Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ombouwen rechtsgestuurde 240
#1
Is een rechts gestuurde 240 makkelijk om te bouwen naar een links gestuurd exemplaar of is dit niet mogelijk?

http://www.schadeautos.nl/nl/occasion/pe...d/o/764159
Antwoord
#2
is mogelijk makkelijste is om een links gestuurde 240 als donor te gebruiken... is wel een flinke klus :O waarom zou je dat willen ? ivm bouwjaar ?

je zal de stuurinrichting over moetenzetten. rembediening(bekrachtiger enz), dashboard en nog veel meer...
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord
#3
Ik heb nu een 240 uit 1993 die eind februari voor de APK moet. Hier zitten wel wat kosten aan te komen (overigens niets onoverkomelijk). Tevens heb ik in een vlaag van verstandsverbijstering deze set gekocht http://link.marktplaats.nl/m877800569 die op een oudere 240 past. Overige aanbod van oude 240ers is of veel duurder of veel rotter (alhoewel ik deze niet in werkelijkheid heb gezien) Zit dus eigenlijk een beetje te kijken wat de mogelijkheden zijn. Ik gok dat deze wel voor weinig weg mag.
Antwoord
#4
Aan rechtsgestuurd rijden ben je ook zo gewend.
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
#5
daniel wat je ook doet bij gebruik van die set ben je bij deze verplicht alles te documenteren op dit forum :p damm carb met turbo is gaaf :0!!
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord
#6
Ik denk dat het meeste werk zit in de ruitenwissers op de nederlandse manier te laten werken.
Ik heb het ooit met een 145 gedaan maar die had in die tijd de wissers op de juiste plaats zitten.

Zou eerst maar eens goed bekijken qua roest. Zit nogal wat zwart aan de onderkant.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 L 1978 Oranje nu B19A/M46 maar wordt B230FK/M90
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#7
Als ik het goed begrijp is het dus mogelijk met alleen schroeven? Ik ben namelijk niet van het lassen. Sleutelen lukt nog wel. In hoeverre zou ik mijn huidige 240 uit 1993 als donor kunnen gebruiken (met uitzondering van het dashboard natuurlijk). Ruitenwissermechanisme achter het dashboard heb ik toevallig onlangs van mijn 240 vervangen, dus als dat het lastigste is moet het te doen zijn.
Antwoord
#8
DanielR schreef:Als ik het goed begrijp is het dus mogelijk met alleen schroeven? Ik ben namelijk niet van het lassen. Sleutelen lukt nog wel. In hoeverre zou ik mijn huidige 240 uit 1993 als donor kunnen gebruiken (met uitzondering van het dashboard natuurlijk). Ruitenwissermechanisme achter het dashboard heb ik toevallig onlangs van mijn 240 vervangen, dus als dat het lastigste is moet het te doen zijn.

Als je de wissers op zijn "engels" laat staan hoef je niet te lassen.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 L 1978 Oranje nu B19A/M46 maar wordt B230FK/M90
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#9
Laurens Zondag schreef:daniel wat je ook doet bij gebruik van die set ben je bij deze verplicht alles te documenteren op dit forum :p damm carb met turbo is gaaf :0!!

Veel.documenterenis er niet aan hoor, heeb hier zon compleet B23at blok staan.
Antwoord
#10
In principe kun je bijna alles van de 93er overzetten op die auto, maar is het gezien het bouwjaar,de staat van de carrosserie,het feit dat hij rechtsgestuurd is en het geringe prijsverschil met een linksgestuurde auto wel de moeite?
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)