Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Turbo - toch best wel duur / restauratie Polen
#1
Vandaag een niet-klus-dag ingelast en o.a. eens de kosten van mijn zilveren turbo-project op een rijtje gezet. Word daar nog niet echt vrolijk van.......

Kostenoverzicht:

Aanschaf

Algemeen
Overschrijvingskosten
Verzekering tm 14-02
Wegenbelasting tm14-02
Olie bijvullen 1 liter
1/2 Volvo 245 turbo, sloop

Carrosserie
2 wielbakken
2 strips boven wielbak
2 bodemplaten achter
2 dorpelplaten
2 binnendorpels
2 buitendorpels
strip onder achterklep
2 strips langs binnenscherm
2 wielranden achter
Achterklep
voorscherm, links
laswerkzaamheden
spuitklaarmaken
spuiten, incl. lak
anti roest middelen
tectyleerbeurt na spuiten

Exterieur, divers
raamlijst voor, rubber
ruitenwissers v+a
koplampwissers
koplampwisserhouders
mistlampen, voor, Hella 173
H4 lampen Xenon effect
Nieuwe lampen rondom
rubber, schuifdak+handle
stickers, 'schouders'
bies, zwart
stickers in deuren
raamrubbers, achterste ruiten
rubbbers 4 deuren
beschermingstectyl dorpels

Interieur
airco
hemelbekleding zwart
mattenset
dashboardreparatie
dempingsmateriaal, divers

Uitlaat
rvs uitlaat Ferrita
set pakkingen/rubbers uitlaat
extra uitlaatpijp ivm LPG

Brandstofsysteem
LPG-installatie

Onderstel/banden
rubbers stab.stangen, voor
verlagingsveren, Ljesjoford
4*Michelin Primacy 205/60/15
4* banden monteren/balanceren
16* wielmoeren
Uitlijnen
Gele Koni's
velgen stralen en spuiten

Motor / Aandrijving
Klepdekselpakking
Inlaatspruitstukpakking
Uitlaatspruitstukpakkingen 4*
Pakking Olieleiding turbo (2*)
Keerringenset distr.zijde (nokken, krukas, hulpas)
Distributieriem, incl. Spanrol
Keerringetjes olieleidingen, peilstok
Koppelingsset (kopp.plaat, drukgroep, druklager+toplager)
Keerring krukas, kopp.zijde
2*v-riem
bougies, 4*
luchtfilter
oliefilter
5 liter olie
10 liter koelvloeistof
2 liter versn.bakolie
2 liter diff.olie
Motorsteunen (2*), dieselversie
versn.bak steun
Waterpomp
Intercooler set
inlaatspruitstuk 740i

Remmen
remblokken voor+achter
4* remschijven
revisieset remklauwen
handremschoenen
remleidingen, gevlochten rvs
remleidingen, vast
remvloeistof

APK!

Totaal bijna 10000 euro's tot ie kan rijden...... (heb daar gelukkig(?) al een redelijk deel voor uitgegeven).
En dan eigenlijk nog eigenlijk om het af te maken het volgende verlanglijstje:

Optioneel
airco revisie+vullen
Xenon verlichting, bi-xenon
Alarm Klasse3 incl. cv aansturing
Audio: 10cm composet voor, 3-weg gescheiden achter, sub, 6-kanaals versterker.

Maar ja, behalve de audio heb ik daar nog niets van en dit gaat dus maar wat lager op de priolijst....

Iemand nog ideeen om snel geld te verdienen of grote kostenbesparingen te realiseren????????????
Antwoord
#2
Bank beroven, porno of drugs?!
Antwoord
#3
godsamme..hoe kom jij aan MIJN verlanglijstje Paul? heheh! We moeten inderdaad maar bolletjes gaan slikken of huurmoordenaar worden...alleen dat geeft zo'n rommel. (alhoewel de achterbak van onze volvo's groot genoeg is voor een paar lijken)
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#4
Taxichauffeur?
244 DL Sedan 1984
780 B280F 1986 (oudste rijdende originele NL)
740 Estate Turbo intercooler + 1990
C70 2.0T Convertible 2004
Antwoord
#5
did this, done that... :-D
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#6
tsja, porno schijnt voor mannen niet zo goed te betalen, drugs zou ik zelf maar opmaken en bank beroven.... dat levert in ieder geval genoeg op!Moet ik alleen nog een snelle en betrouwbare vluchtauto hebben EN DIE HEB IK DUS NOG NIET KLAAR! Het leven is soms gewoon niet eerlijk.

