16 November 2014, 14:13
13301 schreef:Heb je dat verslag nog ergens!..ff zoeken, is door de plaatjesbewaarder gewist, moet ik een nw PDF van bakken..
ABS + Traction control in Volvo 1800 ES
|
16 November 2014, 14:13
13301 schreef:Heb je dat verslag nog ergens!..ff zoeken, is door de plaatjesbewaarder gewist, moet ik een nw PDF van bakken..
16 November 2014, 14:33
Dus het lijkt erop dat het volgende een goede oplossing is:
- 1800 achteras behouden. - Sperdifferentieel erin - Remklauwen van een 240 gebruiken (waarom die eigenlijk, en waarom niet van een later model?) - ABS van een 240, 700 of 900 overplaatsen incl stand alone computer, sensorring bij nieuw sperdiff inbouwen - Traction control vergeten Juist?
16 November 2014, 15:59
13301 schreef:Dus het lijkt erop dat het volgende een goede oplossing is: En beide wielnaven vóór uitrusten met sensorring en sensoren. En natuurlijk een ABS pomp.
760 | Groen | Snel
16 November 2014, 16:53
flip_21 schreef:En beide wielnaven vóór uitrusten met sensorring en sensoren. En natuurlijk een ABS pomp. Ok. Thanks. Maar wat is de reden om de remklauwen van een 240 over te bouwen? en, als dat nodig is zouden het dan ook de klauwen en evt schijven van een jonger model kunnen zijn? (850' V70 of V40).
16 November 2014, 21:06
Qua bevestiging zijn die van de 240 blijkbaar het gemakkelijkste. Komt ook bij dat die 4-zuigerig en vast zijn, een wat beter systeem dan de zwevende klauwen van de 850/V70 en verder. Is wel groter van die latere modellen, das een voordeel, daarom misschien wel interessant. 240 heeft 262 mm schijf voor (22mm dik herinner ik me), 850 heeft dikkere (28mm?) 280mm schijven en 302mm met een makkelijke (Volvo origineel) upgrade. Nieuwere V70 (2000-2007) heeft oa 305mm schijven.
V40 spul lijkt me niet interessant.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
16 November 2014, 21:32
Jw240 schreef:Qua bevestiging zijn die van de 240 blijkbaar het gemakkelijkste. Komt ook bij dat die 4-zuigerig en vast zijn, een wat beter systeem dan de zwevende klauwen van de 850/V70 en verder. Is wel groter van die latere modellen, das een voordeel, daarom misschien wel interessant. 240 heeft 262 mm schijf voor (22mm dik herinner ik me), 850 heeft dikkere (28mm?) 280mm schijven en 302mm met een makkelijke (Volvo origineel) upgrade. Nieuwere V70 (2000-2007) heeft oa 305mm schijven. Dank je, bruikbaar!!!. Deze "modcon" heeft er 264 remklauwen op en XC90 achterschijven (aan de voorzijde). Ziet er strak uit. http://www.garaget.org/?car=189263&image=1766429 in je onderschrift zie ik trouwens dat je een B230FT blok in een 240 hebt liggen. Heb je problemen gehad met warmteontwikkeling die doordringt in je cabine daamee?
17 November 2014, 09:47
Zou een differentieel met ABS ring van een 940 in een 1800 cardan passen?
Dan heb ik geen sper maar wel een donor die ik ook voor andere onderdelen kan gebruiken.
17 November 2014, 22:45
13301 schreef:Dank je, bruikbaar!!!. Deze "modcon" heeft er 264 remklauwen op en XC90 achterschijven (aan de voorzijde). Ziet er strak uit. http://www.garaget.org/?car=189263&image=1766429 Graag gedaan. Veel van die info is ook via de sites van onderdelenleveranciers te vinden zoals scandix etc. Wie weet wat voor handige onderdelen daar nog te vinden zijn. Met mn 240 heb ik geen problemen met de warmteafgifte aan het interieur. Is wel iets merkbaar dat de rechterkant wat warmer is dan de linkerkant (file, zomer). Maar veel is het niet.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
17 November 2014, 23:03
13301 schreef:Zou een differentieel met ABS ring van een 940 in een 1800 cardan passen? Weten doe ik het niet, maar lijkt me niet dat dat past. Als het past moet ook de deksel van het 940 dif nog passen, daar zit namelijk de sensor in. Bovendien is zoals ook hierboven al genoemd, zon gebruikt sper A zeldzaam, B niet super duurzaam, C inmiddels zijn er betere alternatieven beschikbaar; TrueTack dif. Lijkt me dat je gewoon een passende voor jou huidige dif kan bestellen. Daar zou je zelf een ABS ring op kunnen maken (niet veel meer dan een rond stripje metaal met gaten erin) . Die met veel gaatjes is een ABS ring die met minder dient alleen als snelheidsopnemer Dan moet je alleen nog een plekje hebben voor de sensor: Zo is de deksel op de 740-940 starreas, en ik dacht dat die ook op de 240 past. Dus je zou even moeten checken of die ook op de jouwe past. (ik heb dacht ik nog een oude liggen die je kan gebruiken om te passen) Meer info over difs: http://www.davebarton.com/volvorearends.html
18 November 2014, 15:42
Ter info;
Via de site van Dave Barton kwam ik bij een zweed terecht. Hij zei het volgende: Can it be placed in a Volvo 1800 ES rear axle? yes if you have 27 splines and 10 bolts on the crown wheel Doesthe ring have the preparation for ABS? Yes if you choose 48 teeth best reagrds Jonas Med vänliga hälsningar / Best regards Jonas Borgegård (replyes Jonas) / Jonas Boogh (Replyes Boogh) Bakaxeldelar.se ---------------------------------------------------------------------------- Wat ik me dan nog afvraag is of de diameter van de ABS ring op het diff niet precies hetzelfde moet zijn als die van de donor, bijvoorbeeld een 940. Wat denken jullie? |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|