Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Een nieuwe volvo gebruiker na de rover en mercedes.
#1
Beste allemaal


Deze is niet meer interessant, dus weg foto,s.
Antwoord
#2
En nog wat foto,s. Benieuwd of een volvo me bevalt, wel kwa onderdelen prijzen in ieder geval,
en vele liefhebbers.

vrg kees[ATTACH=CONFIG]4595[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4596[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4597[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4598[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4599[/ATTACH]
Antwoord
#3
Hoi Kees,

Waar staat de auto? Altijd lastig iets te zeggen over een auto aan de hand van een paar foto's, van wat ik zie zit er toch wel wat werk in om het allemaal netjes te krijgen. Zo maar kopen zou ik zelf niet doen, kun je beter even wachten tot er bij je in de burt iets leuk te koop staat.

Groet,

Mathieu.
Antwoord
#4
Met die dorpel zijn al de gekste dingen gedaan, zo te zien in de categorie rijdende opknapper voor 500 euro. Ik heb toch nog steeds geen hoge pet op van de APK, ik laat ook elk 2 jaar mijn zwartgeteerde kartonnen kriksteun goedkeuren (en daarvoor hoef ik de keurmeester echt niet om te kopen), tot ik zin krijg om er iets in te lassen.
Dat de automaat niet vooruit wil kan betekenen dat de schakelstang fout is afgesteld of dat de koppeling van de vooruitversnellingen los in de bak ligt. Nou zijn die bakken niet zeldzaam, liever een gare bak dan een gare carrosserie.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#5
De dorpels zit anti steenslag op, er is wat rottigheid erboven naast de wielrand, echter
dit stelt niks voor om te maken maar roest onder de voorraam, parafaan is moeilijker
echter hij lekt niet binnen dus mogelijk valt het ook mee, this een gok maar goed..

Ik heb een hema trein ticket gekocht en ga goedkoop met de trein kijken, emmen
heeft een station, daar staat ie in emmen.

de man brengt hem hier, dat is verder geen probleem.

Koppeling vooruitversnellingen los in de bak? bedoel je de remband voeringen? een gare bak is niet erg, ik kan ook
een complete set handversnellingen kopen voor niet al te veel. of open maken en kijken wat er aan de hand is.

De auto lekt niet, binnen is kurkdroog en spinnekoppen zitten er in, dat is meestal goed nieuws wat betreft
parafaan en zo.

Ik moet er echt gaan kijken, ik maak er een leuke dag uit van, dagje treinen is best leuk ook. Graag tips waar
ik dan zeker op moet letten, gezien mijn lezerij hier heb ik wel vertrouwen in het plaatwerk wat er voor is
klokkerholm past het best op zweeds.

Maar eerst even mijn MIG las inverter bouwen voordat lassen begint ik heb een ebora mig maar transformator is stuk,
dus ben ik een inverter aan het simuleren en bouwen met spanningsregeling, leuk want kan ik uitbreiden op simpele
wijze voor mig en puls.

Zo blijf ik bezig.


[ATTACH=CONFIG]4600[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4601[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4602[/ATTACH]

Trouwens wim van en volvo garage in barneveld had ook enkele 164 staan voor 1000 euro, moest ik dan wel opknappen maar zijn
geen rotte bakken, maar bijvoorbeeld bak er uit of motor of andere onderdelen, bij zo,n man is het wat gemakkelijker
die gaat zich ook niet gauw verlagen door mensen iets slechts aan te smeren.

ik kom er ook langs met de trein zo wat let me.
vrg kees


Bijlagen Afbeeldingen
           
Antwoord
#6
Madman schreef:Hoi Kees,

Waar staat de auto? Altijd lastig iets te zeggen over een auto aan de hand van een paar foto's, van wat ik zie zit er toch wel wat werk in om het allemaal netjes te krijgen. Zo maar kopen zou ik zelf niet doen, kun je beter even wachten tot er bij je in de burt iets leuk te koop staat.

Groet,

Mathieu.

Hoy Mathieu

dat netjes krijgen is niet zo,n ramp zolang ik maar niet er onder veel moet doen, ik heb namelijk rot rug.

Ze zijn in ieder geval veel gemakkelijker dan een rover 2200tc, voor is laswerk en je kan er niet bij met
een slijptol, je hebt speciale kleine nodig.

deze volvos zijn lekker ruim overal, kan je lekker goed bij.

dank je voor de adviezen, alle hier natuurlijk, tips zijn welkom.

