Berichten: 40
Topics: 4
Lid sinds: Nov 2014
Heeft iemand tips over de mogelijkheid om ABS + Traction Control in te bouwen in een Volvo 1800 ES.?
Het idee is om bijvoorbeeld een 940 als donor te gebruiken.
Berichten: 2.838
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Traction control ga je in een 940 niet vinden. Het abs systeem is nog wel mogelijk, maar gaat je wel een hoop technische uitdagingen opleveren, dat is zeker geen plug en play. Bijv:
-snelheidssensor achteras
-kabelboom fabrieken
-klauwen voorkant ombouwen van dubbel naar enkel systeem
-enz..
Berichten: 40
Topics: 4
Lid sinds: Nov 2014
Zit het wel op een 960?
en is de computer ervan stand alone of gekoppeld aan de hoofdcomputer?
Berichten: 6.717
Topics: 162
Lid sinds: Aug 2006
Nee geen tractioncontrol op een 960. Zelf niet in een 850. Sommigen hebben wel Tracs, maar dat is niets meer dan een burnoutkiller (stopt het gasgeven als hij ontdekt dat je wielen spinnen bij het optrekken). Dat wil je dus niet.
Het abs systeem is normaal gesproken een standalone computer, maar ik weet niet of die nog signalen nodig heeft van het motormanagement.
Berichten: 40
Topics: 4
Lid sinds: Nov 2014
Dopski schreef:Nee geen tractioncontrol op een 960. Zelf niet in een 850. Sommigen hebben wel Tracs, maar dat is niets meer dan een burnoutkiller (stopt het gasgeven als hij ontdekt dat je wielen spinnen bij het optrekken). Dat wil je dus niet.
Het abs systeem is normaal gesproken een standalone computer, maar ik weet niet of die nog signalen nodig heeft van het motormanagement.
Dan zal ik maar niet beginnen over ESP....... :-)
Berichten: 2.838
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Haha nee inderdaad. Dat vergt nog een paar sensoren extra tov Abs.
Maar wat wil je precies met die elektronische gadgets?
Berichten: 11.654
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
dan denk ik het 1e aan het systeem van een 240 Polar, dat lijkt het meest op een 140, en die deelt z'n spulletjes met een ES.. Er zijn testen geweest met ABS op een 140, heb daar een Duistch verslagje van gevonden..
Berichten: 948
Topics: 47
Lid sinds: Jul 2009
Op de 740Tic was ETC leverbaar Electronic Traction Control
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Berichten: 479
Topics: 5
Lid sinds: Mar 2008
Koop een sperdifferentieel, veel beter en makkelijker. ABS is vast wel te doen, die computers zijn bij 700/900 apart. Snelheidssensoren plaatsen zal wel lukken, maar moet je wel zelf aan de slag willen. Ook moet je naar enkele leidingen overstappen, dus andere klauwen voor of ze aanpassen.
760 | Groen | Snel
Berichten: 11.654
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
flip_21 schreef:Koop een sperdifferentieel, veel beter en makkelijker. ABS is vast wel te doen, die computers zijn bij 700/900 apart. Snelheidssensoren plaatsen zal wel lukken, maar moet je wel zelf aan de slag willen. Ook moet je naar enkele leidingen overstappen, dus andere klauwen voor of ze aanpassen.
en dan komen de ABS klauwen van een 200 van pas, want da's gedeelde techniek..