19 November 2014, 14:25
Welke verlaging veren kan ik toepassen voor mijn Volvo 245 en waar te halen. Ik zie op MP diverse site's verschillend van 59,95 tot 129 euro.
welke verlaging veren voor 2 serie en waar te halen
|
19 November 2014, 14:25
Welke verlaging veren kan ik toepassen voor mijn Volvo 245 en waar te halen. Ik zie op MP diverse site's verschillend van 59,95 tot 129 euro.
19 November 2014, 17:40
Mijn ervaring met progressieve Lesjofors is goed! Indertijd besteld bij performance-parts.nl maar ook te bestellen bij Skandix.de. inderdaad niet de goedkoopste maar zeker niet onbetaalbaar. 40mm, dus reken wel op een achteras niet meer lekker in t midden staat en voor het echte optimale fraaie dus een verstelbare Panhardstang is dan wenselijk.
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
19 November 2014, 17:58
Staat nu een sedan voor onderdelen op mp met die veren.
Verzonden van uit mijn Volvo met 3G met behulp van Tapatalk
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
19 November 2014, 18:22
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 19 November 2014, 18:36 door Dopski.)
Lesjofors zijn niet progressief volgens mij hoor. Desalniettemin wel de meest gangbare en goed gewaardeerde.
Voelde me ook altijd wel aangetrokken door die goedkope promaxx setjes op marktplaats, nooit gekocht. (geen lesjofjors ook trouwens, wel onder de 142 van broer geschroefd). Lesjofjors zijn gewoon zoals de eerste, natuurlijk zit er een plat kantje aan zodat hij op de veerschotels kan staan, maar daarvan wordt ie niet echt progressief.
19 November 2014, 18:42
Vraag het Lesjöfors: http://automotive.lesjoforsab.com/automo...=faq&s=faq
8. Are the Lesjöfors sport springs progressive? Answer: Many of the sport springs are progressively coiled in one end, but this is only done to give the spring additional coil material needed to keep the spring in place when the car is lifted and the wheels are hanging free. When the car is put down again, these coils are compressed and the spring’s area of operation is all linear. The sport spring is therefore not progressive.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
19 November 2014, 22:59
Stevves schreef:Mijn ervaring met progressieve Lesjofors is goed! Indertijd besteld bij performance-parts.nl maar ook te bestellen bij Skandix.de. inderdaad niet de goedkoopste maar zeker niet onbetaalbaar. 40mm, dus reken wel op een achteras niet meer lekker in t midden staat en voor het echte optimale fraaie dus een verstelbare Panhardstang is dan wenselijk. Klopt de panhardstang moet ook verstelbaar worden.
19 November 2014, 23:03
Maar zijn die goedkope setjes ook wat, of gewoon niet doen. Heeft iemand ervaring met de goedkopere verlaging veren.
19 November 2014, 23:09
Tjee.. Thnx! Weer wat geleerd! Niet progressief dus!
Panhardstang is met wat huisvlijt zelf verstelbaar te maken. Doorslijpen, twee moeren (of een moer en een draadeind) erop lassen en verstelbaar ie is! Een IPD exemplaar kost gauw iets van 160 euri (wel kant en klaar met PU-rubbers die je waarschijnlijk bij de oude Panhard sowieso wil vervangen...
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
19 November 2014, 23:31
RM schreef:Klopt de panhardstang moet ook verstelbaar worden...doorzagen, stuk er uit, draadeind inlassen..
20 November 2014, 13:00
Stevves schreef:Tjee.. Thnx! Weer wat geleerd! Niet progressief dus! Panhardstang maak ik idd zelf instelbaar, zo moeilijk is dat niet en scheelt weer een hoop punica's en de rubbers had ik al vervangen en kunnen dus nog even mee maar omdat ik alle rubbers wil gaan vervangen denk ik dat ik overstap PU en dit doortrek in de hele ophanging. |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|