Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aankoop V70 193 pk turbo lpg g3 1999
#1
Hallo allemaal,

Na een stilte een auto versleten te hebben te weten een Renault Safrane uit 1999 op lpg g3 is het tijd voor een andere auto.

Te weten een Volvo V70 193 PK turbo handgeschakeld uit 1999 op lpg g3

Graag aankoopadvies van jullie

Auto is motorisch goed en optisch een paar plekjes en het interieur is netjes Kmstand 439000 km en de distributie is aan vervanging toe is het verstandig deze Volvo te kopen?
En wat is het verbruik van deze Volvo? Ben rustige rijder

Linkje:

http://www.speurders.nl/overzicht/autos/...ml?sr_ab=0


Alvast dank voor moeite en advies

Grt,

Kenneth Hoekstra
Bijna blijde Volvorijder
Antwoord
#2
Zitten geen foto's bij de advertentie...
Wel veel kilometers, dan is het wel fijn als het onderhoud de laatstte tijd een beetje is bijgehouden. Anders heb je kan dat je een hoop in te halen hebt...
Als je een rustige rijder bent kan je misschien een nonturbo nemen, ze zijn er ook met 10 of 20 klepper met resp 140 en 170 PK. Dan doe je wel 1:10, word met turbo wat lastiger, zeker op LPG.
Antwoord
#3
Op benzine doen deze V70's met deze motoren zo'n 1 op 8,5 bij gemiddelde rijstijl. Reken op lpg op 1 op 6 a 7. Als je distributie vervangen laat doen door een garage, reken dan op ruim 400,- euro incl. waterpomp en spanrollen vervangen.
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1 
244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2

Antwoord
#4
Ik heb vorig jaar mijn V70 uit 2005 verkocht voor €2500
Automaat op diesel. Net 3 ton op de teller.
Extra,s winterbanden op LM velgen. Parrot handsfree set, lederen bekleding.
Met volle tank kreeg ik op de boordcomputer te zien dat ik nog 12ookm kon rijden. Is bij mijn 244 op LPG wel anders.

Persoonlijk denk ik dat je voor hetzelfde geld nog jonger V70 kunt kopen.
Antwoord
#5
Zijn goede auto's en de hoge kmstanden zijn geen enkel probleem. Maar.... dit is een 193PK blok met een LPT turbo erop en die blokken zijn ronduit slecht !!
Als je voor zo'n auto wilt gaan kijken, let dan vooral op of het KVSniveau niet zakt, auto niet heet loopt en of er geen water in de olie zit of andersom. De cilnderwanden en onderblok scheuren namelijk vrij regelmatig.
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983
Antwoord
#6
Bedankt voor jullie tips en reacties.
Ik zie van de aankoop van de Volvo af
Ga een diesel kopen dit wordt helaas geen Volvo ivm de kosten
Grt,
Kenneth
Antwoord
#7
Vandaag Peugeot 307 HDI gekocht en wie over een paar jaar weer een Volvo
Grt,
Kenneth
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  hulp bij aankoop XC90 2.5T XCTim 0 516 17 March 2023, 16:32
Laatste bericht: XCTim
  weer turbo caburateurproblemen b21AT andreolie 8 1.827 25 November 2022, 22:03
Laatste bericht: BartJu
  Aankoop volvo 240 1993 Basovlov 26 21.621 11 January 2018, 17:27
Laatste bericht: Volvo240
  Aankoop 740GL rseelt 7 6.332 7 July 2017, 07:14
Laatste bericht: Dirk342
  Volvo 240 Turbo Willem240T5 6 6.458 15 August 2016, 07:32
Laatste bericht: skidje
  turbo op een B23e dummie 6 5.803 18 April 2015, 07:18
Laatste bericht: Naciremus
  Waarop te letten bij aankoop volvo! Marijn Kan Zo Zijn 1 2.736 13 November 2012, 18:50
Laatste bericht: Dopski
  aankoop tip volvoniba 22 11.346 19 May 2012, 10:04
Laatste bericht: Yellow240
  Turbo / Virgo Velgen erik1970 14 8.619 3 January 2012, 23:55
Laatste bericht: erik1970
  Volvo 740 turbo station probleem joejack30 0 1.775 19 May 2011, 16:33
Laatste bericht: joejack30

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)