Berichten: 948
Topics: 47
Lid sinds: Jul 2009
Ik zoek voor de grijze 144 met B20 een 123 ontsteking.
Waar kan ik die het voordeligste bestellen of is het een afrader?
Er zit nu speling op de rotor as.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Berichten: 9.969
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Wauw, ca. 300 euro daar kan je 10 Bosch verdelers voor kopen. Tenminste, een tijdje terug stonden ze nog wel eens op MP. Oh kijk eens wat een prachtdingen (roestig, heeft dus heel lang niet gedraaid en ook niet gesleten!) je op de sloop kan vinden:
http://link.marktplaats.nl/m861335922
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 948
Topics: 47
Lid sinds: Jul 2009
Ja dat klopt Marc en ben het helemaal met je eens als ik er alleen in zou rijden.
Voor het vrouwtje wil ik zorgen dat hij start zonder gebruiksaanwijzing op de choke uittrekken na.
En gewoon starten op lpg warm of koud
Anders ben ik bang dat ik er elke week een paar keer erachter aan kan omdat de accu leeg gestart is.
Bijna 300 euro is ook een klap geld, vandaar de vraag of het ergens goedkoper kon.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Berichten: 948
Topics: 47
Lid sinds: Jul 2009
Bij Tinus istie trouwens 279
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Berichten: 9.969
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
15 December 2014, 18:11
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 15 December 2014, 18:13 door Marc1970.)
Oef hele uitdaging. Ik heb na ruim 7 jaar eindelijk mijn winter 144 zo ver dat ik zelf em feilloos kan starten op LPG! Benzine is altijd een makkie, misschien moet je dat oefenen.
Mijn eerste verdeler had de nokken iets excentrisch erop (hoe heeft Bosch dat voor elkaar gekregen) en het was een B20F versie, toch was er nog best mee te starten.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 948
Topics: 47
Lid sinds: Jul 2009
Als je lpg mengsel ongeveer goed is en het krijgt een goede vonk op het juiste tijdstip dan het loopt toch Marc
Lpg is wel af te stellen.
Alleen de vonk is met de standaard ontsteking niet om over naar huis te schrijven.
Een goede accu en een startmotor van een 7 of 9 serie (is minder stroom en meer vermogen) erop helpt ook al.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Berichten: 1.120
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
Jerry schreef:Als je lpg mengsel ongeveer goed is en het krijgt een goede vonk op het juiste tijdstip dan het loopt toch Marc
Lpg is wel af te stellen.
Alleen de vonk is met de standaard ontsteking niet om over naar huis te schrijven.
Een goede accu en een startmotor van een 7 of 9 serie (is minder stroom en meer vermogen) erop helpt ook al.
Jerry, wil je low budget een vrijwel evengoed resultaat (voor 40?) Koop een accuspark kitje. Ik koop ze altijd bij CCEE.nl
Echt niet veel werk, binnen een uur heb je alles netjes ingebouwd, bedraad en rijd ie weer!
http://www.boelebraaksma.nl/volvo/2013/0...vo-amazon/
Groeten, Boele
Berichten: 948
Topics: 47
Lid sinds: Jul 2009
Boele, dat komt misschien in de 145.
Ik zal nog eens googelen op 123 en of accu spark
Over 123 kan ik niks negatiefs vinden op de prijs na.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Berichten: 229
Topics: 12
Lid sinds: Dec 2008
Ik heb een accuspark op mijn injectiemotor. Goedkooop, simpel, snel, perfect, nooit meer naar omkijken.
Berichten: 3.235
Topics: 172
Lid sinds: Nov 2005
Mijn Ama start altijd bij de eerste tik (start op LPG)
Of het nou -20 is of +40, regen, sneeuw, etc.
Zelf na een jaar stilstand.
Velleman kit van 15,-