Berichten: 418
Topics: 83
Lid sinds: Oct 2009
Hoi,
Kwam zonet dit tegen op een ander forum:
http://forums.swedespeed.com/showthread....d-printing
Ziet er goed uit, misschien kunnen ze zo wel meer onderdelen nieuw maken.
Groet,
Mathieu.
Berichten: 1.403
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
dat is wel gaaf zeg. zowiezo airco in een amazon is gaaf, maar gebruik maken van 3d printers is ook iets opkomends. vooral met plastic onderdelen die maar een paar keer per jaar verkocht worden. Lijkt me wel gaaf hoor :O
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Berichten: 11.654
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
alles kan.. maar de tekening moet ook gemaakt, en da's nog prijzig..
over namaken gesproken, weet iemand of het lettertype van B20 (het schildje..) ook daadwerkelijk een bestaand type is..?
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
Mooi gedaan! Leuk spul dat printen, ik gebruik het op mn werk ook redelijk vaak (beheer/bedien de machines ook). Alleen een dure hobby, onderdelen komen uit op ca 400-500 euro per kilo of liter.. Dat is wel met een profi printer, die gebruikt helaas veel duurder materiaal dan de diy printers die thuis betaalbaar zijn. Die laatste leveren met voldoende aandacht vaak ook behoorlijk goede delen.
Heb wel eens hondenrek-klemmen voor mn 240 geprint maar die werkten niet zo goed, waren te sterk (veerde niet makkelijk genoeg open).
Houd er met 3d-printen wel rekening mee dat de materiaaleigenschappen anders zijn, zoals met dat dashboard onderdeel, die dunne strip boven moet je dan dikker proberen te maken of een stuk ander materiaal in zetten.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni