Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De Zweed van Wijnand
#31
Dank je! Ik ben er ook erg blij mee. Dat dakrek blijft inderdaad bijzonder. Bij de najaarsrit was ik de enige. Het geeft de auto toch een extra uitstraling, althans naar mijn mening...

Die koplampwissers zijn eenvoudig in te bouwen. Koplampen en de gril er uit en alles kan op z'n plek. Aansluiten kan snel als het is voorbereid, maar dat was bij mij niet zo. Dan moet je zelf even de juiste draden opzoeken en aansluiten. Dat zit allemaal onder de motorkap, dus je hoeft onder het dashboard niets te doen. Ze doen mee als je de voorruit sproeit. Als je zover bent heb ik het aansluitschema wel voor je.

De snow caps zijn vooral mooi, hoewel ze ook roestpreventief schijnen te werken omdat blad zich niet meer kan ophopen onder de parafan. Maar of dat ook echt zo werkt?
Antwoord
#32
Inderdaad mooie (klassieke) uitstraling. Is het een extra op een bestaand dakdragers, of is t een complete set ipv dakdragers?

Ik kan me ook voorstellen dat de snow caps ook een meer 'aanzuigende' functie krijgen. Hoewel ze niet echt aanzuigen, pakken ze een bepaald oppervlak wat, zoals ik t zie althans, nu de parafan inzuigen.
_____________
'93 245 GLT B200F M47
'09 C30 1.6D Sport
Antwoord
#33
Het dakrek vormt ÃÃn geheel en is op een aantal punten in het dak geschroefd. Wil je het ding achteraf monteren dan moet je dus wel het lef hebben om in het dak te boren Confusedmile:. Heel af en toe worden ze op Marktplaats aangeboden. Er zijn twee typen, een kort rek en een langere. Ik heb de langere versie.

Hoe die snow caps uiteindelijk uitpakken zullen we zien, hoewel... ik ben een mooi weer rijder dus of ik het echt ga merken?
Antwoord
#34
Wat ik merk aan mijn snowcaps (oud types, dus 1 grote) is dat hij wel wat geruis veroorzaakt bij 90+ km/h..

Ik vind het persoonlijk niet erg, want mijn 3" Ferrita maakt een heerlijke tegentoon, maar op een standaard en stille 240 zou ik het wel irritant ervaren.
Compensate bad aerodynamics with BÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔST - Volvo 245 B230FT Turbo
Antwoord
#35
Ik heb er nog niet veel mee op de snelweg gereden, maar tot nu toe is het mij nog niet opgevallen. Met dat rek op het dak is die van mij toch al niet de stilste...
Antwoord
#36
Estoque schreef:Wat ik merk aan mijn snowcaps (oud types, dus 1 grote) is dat hij wel wat geruis veroorzaakt bij 90+ km/h..

Ik vind het persoonlijk niet erg, want mijn 3" Ferrita maakt een heerlijke tegentoon, maar op een standaard en stille 240 zou ik het wel irritant ervaren.

Dat klopt. Daarom heb ik die nieuwe van mij nog altijd niet gemonteerd.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#37
De Volvo heeft weer een upgrade gehad:

[Afbeelding: radio%20RX-911VQ%202_zpskb0amlp1.jpg]

[Afbeelding: radio20RX-911VQ201_zpssamdzses.jpg]

Na op de VKB een miskoop te hebben gedaan met een CR-702 waar geen geluid uit wil komen, heb ik besloten nu maar helemaal voor origineel te gaan. Op Marktplaats kwam ik deze RX-911VQ tegen. Vanmiddag heb ik 'm ingebouwd (plug & play) en hij doet 't!

Mocht iemand belang hebben bij de CR-702, stuur dan maar een pm.
Antwoord
#38
Schitterend!
Antwoord
#39
Met dank aan de heerlijke buitentemperaturen heb ik deze week een begin kunnen maken met het aanbrengen van Fluid Film. Hoewel de auto drie jaar geleden een Dinitrol behandeling heeft gehad, heb ik op de Fluid Film informatieavond bij Dries Bakkenes kunnen zien dat Dinitrol niet in de hoekjes, randen en naadjes komt waar Fluid Film zich wel een weg naar binnen baant.

Daarom nu maar eens de stoute schoenen aangetrokken en met de bovenkant van de auto begonnen. Alle portieren kaal gemaakt, alle panelen uit de bagageruimte weggehaald en vervolgens lekker blazen met dat spul. Ook de motorkap (dit goedje komt wÃl in de rand aan de voorkant van de kap) en de achterklep zijn niet vergeten. Op de spuitbussen past ook een holle ruimten-slang van 60cm dus een kind kan de was doen. Wat ik bij deze actie wel spannend vond: ga ik roest tegenkomen... je ziet nu immers flink meer van je 240 dan normaal. Dus achter elk paneel was het weer even spannend wat ik aan zou treffen. En tot mijn geruststelling: nergens roest! Zelfs de reservewielbak (en de bak rechts) helemaal roestvrij en de afwateringsgaten mooi open. Na de kerstdagen wil ik de vloerbedekking er (deels) uithalen zodat ik ook de geventileerde kokers kan behandelen.

Daarna begint het grote wachten op 1 maart. Mag 'ie eindelijk de weg weer op...
Antwoord
#40
mocht je nog een originele cassettehouder zoeken......
240 estate GLT 1993 project + 244 GL automatic 1982 Cool
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)