vrg kees
Antwoord
#7
Natuurlijk kan alles gelast worden, ik heb er zo ook 2, de gekste dingen gevonden o.a. gepopnagelde binnenschermen, achterste schokbrekerbevestiging, PUR schuim in balken, aangevuld met enkele meter lasdraad en natuurlijk emmers plamuur en teer.
Steenslag hoort niet op de dorpel, dat wordt vaak gedaan als 'afwerking' van laswerk, bv een overzetdorpel. De 140 is inderdaad erg toegankelijk, eigenlijk kan je elke lasnaad zien. Dat zou ik ook zeker aanraden (Volvo puntlassen zijn bijna altijd goed zichtbaar, uniform, op dezelfde plek li en re (zelfs door de bouwjaren heen zitten puntlassen op dezelfde plek). Vanuit de kofferbak kan je een heel eind in de achterste wielboog kijken, en in de reservewielbakken li en re. De roest bij de C stijl is origineel, oppervlakkig. Sierlijsten bij de wielbogen horen er niet op, daar zit ws. iets achter.
Als je de mooie rode vloerbedekking optilt, zie je in de dorpel meerdere ronde plastic doppen, die haal je eruit en bekijkt de bodem vd dorpels. Van onderaf goed porren bij de kriksteunen, en kijk of er uitstroomopeningen aan de achterkant vd lasflens zitten, stuk of 4 onder de voordeur, 2 onder de achterdeur. En natuurlijk de bodem waar je voeten opstaan, voor en achter.
Onder de motorkap goed kijken waar de scharnieren vastzitten, waar de vooras vastzit, en of de binnenschermen 1 geheel zijn. In de voorste wielkast is bijna altijd de naad in het verlengde van de A stijl rot, of slecht gerepareerd. Dat geldt eigenlijk voor alle plaatwerk reparaties, die zijn zonder uitzondering beroerd uitgevoerd. De 140 is al heel lang belastingvrij en al heel vaak door de autohandel 'opgeknapt'.

edit een 164 lees ik hieronder, die heeft wel sierstrips op de wielkasten. Koets is als de 140 t/m het schutbord. De 6 cilinder is een soort Rover onder de Volvo's, alles is net wat duurder/lastiger te vinden.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#8
Hallo

Dit is die rode 164 die al een tijdje op marktplaats of speurders te koop staat volgens mij.

De ervaring leert dat je in deze omgeving waar ik woon, en waar deze volvo ook te koop staat, helaas weinig voor veel krijgt oftewel meestal staat er schroot voor veel te veel geld.
Ik hoop dat het in dit geval eens een keertje niet waar is maar ik ben er bang voor.
Ik zelf ga hier al nooit meer kijken bij auto's want het valt altijd tegen.
En de jongste volvo 100 serie is ook alweer ruim 40 jaar oud dus ROEST is altijd vijand nummer 1 en dan op de meest vreemde plaatsen.
Prettige dag verder toegewenst en de dierentuin in Emmen is iig wel mooi en interessant.
Antwoord
#9
Ik ga morgen kijken, en dan laat ik het weten, moet even kijken of ik nu een treinpasje moet hebben, ik krijg namelijk een
dagkaart en dat is stukje papier.

Die blauwe hier onder ziet er leuk uit maar 15 jaar stilstaan, motor roest in cilinders, of remmen vast en laswerk is ook zat werk,
wel mooi gepoetst.

vrg kees

daddyphilipsen schreef:Hallo

Dit is die rode 164 die al een tijdje op marktplaats of speurders te koop staat volgens mij.

De ervaring leert dat je in deze omgeving waar ik woon, en waar deze volvo ook te koop staat, helaas weinig voor veel krijgt oftewel meestal staat er schroot voor veel te veel geld.
Ik hoop dat het in dit geval eens een keertje niet waar is maar ik ben er bang voor.
Ik zelf ga hier al nooit meer kijken bij auto's want het valt altijd tegen.
En de jongste volvo 100 serie is ook alweer ruim 40 jaar oud dus ROEST is altijd vijand nummer 1 en dan op de meest vreemde plaatsen.
Prettige dag verder toegewenst en de dierentuin in Emmen is iig wel mooi en interessant.
Antwoord
#10
Ik vind dit wel een sympatieke Volvo 164 advertentie (mensen die zeggen dat er veel laswerk aan is, zijn niks gewend en veel te aardig), auto heeft een mooie bovenkant, dat scheelt een hoop spuitwerk: http://link.marktplaats.nl/m926823518
En een mooi oud model, met uitstekende deurgrepen.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 15 305 16 April 2024, 21:49
Laatste bericht: Marc1970
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 2.347 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 124 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 200.119 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 1.115 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 57.549 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
  eigenaar volvo 245 1979 HenkMar 245 5 2.701 31 July 2022, 14:10
Laatste bericht: pepijnwk
  Ik en mijn nieuwe oude 244 1980 luukv47 5 2.232 15 May 2022, 10:25
Laatste bericht: skidje
Big Grin Volvo 940 2.3 i Polar LPT Bacchus 1 1.277 3 January 2022, 15:40
Laatste bericht: Marc1970
  Voorstellen met volvo 265 Wouter265 1 1.733 18 July 2021, 08:48
Laatste bericht: pepijnwk

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)