Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
kroepoek!
#1
Dat Volvo in Chinese handen is, blijkt uit de ook nu weer (amper drie jaar oud?) tot kroepoek vergane kaartenbakken 740, :yell: kroepoek overigens is sterker. Praktisch álle kunststof delen van deze serie, ook de nieuw geleverde, verworden tot vlijmscherp en derhalve potentieel levensgevaarlijk materiaal. Dit ondanks het gegeven dat de auto i.c. immer binnen in verwarmde ruimte wordt gestald. Zou het zinvol zijn om deze ernstige tekortkoming, die haaks staat of "safety first",
los van claim op enige garantie uiteraard, maar wel met een uitdrukkelijk beroep op coulance, toch nog maar eens onder aandacht van de verantwoordelijken binnen Volvo te brengen?
Antwoord
#2
De kwaliteit van de kaartenbakken is misschien een ongelukkig voorbeeld..
Toen Volvo nog een oer-zweeds bedrijf was vergingen de kaartenbakken van bijvoorbeeld de volvo 2 serie ook al in no time tot kroepoek.
Antwoord
#3
Zou Volvo nog kaartenbakken voor de 740 maken of zou je gewoon een 20 jaar oude NOS gekregen hebben? En als ze ze al maken, zou de Chinese eigenaar moeite doen om het productieproces van die 20 kaartenbakken per jaar te veranderen om daar geld op te kunnen besparen?

Ik zou een kaartenbak die na 25 jaar breekt als je er tegenaan schopt nog niet willen betitelen als "ernstige tekortkoming" en zeker niet als levensgevaarlijk. Als je veiligheid je zo lief is is het sowieso onverstandig om met een 30 jaar oude Volvo rond te gaan rijden. Ik gok dat 90% van de auto's die in Nederland rondrijdt veiliger is.

Ik denk dat Volvo weinig gaat doen met coulanceclaims De kinderziektes als de biologisch afbreekbare bedradingsisolatie en broos wordend plastic manifesteren zich nou eenmaal pas na langere tijd. Over het algemeen zijn mensen hier zo te spreken over de kwaliteit van Volvo's dat ze er zelfs als die hokken 30 of 40 jaar oud zijn nog in willen rijden en die paar dingen die wel stuk gaan fixen ze (of niet) gewoon voor een paar tientjes.

Het zou trouwens zelfs kunnen dat in de verwarmde ruimte de weekmakers sneller verdwijnen en het plastic dus sneller broos wordt. Snel buiten zetten dus.
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
Antwoord
#4
Ik denk dat die bakken nieuw of oud al vrij broos waren, het is gewoon veel te hard plastic, en het zit op een nogal ongelukkige plek, helaas. Dan zal je hier misschien meer van gecharmeerd zijn: http://www.ipdusa.com/products/6654/1054...ck-700-900

Een zacht plastic overzetpaneel voor je arme kaartenbakken, van IPD (voor zover ik weet niet in Chinese handen) uit Oregon, USA! Overigens maken de Chinezen ook de laptop waarop ik dit typ, en minimaal alle andere plastic zaken om mij heen, ook iets om over na te denken (maar niet hier).
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#5
Lijkt me niet dat er de afgelopen 3 jaar nieuwe kaartenbakken voor de 740 zijn gemaakt.
Antwoord
#6
Deze bakjes zijn slechts drie jaar oud, "nieuw geleverd"...en geen 25 jaar oud.
Antwoord
#7
Ja dat is vervelend. Maar je hebt het over een 740 in je startpost, dus wat voor auto is het nou? Die post is sowieso een redelijk onsamenhangend geheel naar mijn idee.
Zou gewoon eens een dealer bezoekje overwegen.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
#8
"Onsamenhangend"? Correct geconcludeerd: het inmiddels onsamenhangend plastic van de bakjes. De post overigens gaat over een 740, dus is het een 740!
De dealer kan deze onderdelen niet meer leveren:-(
Antwoord
#9
Dat de dealer ze niet meer kan leveren lijkt me een duidelijke indicatie dat Volvo ze al een tijd niet meer maakt en de bakken die je 3 jaar geleden "nieuw geleverd" hebt gekregen dus idd NOS waren: ouwe bakkies uit de Zweedse jaren die al 20 jaar in een magazijn lagen dus.
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
Antwoord
#10
En om het als "vlijmscherp" en "levensgevaarlijk" te bestempelen gaat ook te ver: áls het spul je überhaupt gaat raken bij een ongeval is de kans veel groter dat het spul in duizenden stukjes gebroken is voordat het door je benen of botten heen breekt dan dat je erdoor gaat doodbloeden. Beetje druk maken om niets dus.
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)