Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
koppelingspedaal
#1
Er is hier al eerder over de zware slag van het koppelingspedaal 164 gesproken.

Zo ik een nieuwe drukgroep plaats:
Zijn de huidige drukgroepen met lichtere veren?

Na een paar weken in mijn 240 schrik ik van de druk die ik op het 164 pedaal moet zetten.

Iemand schreef dat een langere kabel (grotere bocht) ook zou kunnen helpen.
Heeft daar iemand ervaring mee?
En..... bestaan die?

groet,

Rin.
Antwoord
#2
Dat heb ik wel eerder gelezen, de B30 is hard werken voor het linkerbeen. Je hebt de koppeling gezien, behalve een diafragmaveer nog meerdere veren en draaipunten om tegen te werken. Die zou je kunnen smeren. Een handig plaatje: http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=171312

Je kan eens kijken of er ergens een hefboom langer gemaakt kan worden, maar ik gok dat Volvo alle ruimte al benut heeft. Ik denk dat de originele kabel de beste was.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)