen - Volvo 244 GL 2.3
#1
Hallo,

Na een aantal weken hier en daar wat gelezen te hebben vind ik het tijd om me voor te stellen. Ik ben Arjen, 24 jaar, woon in Hattem en was als klein kind altijd al zeer onder indruk van de Volvo 240 uit de straat die iedere ochtend voorbij kwam blazen. Ja, ik zat altijd achterste voren op m'n fiets als er ÃÃn voorbij kwam.

Die 'blazende' motor is wat me 't meest bij bleef. Nu pas jaren later heb ik in een impulsieve bui ÃÃn aangeschaft (gered van de sloop) en ik moet zeggen dat ik helemaal verliefd ben. Ik denk dat ik jullie niet hoef te vertellen hoe lekker het rijd enz.

Het is precies het type die ik zocht, de zilveren sedan met koplampwissers en de mooie zwarte strips/stroken rond de ramen (zijkant). De auto heeft stoelverwarming, centrale deurvergrendeling, stuurbekrachtiging etc.

Oja, heb ook een toerenteller er in gezet! incl. kleine klokje voor er naast. (stoer!)

Ik heb voor de her-invoer & apk (auto had 0 papieren en was afgemeld) de auto laten lassen/behandelen tegen roest bij de dorpels, nieuwe pook, kaartenbakjes, bandjes, kachelmotor, en vloeistoffen beurtje. Wellicht vergeet ik nog wat maar goed.

Eigenlijk vielen de reparaties (en vooral de kosten daarvan) me heel erg mee. Tot nu toe weinig tegenslagen gehad met deze wagen, alles boven verwachting.

Hij reed meteen vrij goed, geen gekke dingen. Verbruik ~1:10, vorig weekend heb ik hem de 300.000 laten aantikken. Een mooi nieuw begin van een net ingereden Volvo (toch? toch? toch?) hèhè.

Hier een paar foto's:

[ATTACH=CONFIG]4715[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4716[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4717[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4718[/ATTACH]

Afgelopen weekend heb ik de knoop doorgehakt om met deze 'tank'/'baksteen' (zoals ik ze vaak genoemd zie worden in dit forum) op vakantie te gaan naar Zuid-Frankrijk. Heb er erg veel zin in!

Momenteel staat hij bij de garage voor een zomer beurt en dan kan ie!

Ik ben volledig nieuw met de techniek van de auto en heb natuurlijk nog een boel vragen (welke deels al beantwoord zijn door mijn eerdere speurwerk op dit forum)

zoals:

- Ik hoor veel motor/versnellingsbak/weggeluid wegkomen bij de pook. Ik heb het vermoeden dat er isolatiemateriaal mist. (je kijkt zo naar de straat als je de pookhoes weghaalt) Is dit nog te verkrijgen en makkelijk te monteren?

- Verlichting van het handschoenenkastje werkt niet. Is dit zo makkelijk als in, lampje vervangen? Ik zie ook een zwart bolletje wat niet echt lijkt op een schakelaar. Kan het niet echt plaatsen wat het is. (LDR?)

- Radio inbouwen, is er een sectie in dit forum waar nog tips in staan? Ben nog opzoek naar een inbouw frame. ('t liefst voor onderin)

- Ik meende te lezen dat er een 55 a 60l tank in zit. Echter wanneer de meter een stukkie in 't rode hangt krijg ik er maar maximaal 40 liter in. Is de meter stuk? of zit er een klein tankje onder.

Hoop het hier flink naar me zin te hebben en veel te lezen/leren.


Bijlagen Afbeeldingen
               
Antwoord
#2
Welkom! Mooie auto, goeie kleur, mooie striping. Iets mindere velgen Smile

Ik kan alleen helpen met de benzinemeter. Er gaan echt 60 liters in. De meters zijn niet heel erg nauwkeurig.
Moet je even aan wennen. 1 op 10 is heel mooi en ook makkelijk om mee te rekenen. ;-)
Antwoord
#3
Welkom op het forum.
Antwoord
#4
Sjieke auto, alleen jammer dat je garage zo lekt..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#5
Go for it. Er hoort isolatie onder de pook, een stuk schuim in de juiste vorm, maar zo'n baksteenvormige spons met een gat erin werkt ook. Als je niet van de ratelende, tikkende en blazende symfonie onder de wagen houdt.

Het bolletje kan je vervangen als je het dashboardkastje even eruit haalt, dat zijn die 12 zwarte schroefjes rondom. Controleer of het lichtje uit gaat, die lampjes trekken zo je accu leeg.

Mijn autoradio zit onderin, geen frame nodig, ligt gewoon op een plankje wat op de transmissietunnel ligt.

Wel even op zoek naar Volvo velgen natuurlijk.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#6
Hoi Arjen, welkom!

Nette auto! Is het sedan broertje van die van mij :biggrin:.

Het lawaai bij de pook vermindert al een stuk als je over de kunststofhoes een originele lederen pookhoes plaatst. Staat ook nog eens mooi. Voor wat betreft de benzinemeter: die meters gaan als een speer naar beneden om vervolgens lang in het rood te blijven hangen. Als die van mij in het rood staat kan er krap 35 liter in de tank. Ik heb me aangewend om de meter niet al te serieus te nemen maar op de dagteller te rijden. En da's eenvoudig met een verbruik van 1:10, kan je redelijk nauwkeurig inschatten hoever je nog kunt rijden.
Antwoord
#7
Bedankt voor de tips! Velgen was 't eerste waar ik over struikelde, die moeten worden vervangen door virgo's.
Antwoord
#8
lekkere bak ! ziet er heel goed uit.ruime vakantiecruiser , je zal er veel plezier van hebben.
240-benzinemeters geven altyd te weinig aan is mijn ervaring.
en zomaar eens een vraagje :
staan er nog meer van zulke 240's op die sloop van je ??? Wink
240 sedan B230F LH2.4 AW71  
Antwoord
#9
***
240 sedan B230F LH2.4 AW71  
Antwoord
#10
Afwijking van je brandstof meter kan zitten in je spanningsstablisator achterop het instrumenten cluster.

Hoe staat je tempratuur meter er bij als je op de snelweg rijdt ?

Mooie wagen en tof dat ie gered is van de sloop. Ze worden alleen maar zeldzamer op moment

Verstuurd vanaf mijn GT-I9506 met Tapatalk
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 11 169 , 15:45
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 108 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 18 2.158 23 February 2024, 19:30
Laatste bericht: Kogelman
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 199.267 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 1.072 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 57.082 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
  eigenaar volvo 245 1979 HenkMar 245 5 2.652 31 July 2022, 14:10
Laatste bericht: pepijnwk
Big Grin Volvo 940 2.3 i Polar LPT Bacchus 1 1.250 3 January 2022, 15:40
Laatste bericht: Marc1970
  Voorstellen met volvo 265 Wouter265 1 1.709 18 July 2021, 08:48
Laatste bericht: pepijnwk
Thumbs Up Volvo 245 L '75 (B200 -> B230) Bromtol 22 15.731 23 January 2021, 22:38
Laatste bericht: Bromtol

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)