Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hoog olie verbruik en backfire op lpg ?
#1
Mijn B20a verbruikt nogal wat olie als ik lange tijd boven de 100 rijd.
En van de week bij vermogen vragen backfire.
Ik rijd op lpg.
Luchtfilter in de brand onderweg dus blussen en het hele verhaal van de gesmolten luchtfilter in de kliko.
Zonder luchtfilter de reis voortgezet met de gaskraan iets verder open.
Het oude beestje heeft me wel weer thuis gebracht en de 80 kon ik nog halen.
Kan een hoog olie verbruik voor backfire zorgen, ik dacht van niet?
Versleten nokkenas tandwielen, tandje verschoven misschien?
De ontsteking is voorzien van een hot spark kitje, kunnen doe bij problemen voor backfire zorgen?
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
#2
Ligt je hele luchtfilter vol met oliedrab? Dan kan de carterontluchting het niet meer bijbenen (of hij zit verkeerd aangesloten, zie: http://www.sw-em.com/pcv_diagrams_and_notes.htm).

Zo niet, dan zijn de olieschraapringen versleten/vastgeprut/slecht en verbrandt de olie die op de cilinderwand achterblijft, dat doet mijn B20A ook, geeft niks. Rustig bijvullen.

Backfires op snelheid heb ik nog niet meegemaakt. Zet de ontsteking eens wat later/vroeger, controleer de vervroeging (vacuum en centrifugaal). De tandwielen kunnen niet verspringen t.o. elkaar, dat is zeker. De stalen kern van het fiberwiel wil wel eens losraken maar dat geeft continu gezever.
Waar haalt je motor de lucht vandaan? Mijn B20's hebben een rond luchtfilter en dan niks, geen buizen warm of koud erop.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#3
Mijn luchtfilter is ook gewoon rond en dan klaar of was want verbrand nu.
De centrifugaal vervroeger is een goede, die ga ik kontroleren.
En ja wel olie in het luchtfilter maar alleen een plekje aan de onderkant.
Carter ontluchting zit goed aangesloten.
De distributie tandwielen zijn dus nog goed dat scheelt weer.
Zal de ontsteking eens controleren met de lamp erop.
Vacuüm er even af en kijken of het vervroegd als ik naar 3000 toeren ga.
Bedankt voor de tips Marc.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
#4
De 145 staat in de werkplaats, B20 gaat eruit en er komt een B230 voor terug.
De B230 heb ik en een m46 heb ik ook liggen.
Komt wel achter een diesel vandaan maar ik heb een ander koppelings huis liggen.
Ik mis nog de aandrijfas tussen bak en achteras.
Als iemand iets heeft liggen in de buurt van Breda?
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
#5
word het een carb b230 ? in iedergeval zul je denk ik een aandrijfas moeten verlassen JerryWink maar dat komt wel goed denk ik als ik jou ken Wink
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord
#6
Ja met carburateur uit een 7 serie, ontsteking verplaatsen en als ik de as moet verlassen gaat meteen de as van de gt eronder.
Dan zou ik niks hoeven lassen toch?
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
#7
als goed is niet maar durf niks zeker te zeggen heb niet met dat bijltje hoeven hakken
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord
#8
Ik kom er vanzelf wel achter Smile
Met een slijptol en een laskar krijg je alles pas.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
#9
De M46 aandrijfas van een 240 past ook onder een 140. Wel heb je de versnellingsbaktunnel met pook op de grond nodig en de grote flens op de achteras.
Antwoord
#10
De versnellingsbak tunnel heb ik van een 240 en er ligt nog een achteras van een 2 en een 9 serie waar ik dan de flens van kan pakken.
Gaat goed komen Smile
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Star Help! Veel te hoog stationair 01Dennis10 1 382 30 April 2023, 16:52
Laatste bericht: Marc1970
  Anti-backfire klepje B200F B230F daan1508 9 2.418 5 January 2022, 00:18
Laatste bericht: daan1508
  Hoog toerental bij warme motor TeunTimmermans 49 21.538 14 February 2021, 17:30
Laatste bericht: Grey240Polar
  Verbruik Volvo 240 CK070 14 9.097 28 February 2020, 02:36
Laatste bericht: CK070
  Te hoog stationair - Volvo 244GL B21A gerbenvdlindeu 4 4.266 3 February 2019, 22:07
Laatste bericht: gerbenvdlindeu
  Koude start gaat niet en verbruik aan de hoge kant B200ET woes 14 8.355 29 January 2019, 11:42
Laatste bericht: woes
  Olie vervangen '92 240 GLE UraniumFever 12 9.982 3 December 2017, 16:26
Laatste bericht: Marc1970
  Olie melding losse slang MarcelVeld 5 5.313 1 August 2017, 06:34
Laatste bericht: Dirk342
  Hoog stationair B230F Marc1970 10 10.286 21 December 2016, 13:15
Laatste bericht: Jerry
  Olie druk lamp werkt niet, Volvo 145, B20A RonaldD 3 3.990 11 December 2016, 22:33
Laatste bericht: RonaldD

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)