Maarruh, had zelf een inschatting gemaakt om d'r plm 5 a 6000 voor uit te geven, wordt toch beetje duur project zo. En dat is dan nog zonder alle moertjes, klemmetjes etc en eventuele tegenvallers. Weet wel waar m'n vakantiegeld naar toe gaat.....
Antwoord
#7
Wat zal ik zeggen, een Turbo is dweilen met de kraan open. Toch als het ding eindelijk is zo als je hem hebben wilt ..... zo prettig sturen! Big Grin

Bedenk ik me opeens: Als AJ, jij en ik onze T nu tegelijkertijd via Sander in Polen laten bewerken en spuiten krijgen we massakorting. Tevens is Polen lid van de EU dus geen binnenlandse verrekening meer van invoerbelastingen e.d. En genieten we van een gemeenschappelijk buitentarief naar niet-EU landen waar we financieel niet beter worden maar wel fijn over kunnen nadenken in verband met de Europeese grondwet verkiezingen.
Antwoord
#8
heb ik ook al even aan gedacht, maar op zich heb ik 't redelijk geregeld qua lassen, voorbewerken en spuiten en ben daar vlgs mij ongeveer hetzelfde voor kwijt als dat 't in Polen zou gebeuren (plm 2000). En kan er nu wel precies op toe kijken dat 't gebeurt zoals ik het wil!

Maar jij wil je turbo toch verkopen?? Of toch je vrouw weer omgepraat? Ik zou 'm lekker houden!
Antwoord
#9
er komt echt geen pool met zn handjes aan mijn Turb!!! Met alle respect...maar ik wil weten wie mn wagentje last, plamuurt en lakt. En daar heb ik wel wat mensen voor die al meer werk hebben geleverd. En dus heb ik daar vertrouwen in. OK, de polen zullen t niet slecht doen...maar toch...ik ben een freak met mijn auto's. Behalve de Nissan dan..logisch.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#10
o en dweilen met de kraan open..snap wat je bedoeld. Er is maar een remedie..en dat is de werkwijze die Paul er op na (wil) houden / houdt en dus alles in A status gaan brengen en reviseren/repareren. (en die volg ik ook) Kost natuurlijk een berg, maar je krijgt er veel voor terug. En daarna is het ook echt goed voor lange tijd. Zelfde met mijn amazon gedaan. Nergens op beknibbeld....en alleen vorige zomer een uitlaatpakking / tapeind moeten repareren. Verder al 4 jaar en pak m beet 10.000km NIKS aan hoeven doen als alleen beurtjes.

En OK, die werkwijze is de dure werkwijze. Maar ga eens een andere jongere auto kopen? Dan ben je die poen ook kwijt. En weet je nog niet hoe het wordt. Nu kun je zelf bepalen hoe en wat...en je rijdt was speciaals en iets dat echt lekker rijdt. Iets waar je iets mee hebt.

Of stel je denkt...tja..zoveel geld in een oude wagen pompen. Kun je beter een nieuwe kopen...haha..denk dan maar eens aan de afschrijving. Ik denk dat we heel goedkoop gaan rijden straks Paul...maar dan moet je de auto niet na 2 jaar verkopen natuurlijk.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Backfire 240 Turbo Richard245 3 2.222 9 June 2021, 00:05
Laatste bericht: Volvo240
  Turbo voor B19 et bert240turbo 2 2.356 28 March 2020, 09:42
Laatste bericht: Dopski
  245 turbo, leuk of problematisch? Hanzi 2 2.780 24 July 2019, 10:42
Laatste bericht: marc-f
  verhoogd stationair toerental 240 turbo Gus 3 3.861 12 November 2018, 14:24
Laatste bericht: Gus
  S40 T-4 200 pk turbo 1999 welke dump valve? S40 T-4 3 5.516 8 October 2015, 20:52
Laatste bericht: ronuh
  Artikel Volvo 242 Turbo intercooler in Duitse blad "Autobild Klassik" Kogelman 2 5.390 12 July 2015, 11:27
Laatste bericht: Kogelman
  Verschillen in 245 turbo's mikus 4 7.157 15 June 2015, 09:56
Laatste bericht: ruuds70
  240 gl turbo opbouwen? Royall 10 15.273 15 May 2015, 12:51
Laatste bericht: A_A
  Turbo vinden (Volvo s40 D1.9, 2001) Foxhill 1 11.363 6 November 2014, 15:21
Laatste bericht: Marc1970
  Turbo B21ET vervangen vraagje Karinsky 34 73.524 9 July 2014, 22:22
Laatste bericht: Karinsky

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)